یکی از بزرگترین معضلات در برابر نخست وزیر بریتانیا، سرنوشت نفتکش ها و امنیت شاخاب پارس است

 بوریس جانسون نخست وزیر جدید بریتانیا

پیروزی بوریس جانسون در به دست آوردن مقام نخست وزیری بریتانیا، با ابراز خوشنودی از جانب اسرائیل و حکومت اسلامی ایران روبرو شد. در حالی که علت ابراز خرسندی اسرائیل آن است که نخست وزیر جدید بریتانیا، خود را علنا یک “صهیونیست دوآتشه” توصیف می کند، معلوم نیست که ابراز خرسندی محمد جواد ظریف بر چه پایه ای استوار است.

در یک ارزیابی آمده است که وزیر خارجه حکومت ایران با این ابراز استقبال، می خواهد جانسون را به سوی رژیم ایران بکشاند و از تصمیمات شدید او در رابطه با درگیری دو کشور در حوزه خلیج فارس جلوگیری کند.

روزنامه های بریتانیا نوشتند که یکی از مهمترین مشکلاتی که با آغاز دوران نخست وزیری، در برابر جانسون قرار دارد، بازپس گرفتن نفتکش دزدیده شده در تنگه هرمز و تسلیم نشدن درباره سرنوشت نفتکش توقیف شده در جبل الطارق است.

جانسون باید به شیوه ای عمل کند که به هیچوجه کوتاه آمدن در برابر رژیم ایران تلقی نگردد و موجب افزایش گستاخی از جانب رژیم ایران نشود. دستگاه های تبلیغاتی حکومت، تسلط بر این کشتی را نشان قدرت خود و ناتوانی و ضعف جهان غرب تلقی می کنند و این گونه برداشت، پیامدی جز افزایش گستاخی سپاه پاسداران ندارد و اگر جانسون به اقدامات قاطعانه دست نزند و رژیم ایران را سرجای خود ننشاند، موجب افزایش اعتماد به نفس سپاه پاسداران می گردد و تعرض های بیشتری را به دنبال می آورد.

سران حکومت ایران به صراحت می گویند که رهبری حوزه خلیج فارس باید به دست آن ها باشند و همه ناورهای خارجی باید آن ناحیه را ترک گویند. بی تردید اگر چنین وضعی پیش آید، رژیم ایران آزادی کشتیرانی را بکلی نابود خواهد کرد و امیرنشین های جنوب خلیج فارس را مورد حمله و خطرات جدی قرار خواهد داد. محمد جواد ظریف در پایان شادباش خود به جانسون یادآوری شده بود که ایران طولانی ترین ساحل را در خلیج فارس دارد و بسیار طبیعی است که کنترل این آب ها و همچنین تنگه هرمز را به دست داشته باشد.

دولت لندن گفته است که می خواهد یک نیروی پاسدار آزادی کشتیرانی، با کمک کشورهای اتحادیه اروپا برپا سازد که استقبال اولیه نسبت به آن بسیار مثبت بوده است. بریتانیا که پیشتر حاضر نشده بود که برای برپایی چنین نیرویی با ایالات متحده همکاری کند، خود دارای در رزمناو در حوزه خلیج فارس است. ولی این حضور نظامی، نتوانست تلاش سپاه پاسداران برای مسلط شدن بر نفتکش بریتانیایی را خنثی کند.

3 دیدگاه‌

  1. بریتانیا چون دیگر کشورهای اروپایی حامی رژیم اسلامی حاکم ایران است. بریتانیا از وجود ملایان و پاسداران که غلامان حلقه بگوش بریتانیا و تا حدودی هم روسیه هستند استفاده کرده و ایران را بین بریتانیا و روسیه تقسیم کرده اند. برای بریتانیا مهم نیست که رژیم ایران بمب بسازد و اسراییل را هدف قرار دهد و دلیل انهم در حمایت های بی دریغ بی بی سی از رژیم ایران است. بی بی سی با استخدام کمونیست هایی چون صادق صبا، عنایت فانی، مسعود بهنود و استمرار طلب و پرستوهایی چون فرناز قاضی زاده به نفع رژیم تبلیغ می کند. بقول ناتانیا هو اروپا هنگامی سر از آخور آخوندها بر می دارد که موشک‌های رژیم بر فرق سرشان فرود آید.

  2. چنانچه بخت با مردم ایران باشد و این « هندوانه زیر بغل گذاشتن » بوریس جانسون توسط ظریف مکار، نتیجه عکس بدهد و یا بعبارتی دیگر بوریس بپیوندد به یار گرامیش حضرت ترامپ، آنگاه باید ما و مردم ایران شکرگزار باشیم، درود براسراییل، درود بر ترامپ و حامیانش

Comments are closed.