۱۴۰۴ فروردین ۱۰, یکشنبه

 

تعطیلی شعب یک رستوران‌ زنجیره‌ای ژاپن به دلیل وجود «سوسک» و موش در غذای مشتریان

تعطیلی شعب یک رستوران‌ زنجیره‌ای ژاپن به دلیل وجود «سوسک» و موش در غذای مشتریان

منبع تصویر،Getty Images

یکی از بزرگ‌ترین رستوران‌های زنجیره‌ای ژاپن، پس از مشاهده دو مورد از وجود «سوسک» و موش در غذای مشتریانش، تمامی شعب خود را برای رعایت نکات بهداشتی کامل می‌بندد.

شرکت رستوران‌های سوکیا که به خاطر غذای گوشت گاو و برنج معروف است، پس از آن که یکی از مشتریان در غذایش حشره پیدا شد، تعطیلی موقت خود را اعلام کرد.

این رستوران هفته گذشته، اعتراف کرد که یک موش هم در ماه ژانویه در کاسه سوپ میسو پیدا شده است.

این رستوران زنجیره‌ای که نزدیک به ۲ هزار شعبه دارد، اعلام کرد که اکثر سالن‌های خود را از فردا تا چهارم آوریل «برای جلوگیری از نفوذ عوامل خارجی و هجوم داخلی آفات و حیوانات موذی» تعطیل می‌کند.

این رستوران زنجیره‌ای همچنین با صدور یک بیانیه، از «ناراحتی و نگرانی بزرگ ایجاد شده» عذرخواهی کرد.

شایعات در مورد حادثه موش در سوپ میسو هفته‌ها در رسانه‌های اجتماعی ‌ژاپن دست به دست می‌شد تا اینکه شرکت سوکیا مجبور شد تایید کند که یک «جونده قبل از خورده شدن» پیدا شده است.

این شعبه در شهر توتوری به طور موقت تعطیل شد و سوکیا گفت اقداماتی برای رفع شکاف‌های ساختمان اتخاذ کرده است که می‌تواند منجر به آلودگی شود.

این شرکت همچنین اعلام کرد که از این به بعد تمام خروجی غذاهایش به طور مرتب بررسی خواهد شد و پس مانده مواد غذایی نیز در یک محل سرد نگهداری می‌شوند.

روز جمعه پس از این که یکی از مشتریان گفت در غذیش یک حشره پیدا کرده است این شرکت اعلام کرد که اقدامات جدی‌تری را برای بستن رستوران‌هایش به اجرا خواهد گذاشت. به طور گسترده‌ای گزارش شده که این حشره قسمت یا تمامی یک سوسک بود.

مدیر سوکیا که شرکتش بخشی از هلدینگ زنشو در ژاپن است از این مشتری عذرخواهی کرد و پول او را پس داد.

دوشنبه گذشته، پس از افشای اطلاعات در مورد وجود موش در سوپ میسو، ارزش سهام این شرکت کاهش یافت.