Facebook Menu
Your shortcuts
Home
Create a post
Stories
Feed posts
March 13, 2025 the UN Human Rights Council Rights probe alleges sexual violence against Palestinians by Israeli forces is used as ‘method of war’ and that the targeting…
See more
Petition For Peace - Send UN Peacekeepers To Palestine limited who can comment on this post.
Ever notice that the happiest countries on Earth all protect nature, fund education, and have strong social safety nets? Weird coincidence, right? 
در آخر هفته، بیش از دویست جسد از زیر آوار بیرون آورده شد.
شما میخواهید درباره محافظت ارتش اسرائیل (IDF) از جان انسانهای بیگناه حرف بزنید؟
چرا درباره دستورالعمل هانیبال صحبت نکنیم و اینکه در ۷ اکتبر چند اسرائیلی را خود ارتش اسرائیل هدف گلوله قرار داد و کشت؟
این چیزی است که یوآو گالانت، وزیر پیشین دفاع اسرائیل، علناً دربارهاش گفت:
«بله، چنین اتفاقی افتاده است. ما ترجیح میدادیم اجازه ندهیم حماس این افراد را به گروگان بگیرد و از آنها به عنوان اهرم فشار استفاده کند.»
جالب اینجاست که همان یوآو گالانت بعد از ۷ اکتبر گفت نباید برای آزادی گروگانها مذاکره کرد، بلکه باید عملیات نظامی در غزه انجام داد — همان کاری که انجام دادند.
آنها نوار غزه را با خاک یکسان کردهاند.
هیچ چیزی برای مردم فلسطین باقی نمانده تا به آنجا بازگردند.
میخواهید درباره این صحبت کنید که فلسطینیها و حماس پیشنهاد تشکیل دو دولت را رد کردهاند؟
بعد از یادداشت «Clean Break»، بعد از آنکه نتانیاهو آشکارا گفت اجازه تشکیل دولت فلسطینی را نخواهد داد؟
در حالی که تمام تلاشها برای ایجاد راهحل دودولتی توسط خود اسرائیلیها نابود شد؟
آنها اصلاً راهحل دودولتی نمیخواهند.
منشور حزب لیکود از ابتدا بر پایه پروژه «اسرائیل بزرگ» بنا شده است.
آنها آن سرزمین را میخواهند، برای به دست آوردنش تلاش میکنند، آن را غصب میکنند.
من امیدوارم که صلحی پایدار برقرار شود،
اما به اندازه کافی آگاه هستم که به آنچه در رسانههای اسرائیلی گفته میشود توجه کنم.
و بر اساس گفتههای موجود در رسانههای اسرائیلی، هیچ نشانهای از آتشبس پایدار دیده نمیشود، و این مرا نگران میکند.
بنابراین، بله، شابو (اشاره به مجری مناظره) میتواند بنشیند و دروغ بگوید که «همهاش تقصیر حماس است» و دولت اسرائیلِ «بینهایت بیگناه و معصوم» فقط کار درست انجام داده.
اما این درست نیست.
آنها مرتکب جنایات جنگی شدهاند.
ارتش اسرائیل مرتکب جنایاتی هولناک شده که من هرگز فکر نمیکردم در طول عمرم ببینم.
من گمان میکردم انسانها از چنین رفتارهای مشمئزکننده و غیرانسانی در جنگ عبور کردهاند.
اما حالا بعضیها میخواهند بعد از این همه جنایت و نسلکشی، چهره اسرائیل را تطهیر کنند.
در حالیکه همین حالا نیز جنایتها در کرانه باختری (West Bank) ادامه دارد.
من حاضر نیستم بنشینم و چنین چیزی را تحمل کنم.
این واقعاً نفرتانگیز است.
