✅گذار صلح آمیز از جمهوری اسلامی، ضرورتی غیرقابل سرکوب برای آینده ایران
بیانیه ۱۷ فعال سیاسی و مدنی درباره اعتراضات سراسری؛
هممیهنان آزاده،
امروز ایران در بزنگاهی سرنوشتساز ایستاده است. جمهوری اسلامی، پس از دههها اتلاف و نابودی سرمایههای ملی در مسیر سیاستهای ماجراجویانه و ورشکستهی خود، تورم، فقر، ناامنی، فساد و بیعدالتی را به ابزار سرکوب و وسیلهای برای فرسایش و تحقیر مردم بدل کرده است.
ما در کنار مردم ایستادهایم تا حق زندگی شایسته، آزادی، عدالت، کرامت انسانی و حاکمیت بر سرنوشت خویش را بازپس بگیریم.
ما به نیروهای انتظامی و امنیتی هشدار میدهیم که به مسئولیت واقعی خود ــ حفاظت از جان و امنیت مردم ایران ــ پایبند باشند؛ نه اجرای فرمان سرکوب، نه ایستادن در برابر ملت، و نه ریختن خون شهروندان بیدفاع. هرگونه خشونت علیه مردم، مشارکت مستقیم در جنایتی است که در حافظهی تاریخی این سرزمین ثبت خواهد شد. امروز زمان انتخاب است: کنار ملت بایستید و صف خود را از سرکوبگرانی که رفتنیاند و باید پاسخگو باشند، جدا کنید.
