۱۳۹۴ مهر ۵, یکشنبه

همچنان آل سعود باس عذر خواهی کند...؟!



ابراهیم نبوی

تقریبا شکی وجود ندارد که بیرحم ترین حکومت های تاریخ ایران مغولها و مثلا آقا محمدخان قاجار بوده است. شکی هم نیست که فاسد ترین سلسله حکومتی در ایران حکومت قاجاریه بوده است، شکی هم نیست که راکد ترین و مسموم ترین شرایط زیستی ایرانیان در دوره ناصرالدین شاه یا حداکثر شاه سلطان حسین بوده است. حتی در همه اینها هم شک باشد، در این تردیدی نیست که فاسد ترین و بی عرضه ترین دولت تاریخ ایران دولت احمدی نژاد بوده. طرف دو تا معاونش زندانی هستند، ۸۰ میلیارد ثروت کشور در دوران حکومتش گم شده، یک دکل ۸۷ میلیاردی به درازی تاریخ از کل اقتصاد کشور حذف شده، پروژه مسکن مهرش بخش مهمی از سرمایه ملی را تبدیل به آشغال کرده است. ارزش پول ایران را به یک سوم در عرض هشت سال کاهش داده، یعنی اگر شیطان برای جنگ با خدا، رسما وارد جنگ با ایران می شد اینقدر لطمه به کشور نمی زد، که این بچه پرروی بی ادب زده، بعد دو روز قبل آقای احمدی نژاد گفته: "مال مردم خوری به پایان می رسد، به زودی شاهد استقرار عدل مهدوی خواهیم بود." جان من! این جمله را دو بار دیگر بخوانید، دلتان می خواهد اگر احمدی نژاد روبه رویتان نشسته بود چکارش کنید؟ بعد مسئولیت بهداشت کشور گفتند: "سوء تغذیه عامل چهل درصد بیماریها در کشور است." یعنی اگر کسی اینقدر شکر زیادی می خورد، می توانست این همه سوء تغذیه ایجاد کند؟
این موضوع را درست دو ماه قبل از روی کار آمدن احمدی نژاد در سال ۱۳۸۴ نوشته بودم، کسی از دوستانم خبر داده بود که این برادر رفته پیش آقا، گفته، شما دست من را باز بگذارید، تا من شرایط ظهور حضرت را در دوسال فراهم کنم. من تقریبا هیچ شکی ندارم که چنین جلسه ای ممکن است، و چنین دیالوگی را ...بعید نمی دانم، ولی در این موضوع تردید دارم که آدمی بعد از اینکه هشت سال کل اقتصاد کشور را به زباله دانی تاریخ ریخت، باز هم با این پررویی ادعا کند. متاسفانه این حد از برخورد در حوزه ادبیات است، من که نمی توانم در طنزنویسی سنگ بردارم و توی سرش بزنم.