۱۳۸۸ آبان ۱۴, پنجشنبه

بیا کین داوریها را به پیش داور اندازیم

یاران،
خیلی از اقدامات نا بجا و تحریک آمیزی چون اعطای لقب آریامهری، تغییر تقویم به شاهنشاهی، تحقیر علما، مقاله "احمد رشیدی مطلق" مباهات به فسق به بهانه تجدد ظاهری، برگزاری مراسم تاجگذاری، جشنهای دو هزار و پانصد ساله، تغییر سوگند، تشکیل حزب فراگیر رستاخیز و... نگذشته
همه رافراموش کرده بند "سیوند" سازیم (طالبان پیکره های باستانی بودا خراب می کردند)، روحانیون را در همه جا و دست آخر در همین روزها در همه مدارس می گماریم، کتابهای درسی را تغییر داده تحریف می کنیم، از محکومیت پر سر و صدا، نمایشی و صد البته تو خالی چند فروند! سلطنت طلب شاهجو به ایدام! دم می زنیم و با هیاهواز تجویز حذف سلسله های شاهنشاهی از کتـــــابهای تاریخ سخن رانیم تا ظریفی پیدا شده گوید " اینجوری که در کتاب شما آمده تا همین شصت سال پیش (دقیقا" منظور سی سال است) دایناسورها اینجا زندگی می کردن!!"
تا اگر "طبق برنامه از پیش تعین شده دقیقن!" بر هدف نشسته باری دیگر با "تاجدار دار" شدیم خیلی جا نخوریم، که بزرگان بفکر قلبهای ضعیف بوده و هستند و تا بالغ نشویم! خواهند بود. خدا بدور! واه واه واه! چه حرفها !چه چیزا! آدم دم در میاره! آدم شاخ در میاره! بقیشو همه بهتر از من ملتفتند، ملتفتی؟ یا عدم توجه دارید!
بی خیال که آنها هم که داشته اند مدتی است نهان یا در نیام "فرموده اند". این هم از آن مصدرها با ترکیبات عجیب و غریب چون" میل فرمودند" و خنده فرمودند" و "استراحت فرمودند"! است که اگر همت ومجالی باشد باید بدان پرداخت؛ نظیر "عدم وجود امکانات"! به جای نبود امکانات و عدم ثروت بجای فقر و عدم توجه بجای بی توجهی!
چه باک! تا زمانی که در فکر تهیه آخرین مدل هر چیز به جای فکر نان کردن و توجه به کلماتی که در دهان فرزندانمان می گذاریم هستیم دیگران از سر عشق مسیحائی کار و زندگی خود را رها کرده با نسخه پیچی های خود آنقدر می پیچانندمان تا آنطور که می پسندیم شوکولات! پیچ روانه کرباس محله شویم.
پس حالا همه با هم جبران مافات را دم بگیرید:
"ز هشیاران عالم هر کرا دیدم غمی دارد
بزن بر طبل بی عاری که آنهم عالمی دارد"
آ ماشاالله!
همه!
ز هشیاران...
شاد زنده بیدار باشید.

