۱۴۰۱ آبان ۱, یکشنبه

مردی که در خیابانها

زنها را برهنه کامل می بیند!

مصطفی میرسلیم برای نشستن روی صندلی ریاست مجلس نوبت گرفته بود که نوبت به قالیباف رسید. در سالهای اول ریاست جمهوری علی خامنه ای نزدیک بود نخست وزیر شود که آقای خمینی با حمایت از میرحسین موسوی این فرصت را از او گرفت. بعدها رئیس دفتر ریاست جمهوری علی خامنه ای شد. در انتخابات 96 هم یکبار دیگر بخت خود را برای رسیدن به ریاست جمهوری امتحان کرد که این بار هم از حسن روحانی عقب افتاد و بالاخره در مجلس کنونی سر در آورد. افکار سیاسی و مذهبی او به افکار حجتیه نزدیک است و مورد حمایت حزب موتلفه اسلامی نیز هست. حالا بخوانید که این لعبت سیاسی که پیراهن گریبان آخوندی را او در جمهوری اسلامی باب کرد، درباره حجاب و زنان چه می گوید. او که ظاهرا عینک برهنه بینی ماوراء مادون به چشم دارد روز گذشته گفت:

"قبل از ناآرامی‌ها، افرادی لخت مادرزاد را در خیابان دیدم. باید قانون حجاب را محترم شمرد، وگرنه زیرآب نظام زده می‌شود."

او که نظام را به تارموئی بند می بیند در ادامه گفت:

"نظام و صدا‌وسیما باید افشاگری کنند و اعترافات دستگیرشدگان را عمومی کنند تا همه با حقایق آشنا شوند. دشمن صدها موسسه تحقیقاتی برای شناخت جمهوری اسلامی تاسیس کرده است. بی‌حجابی به خاطر ضعف گشت ارشاد نیست، برنامه دشمن است. نباید چیزی که جزو احکام اسلام است را زیر پا گذاشت."

دشمنی که ایشان در ذهن دارد، با بودن افرادی نظیر او در حکومت٬ چه نیازی به صدها موسسه تحقیقاتی دارد؟ همین اظهار نظرها و پیشنهادهائی که ایشان دارد و مطرح می کند و در صدا و سیما هم پخش می شود و در مجلس هم تریبون برای گفتن آنها دارد، باندازه کافی ایجاد نفرت وخشم در مردم طی 40 سال گذشته کرده است که دیگر نیازی به سرمایه گذاری موسسات تحقیقاتی نباشد! باور کنیم که خانه تکانی در حکومت بسیار دشوار است و به همان اندازه ضروری! چنان که جبران هر روز تاخیر برای آغاز این خانه تکانی بسیار سنگین تر از امرور خواهد بود. این بخش مذهبی، اجتماعی و سیاسی فاجعه ایست که 40 ساله شده، در بخش اقتصادی و ساختار حکومتی نیز وضع همین است. از تقسیم جامعه به خودی و غیر خودی تا در هر موسسه و وزارتخانه و شرکتی بخش امنیتی بنام حراست برپا کردن، تا ادارات گزینش و دهها شاخه دیگر این ساختار که همه با هم فاجعه رانت خواری، فساد حکومتی، دزدی و غارت، طبقاتی شدن تاریخی جامعه و رشد مافیاهای مذهبی و اقتصادی و ... را به بار آورده است.