۱۴۰۰ بهمن ۲۸, پنجشنبه





 شاید تحقق آرزوی این رئیس دانشگاه دور از ذهن باشد اما ریشه سخن او وحدت ساکنین هستی است که در مراحل مقدماتی تر وحدت کل مردمان کره زمین را شامل میگردد. و این ایده ایست بسیار متعالی که درک آن برای کسانی هنوز در جاهلیت ناسیونالیسم دست و پا میزنند بسیار دور است. و جالب است که این عقب مانده های ذهنی مدرن خود را عاقل و امثال این عنصر دانشگاهی را خرافاتی و ابله قلمداد میکنند.
****************
 متن دفاع همسایه فرهیخته ما در دفاع از فرمایشات رضا روستا در آرزوی نماز خواندن در کره ما در بالا  و پاسخ حقیر در ذیل

بله ما تبعات منطقی این همه نبوغ ایشان (تنها آرزو:اقامه نماز در آن کره خاص) را در نیافتیم و اصلا فکرمان بدانجا نرفت که وقتی حدود سال 1378 هجری شمسی یکی از معاونین نان به نرخ روز خور وزارت به اصطلاح علومشان که سوگمندانه نام شریفشان به خاطر نمی آید اظهار لحیه فرموده بودند که امروز فوق لیسانس های ایرانی سرآمد جهان اند، و ما را سر کلاس درس خنده از آن همه غادر نبوغ آمد و تدریس و دانشگاه را سر همان خنده گذاشتیم؛ همانطور که فوق لیسانس علوم سیاسی را که عشق و هدف زندگیمان در جهت خدمت به امکان نجات بشر بود در رژیم ماضی به اخراج از دست دادیم چرا که به اعدام آریامهری گلسرخی و دانشیان اعتراض و از آزادی اندیشه و عقیده دفاع کرده بودیم؛ و چنانکه در تفسیر همین چند سطر افاضات در توجیه آن اظهارات استاد محترم که خدا می داند حالیه به کدام تحقیق و تفحص در علم الحیل مشغولند (اگر از متن معرفی ایشان در سایت خود دانشگاه که در ذیل می آید چیزی در مورد رشته تحصیلی و فارغ التحصیلی ایشان دستگیر شد ما را هم بی خبر نگذارید) می توان هفتاد من کاغذ سیاه کرد که منظور چنین بوده است و چنان و نادانان کجا و بحر تفکر ایشان کجا و کوته بینان مو بینند و ایشان پیچش مو. مجموعه گفتارهای عیسی علیه السلام آن پیامبر مصلوب در جوانی چقدر و حجم اناجیل!؟ با این همه هرگونه امکان کج فهمی ما از مقاصد عالیه حضرت استادی را به بزرگواری ببخشند و ببخشائید
*
1. معرفی:
2. دکتر رضا روستاآزاد سال 1340 در تهران متولد شد. وی دیپلم را با رتبه اول از دبیرستان خوارزمی اخذ نموده و در هر سه مقطع کارشناسی (صنعتی اصفهان)، کارشناسی ارشد (UETU ترکیه) و دکتری (واترلو کانادا) نیز با رتبه نخست فارغ التحصیل شده است.
او در سال 1372 به ایران بازگشت و وارد دانشگاه صنعتی شریف شد. پس از مدتی گروه بیوتکنولوژی را راه اندازی کرد و به عنوان اولین رییس گروه برگزیده شد.
ایشان در مرداد 1389 به عنوان سرپرست دانشگاه تعیین و اواخراسفند همان سال با حکم مستقیم وزیرعلوم دولت وقت به ریاست دانشگاه صنعتی شریف برگزیده شد و تا شهریور 1393 عهده دار این مسئولیت بود.
از فعالیت‌های علمی وی می‌توان به انجام پروژه های پژوهشی، انتشار مقالات در نشریات معتبر داخلی و خارجی، ارائه مقاله در کنفرانس‌های معتبر داخلی و خارجی اشاره کرد.

3. مسئوليت هاي علمي و دانشگاهي:
4.
1. - ریاست دانشگاه صنعتی شریف (از 1389 تا 1393 )
2. - معاونت دانشجویی دانشکده مهندسی شیمی
3. - ریاست مرکز تحقیقات بیوشیمی کنترل محیط زیست دانشگاه
4. - ریاست دانشکده مهندسی شیمی
5. - معاونت پژوهشی دانشگاه
5. مسئوليت هاي اجرايي:
6.
1. - اولین رئیس و موسس گروه بیوتکنولوژی
7. كليد واژه ها:
8. روستا آزاد، رضا، 1340- ؛ روسای دانشگاه صنعتی شریف ؛ معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف ؛ هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف ؛ دانشکده مهندسی شیمی