سلسله‌هاي شاهنشاهي از كتاب‌هاي درسي تاريخ حذف شد


ايران- گروه اجتماعي:
معاون پژوهشي وزير آموزش و پرورش در حالي از حذف سلسله شاهنشاهي از كتاب‌هاي درسي تاريخ خبر داد كه پيش‌تر اين طرح با مخالفت گسترده‌ كارشناسان روبه‌رو شده بود
حجت‌الاسلام محي‌الدين بهرام محمديان در گفت‌وگو با فارس درخصوص حذف شاهان از كتاب‌هاي درسي اظهار داشت: شاه را حذف نكرد‌ه‌ايم بلكه سلسله شاهنشاهي را از تاريخ كشور حذف كرده‌ايم.
پيش از اين دكتر صادق آيينه‌وند، استاد تاريخ دانشگاه تربيت مدرس با اشاره به اينكه تاريخ امري واقع است كه اتفاق افتاده و بايد با تمام جزئيات نگاشته شود و سپس مورد نقد قرار گيرد، گفته بود: در قرآن، كتاب ديني همه ما هم تأكيد شده شرح دقيق ظهور و سقوط پادشاهان به دقت ذكر شود تا مردم از آن عبرت بگيرند. اين كار وزارت آموزش و پرورش و نهاد‌هاي زيرمجموعه‌اش حتي با موازين اعتقادي مسلمانان هم تطبيق ندارد.
علي بيگدلي، استاد تاريخ دانشگاه شهيد بهشتي نيز با اشاره به اينكه تاريخ ايران تاريخ جنگ است، گفت: بسياري از بزرگان انديشه‌ساز تاريخ ما مانند ابوعلي سينا و فردوسي در خدمت پادشاهان بوده‌اند.
او ابوريحان بيروني را مثال مي‌آورد؛ اين چهره برجسته ايران زمين نقشه حمله هولاكوخان به عراق و الموت را طراحي و اجرا كرد.استاد تاريخ دانشگاه شهيد بهشتي افزود: پادشاهان، خوب يا بد، سبب‌ساز رشد و باليدن چهره‌هاي انديشه‌ساز تمدن ايران زمين بوده‌اند و حذف آنها نشانه ناآگاهي و عدم‌شناخت از تاريخ است.
خسرو معتضد، ‌كارشناس مسائل تاريخي كشور نيز در واكنش منفي به حذف پادشاهان از كتاب‌هاي تاريخ مدارس عنوان كرد: حذف پادشاهان از كتاب‌هاي درسي يك نظر ناپخته‌اي است كه از سوي افراد ناآگاه و كم‌سواد داده شده، مگر مي‌شود طي طرحي نام پادشاهان را از اين مملكت حذف كرد؟ برخي آدم‌هاي بي‌اطلاع براي شيرين زباني در يك جلسه اين نظر ناپخته را مي‌دهند.
وي گفت: حتي يك ورق از تاريخ ايران هم نبايد حذف شود. درس تاريخ مرده‌ترين درس ايران شده و علت آن هم نظرياتي است كه اينگونه افراد داده‌اند؛ انسان از شكست‌هاي پيش‌آمده در تاريخ بايد درس بگيرد و اگر افرادي مانند سلطان محمد خوارزم‌شاه باعث شكست‌هاي بسيار در ايران شده‌اند و انسان‌هاي ابلهي بوده‌اند، ما بايد به جاي حذف آنها از اقدامات آنها عبرت بگيريم.
برخي نمايندگان كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي نيز حذف زندگي پادشاهان از كتاب‌هاي درسي را برخلاف آموزش‌هاي لازم براي تعليم و تربيت اعلام كردند و هرگونه دستكاري در تاريخ را موجب از بين رفتن هويت ملي كشور و ملت دانستند.
بسياري از آنان معتقدند، قطعا زندگي افراد منفي مانند شاهان ستمگر و ظالم نيز مي‌تواند جنبه عبرت‌آموزي داشته باشد و سرگذشت حاكمان جبار و ظالم براي دانش‌آموزان پندآموز است و ياد مي‌گيرند كه اگر كسي از رانت شخصي استفاده كند، سرگذشت خوبي ندارد.
اين حرف و حديث‌ها تا آنجا پيش رفت كه آموزش و پرورش هنگامي كه با واكنش‌هاي مختلفي كه عمدتا منفي بود مواجه شد، اعلام كرد كه قرار نيست زندگي پادشاهان حذف شود بلكه كمرنگ خواهد شد البته هيچ كارشناسي درصد اين كمرنگي را اعلام نكرد!
اما معاون پژوهشي وزير آموزش و پرورش ناگهان ضمن اعلام خبر حذف سلسله پادشاهان از كتب تاريخ افزود: در كتاب‌هاي درسي و آموزش تاريخ، توجه به رويكرد تحليلي مطرح است.
وي با بيان اينكه رويكرد كتاب‌هاي درسي توصيفي است، ادامه داد: در حال حاضر دانش‌آموزان تاريخ‌هاي مختلف از قبيل تاريخ تولد و مرگ پادشاهان و وقوع يك حادثه تاريخي را به خاطر مي‌سپارند.
حجت‌الاسلام محمديان اضافه كرد: به‌طور معمول ذهن دانش‌آموزان انباشته از عدد و رقم است درحالي‌كه معتقديم در آموزش تاريخ بايد به چرايي آن پرداخته شود تا بتواند چراغ راه آينده ما و آينه‌اي از گذشتگان باشد. وي گفت: در تاريخ به‌عنوان آينه گذشتگان به نام شاهان نيز اشاره مي‌شود ولي در كنار آنها مردم نبايد غايب باشند بلكه بايد حضور داشته باشند.
4

هیچ نظری موجود نیست: