۱۴۰۰ بهمن ۲۴, یکشنبه

پیشنهاد بازگشت روحانیت به حوزه های دینی یک پیشنهاد خیرخواهانه ارزیابی می شود. از جمله همین پیشنهاد که توسط یکی از استادان دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف بنام دکتر "کریمی پور" طرح شده و در صفحه های فیسبوکی داخل کشور هم منتشر شده است. او گفته است:

از عمر حکومت روحانیون بر کشور نزدیک به چهل سال می گذرد. این مدت از عمر حکومت محمدرضا پهلوی  بیشتر است. چهل سال زمان بسیار زیادی برای آزمودن یک شیوه حکومت داری است. ناکارآمدی  شیوه حکومتی فعلی که اساسا مبتنی بر تبعیض وسیع و گسترده به نفع قشر روحانی است و فسادی که به طور گسترده و ناگزیر بر آن مترتب شده، نیازی به توضیح و استدلال و مستندات،  بیشتر از آن چه همه روزه می بینیم، ندارد.

به روزهائی رسیده ایم که اصلاح امور ایران نه با پرداختن به امور جزئی بلکه با درخواست فراگیر ملی مبنی بر بازگشت روحانیون به حوزه های علمیه و پرداختن اصیل و صادقانه آنان به معارف دینی که چهل سال از آن غفلت کرده اند، امکان پذیر است.

فراخوان بازگشت روحانیون به حوزه های علمیه می بایست به یک فراخوان ملی تبدیل شود. در دعوت به چنین گفتمانی دانشگاهیان البته تنها نیستند چرا که بسیاری از روحانیون متدین، آگاه و آزاده نیز به چنین دعوتی پاسخ مثبت خواهند داد و در این گفتمان ملی مشارکت خواهند کرد.