مجلس ایران فایل صوتی افشا شده از فرماندهان ارشد سپاه درباره یک پرونده مالی را بررسی می‌کند

در فایل افشا شده به موضوع محمدباقر قالیباف (سمت راست) و قاسم سلیمانی در یک پرونده مالی اشاره می شود

منبع تصویر، fars

توضیح تصویر،

در فایل افشا شده به موضوع محمدباقر قالیباف (سمت راست) و قاسم سلیمانی در یک پرونده مالی اشاره می شود

محمود عباس‌زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ایران گفته است که فایل صوتی افشا شده از چند فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره یک پرونده مالی چند هزار میلیارد تومانی در این کمیسیون مطرح خواهد شد.

آقای عباس زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، افشای این فایل صوتی را به "پدیده نفوذ" در سپاه پاسداران مرتبط دانسته و گفته "کمیسیون امنیت ملی که بازوی تخصصی مجلس در حوزه امنیتی است، به بحث نفوذ خیلی حساسیت دارد و طبیعتا مساله مطرح خواهد شد و جزو اولویت‌های ما است".

یک فایل صوتی از جلسه‌ای میان سرلشکر محمدعلی جعفری و سرتیپ صادق ذوالقدرنیا از سوی رادیو فردا منتشر شده که از کشمکش‌های شدید میان فرماندهان ارشد سپاه در ارتباط با پرونده‌های فساد مالی پرده برمی‌دارد.

در این گفت وگو فاش می‌شود که آقای جعفری با قاسم سلیمانی، فرمانده وقت نیروی قدس، درباره برخورد با موارد فساد مالی اختلاف داشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره این فایل صوتی که ابعادی از پرونده مالی فرماندهان پیشین سپاه از جمله محمدباقر قالیباف، رئیس کنونی مجلس ایران را افشا می کند گفته "به نظر من انتشار این فایل اتفاق خاصی نیست و دشمنان نباید خیلی قند در دلشان آب شود که کار بزرگی کرده‌اند".

آقای عباس زاده گفته "آنچه که بدخواهان می‌خواستند به دست بیاورند و بهانه تخریب سپاه قرار دهند، دستگیرشان نشده است و چیزی هم دستگیرشان نخواهد شد. دشمن با این جنگ روانی نمی‌تواند بر محبوبیت سپاه خدشه‌ای وارد کند".

در این فایل صوتی، محمدعلی جعفری در بخشی از مکالمه از اینکه با بدهی بیش از هزار میلیارد تومانی هولدینگ یاس به نیروی قدس، قاسم سلیمانی هم درگیر ماجرا شده خوشحالی می‌کند و می‌گوید: "قاسم تازه دارد می‌فهمد که چه بلایی سرش آمده تو یاس".

همچنین بنا به گفته آقای ذوالقدرنیا، محمدباقر قالیباف، از فرماندهان سابق سپاه و شهردار پیشین تهران، به دنبال اعمال نفوذ برای حل و فصل پرونده فساد مالی هولدینگ یاس بوده است.

یکی از نکات مهم دیگر آن است که مطابق این گفته‌ها حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب در این بین حامی آقای قالیباف بوده است. محمدباقر قالیباف در حال حاضر رئیس مجلس شورای اسلامی است و پیش از آن به مدت ۱۲ سال شهردار تهران بوده است. وی پیش از آن فرمانده نیروی هوایی سپاه و سپس فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی بوده است.

محمدباقر قالیباف اکنون رئیس مجلس ایران است. وی پیش از این با درجه سرتیپی فرمانده نیروی هوایی سپاه، فرمانده نیروی انتظامی و دوازده سال شهردار تهران بوده

منبع تصویر، khabaronline

توضیح تصویر،

محمدباقر قالیباف اکنون رئیس مجلس ایران است. وی پیش از این با درجه سرتیپی فرمانده نیروی هوایی سپاه، فرمانده نیروی انتظامی و دوازده سال شهردار تهران بوده

نام آقای قالیباف پیش از این به طور علنی در پرونده های فساد مالی هم مطرح بوده است. از جمله در پرونده عیسی شریفی معاون وی در زمان شهرداری تهران که نام آنها در پرونده موسوم به املاک نجومی شهرداری به هم گره خورده بود. قوه قضائیه پس از بازداشت عیسی شریفی اعلام کرد برخی از این اموال غیرمنقول او را توقیف کرده و به شهرداری بازگردانده است.

در ماه های اخیر فایل صوتی دیگری هم از محمدجواد ظریف وزیر خارجه وقت ایران منتشر شد که در آن گفته بود شاخه برون مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مانع موفقیت دیپلماسی ایران در بهره داری از منافع توافق هسته ای برجام و حل وفصل اختلافات ایران با کشورهای منطقه شده بود.

مقام های امنیتی و قوه قضائیه گفتند که در ارتباط با افشای این فایل یک پرونده قضایی تشکیل شده و چند نفر احضار شده اند.