کشمکش‌های محرمانه فرماندهان سپاه بر سر فساد مالی؛ 'قاسم تازه می‌فهمد چه بلایی سرش آمده'

محمدعلی جعفری و قاسم سلیمانی

منبع تصویر، khamenei.ir

رادیو فردا یک فایل صوتی از جلسه‌ای میان سرلشگر محمدعلی جعفری و سرتیپ صادق ذوالقدرنیا منتشر کرده است که از کشمکش‌های شدید میان فرماندهان ارشد سپاه در ارتباط با پرونده‌های فساد مالی پرده برمی‌دارد.

در این گفتگو فاش می‌شود که آقای جعفری با قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس، درباره برخورد با موارد فساد مالی اختلاف داشته است.

محمدعلی جعفری در بخشی از گفتگو از اینکه با بدهی بیش از هزار میلیارد تومانی هولدینگ یاس به سپاه قدس، قاسم سلیمانی نیز درگیر ماجرا شده خوشحالی می‌کند و می‌گوید: "قاسم تازه دارد می‌فهمد که چه بلایی سرش آمده تو یاس."

همچنین بنا به گفته آقای ذوالقدرنیا، محمدباقر قالیباف، از فرماندهان سابق سپاه و شهردار پیشین تهران، به دنبال اعمال نفوذ برای حل و فصل پرونده فساد مالی هولدینگ یاس بوده است.

یکی از نکات مهم دیگر آن است که مطابق این گفته‌ها حسین طائب در این بین حامی آقای قالیباف بوده است.

هولدینگ یاس، وابسته به بنیاد تعاون سپاه، درگیر یک پرونده فساد مالی چند هزار میلیارد تومانی بود که در جریان رسیدگی به آن عیسی شریفی، معاون سابق محمدباقر قالیباف به ۲۰ سال حبس محکوم شد.

موضوع گفتگوی محرمانه چیست؟

به گزارش رادیو فردا این فایل صوتی به سال ۱۳۹۷ برمی‌گردد و در آن صادق ذوالقدرنیا، معاون وقت اقتصادی و سازندگی جزئیات برخی از فعالیت‌های اقتصادی و پرونده‌های فساد را با محمدعلی جعفری، فرمانده کل سابق سپاه به بحث می‌گذارد.

آقای ذوالقدرنیا در این جلسه به آقای جعفری درباره جزئیات اداره امور اقتصادی سپاه، روابط میان شرکت‌ها و هیات مدیره و همچنین گماشتن افرادی در نقش‌های اقتصادی مشاوره می‌دهد.

یکی از مسائل مطرح در این جلسه تنظیم و امضای سندی راهبردی میان سپاه پاسداران و قرارگاه خاتم الانبیا از یک سو و چند وزارتخانه‌ اقتصادی از سوی دیگر است.

قرارگاه خاتم الانبیا بازوی اصلی سپاه در اقتصاد است.

در جای جای صحبت‌های آقایان جعفری و ذوالقدرنیا اشاره‌هایی به نارضایی از کندی کار و همچنین تخلفات مختلف می‌شود.

این دو در یک مورد مرتبط با جمال‌الدین آبرومند، رئیس پیشین هیات مدیره بنیاد تعاون، به دنبال آن هستند که راه حلی پیدا کنند تا "قضایی نشود".

ذوالقدرنیا

منبع تصویر، Idva.ir

توضیح تصویر،

صادق ذوالقدرنیا معاون اقتصادی و سازندگی سپاه بود

مطابق صحبت‌های آقایان جعفری و ذوالقدرنیا در آن مقطع دست‌کم هشت هزار میلیارد تومان در هولدینگ یاس، وابسته به بنیاد تعاون سپاه "حیف و میل شده است".

'۹۰% به سپاه قدس بدهید'