۱۳۹۹ خرداد ۱۲, دوشنبه

از مکافات عمل غافل مشو گند از گندم بروید جو ز جو

  یک فقره اشک های شاه ایران دوست "خائن" شده یادتان هست؟!  بلاهائی که سر قذافی و صدام و مردم لیبی و عراق سوریه و یوگسلاوی آوردند؟! و کودتای علیه پرون در آرژانتین و علیه آلنده در شیلی و علیه قوام نکرومه در غنا و علیه سوکارنو در اندونزی و قتل هامرشولد و لومومبا و اولاف پالمه و مارتین لوتر کینگ و ربودن و قتل آلدو مورو و عملیات کارلوس آدمکش یادتان هست؟!  آلام مردم عراق ایران و افغانسان و کل خاورمیانه برای پرواربندی آدمکشان صهیونیست اسرائیل را برابر دیدگان دارید؟!  حتی اگر نه امروز در نهایت امریکا سرنوشتی بهتر از دیگر امپراتوری ها نخواهد یافت:
  ناآرامی‌های نژادی در دستکم هفتاد و پنج شهر آمریکا ادامه دارد و بحرانی که با کشته شدن یک مرد سیاه پوست در بازداشت پلیس آغاز شد پس از نزدیک به یک هفته عمیق‌تر شده است. به گفته نیک برایانت گزارشگر بی‌بی‌سی، این گسترده‌ترین ناآرامی نژادی در آمریکا از زمان ترور مارتین لوترکینگ رهبر جنبش حقوق مدنی در سال ۱۹۶۸ است.
شهرهای مختلف آمریکا در حالی شاهد صفوف تظاهرکنندگانی است که شانه به شانه راه‌پیمایی می‌کنند که تا چند روز پیش به دلیل قرنطینه کرونا خیابان‌ها خالی بودند. 
در روزهای اخیر، برخی مقامات ایالت‌های آمریکا اظهار نگرانی کرده‌اند که تجمع مردم در تظاهرات موارد انتقال کرونا را افزایش دهد و اعتراض‌ها مانع شوند توان کافی صرف مقابله با این بیماری شود. کیشا لنس باتمز شهردار آتلانتا، شهری که شاهد بیشترین ناآرامی‌ها بوده هشدار داده که "هنوز در آمریکا همه‌گیری‌ای شایع است که بیشتر جان سیاهپوستان و تیره‌پوستان را می‌گیرد."