۱۴۰۱ فروردین ۲۳, سه‌شنبه

لاوروف اعلام کرد:

عملیات نظامی روسیه در اوکراین باید

" پایان بخش سلطه کامل آمریکا گردد"

" راشا تودی : ترجمه رضا نافعی

ترجمه

هدف از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین پایان دادن به تلاش افسارگسیخته برای تسلط ایالات متحده و سایر کشورهای غربی است.  این نظر را سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای اعلام کرد. سرگئی لاوروف، دیپلمات ارشد روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیا 24 اعلام کرد که اهداف روسیه در اوکراین بر آمریکا و متحدانش نیز تأثیر می گذارد.    به ویژه، این عملیات نظامی خاص برای پایان دادن به تلاش بی  پروای ایالات متحده برای تسلط کامل بر جهان طراحی شده است .  اظهارات او دقیقا چنین است:

"هدف عملیات نظامی ویژه ما پایان دادن به گسترش بی پروا و تعقیب بی پروای سلطه یابی  کامل ایالات متحده و بقیه جهان غرب بر عرصه بین المللی است".

لاوروف تاکید کرد که مبنای چنین رفتاری از سوی واشنگتن، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است، در حالی که قواعد چنین سیستمی نامشخص است و توسط کاخ سفید و وزارت امور خارجه به‌طور موقت تدوین شده است.

"در کوزوو، می توان استقلال   آن را بدون رفراندوم به رسمیت شاخت، اما در کریمه، نتیجه یک همه پرسی را که توسط صدها نماینده عینی کشورهای خارجی، و مردم کشورهای خارجی مشاهده شده است، نمی توان آن را برسمیت شناخت. امریکائی ها، در عراق، 10000 کیلومتر دورتر از ... آمریکا تهدیدی دیدند برای امنیت خود ، عراق را بمباران کردند، تهدیدی (هم) نیافتند( ولی) حتی عذرخواهی هم نکردند.»

وزیر خارجه روسیه در عین حال خاطرنشان کرد که نگرش آمریکا و متحدانش نسبت به روسیه تغییر کرده است. لاوروف تصریح کرد که اوکرائین فقط تعیین کننده این سیاست نیست، بلکه واقعیت این است که اوکراین تبدیل شده است به سکوی پرشی برای سرکوب نهایی روسیه.

این یک تغییرجهت دادن بسیار جدی در سیاستی است که اتحادیه اروپا و به طور کلی غرب به رهبری ایالات متحده پس از آغاز عملیات نظامی ویژه ما شروع به دنبال کردن آن کردند، سیاستی که از برخی جهات حاکی از تلخکامی و حتی باز تاباننده خشمناکی است .»

با این وصف ، لاوروف بار دیگر تاکید کرد که روسیه "با تاریخ و سنت هایش" هرگز نقش تابع  نخواهد داشت. او اضافه کرد: ما فقط می‌توانیم در شرایط تساوی تفکیک ناپذیر امنیت عضو جامعه بین‌المللی باشیم».

https://test.rtde.live/russland/135976-lawrow-russlands-militaeroperation-in-ukraine/

/

https://test.rtde.live/russland/135976-lawrow-russlands-militaeroperation-in-ukraine

aayande | آوریل 12, 2022 در 02:11 | دسته‌ها: status | نشانی وب: https://wp.me/pEnVp-2bf

بیان دیدگاه    دیدن همهٔ دیدگاه‌ها

با لغوِ عضویت دیگر نوشته‌ای از طرف آینده ما دریافت نخواهید کرد.
تنظیمات نشانی ایمیل خود را در مدیریت اشتراک‌ها تغییر دهید.

با کلیک کردن مشکل دارید؟ از این پیوند رونوشت‌برداشته و در مرورگرتان بچسبانید:
https://aayande.wordpress.com/2022/04/12/8385/