۱۳۹۹ اردیبهشت ۵, جمعه

حیثیت یک ابر قدرت

احمقی آی احمقی لُنگ و قطیفه ام رو بردن...لنگ و قطیفه و طاس و دولیچه جهنم  حیثیتم رو بردن!                                                                                     دکتر وین گوپتا، متخصص بیماری‌های ریه، به بی‌بی‌‎سی گفت: "تزریق مواد پاک کننده یا خوردن آنها توصیه‌ای غیرمسئولانه و خطرناک است. معمولا برای خودکشی از این مواد استفاده می‌کنند."

کاشف محمود، پزشکی در چارلستون، ویرجینیای غربی، در توییتر نوشت:

"به عنوان پزشک، نمی‌توانم تزریق مواد پاک کننده به ریه یا استفاده از اشعه ماوراء بنفش در داخل بدن را به عنوان راه درمان کرونا توصیه کنم."

"به توصیه های پزشکی ترامپ گوش ندهید."

جان بالمز، متخصص بیماری‌های ریه در بیمارستان عمومی زوکربرگ، سانفرانسیسکو، هشدار می‌دهد تنفس گازی که از مواد سفید کننده متصاعد می‌شود می تواند به ریه آسیب بزند. او به خبرگزاری بلومبرگ گفت: "استنشاق سفید کننده کلردار بدترین چیز برای ریه است. نای و ریه را نمی‌توان در معرض اسپری ضدعفونی قرار داد."

"حتی سفیدکننده رقیق یا الکل ایزوپروپیل هم بی‌خطر نیست. استفاده از اینها برای درمان کرونا مسخره است."

آقای ترامپ قبلا هم گفته بود شاید هیدروکسی کلروکین، داروی ضد مالاریا، برای کرونا مفید باشد اما اخیرا از اظهار نظر در مورد این دارو خودداری کرد.

آزمایش این دارو در یکی از بیمارستان‌های دولتی برای بازنشستگان نظامی نشان داد این دارو در مقایسه با درمان متداول بیشتر تلفات داشته است.

جو بایدن، نامزد احتمالی حزب دموکرات برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری، در توییتر نوشت: "اشعه ماوراء بنفش؟ تزریق ماده ضدعفونی کننده؟ این هم شد نظر؟ آقای رئیس جمهوری چیزی که الان لازم است آزمایش بیشتر است و امکانات محافظتی بیشتر برای کارکنان بخش درمان."