ابراهیم رئیسی در ۲۲ بهمن: امید ما به وین و نیویورک نیست

عکس از پایگاه اطلاع رسانی دولت ایران

منبع تصویر، dolat.ir

همزمان با چهل و سومین سالگرد انقلاب سال ۱۳۵۷ در ایران، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در سخنرانی در مصلی تهران، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای برای احیای برجام، گفت که امید ایران به وین و نیویورک نیست.

در حالیکه به دلیل شیوع کرونا و قرمز بودن وضعیت تهران راهپیمایی معمول ۲۲ بهمن به صورت موتوری و خودرویی برگزار شد، ابراهیم رئیسی در مصلی تهران پیش از برگزاری نماز جمعه سخنرانی کرد.

همزمان با ادامه مذاکرات در وین، ابراهیم رئیسی گفت که در سیاست خارجی به دنبال "ایجاد توازن" است و افزود: "نگاه به غرب کشور را نامتوازن کرده است. باید به همه کشورها و ظرفیت‌ها بویژه همسایگان توجه داشته باشیم. اما امیدمان به خداست، امیدمان به خوزستان، به خراسان، به آذربایجان، شرق، غرب، شمال و جنوب کشور است و هرگز امید به وین و نیویورک نداریم."

"هاضمه انقلاب،فساد و ظلم را نمی‌پذیرد"

آقای رئیسی در بخشی از سخنانش گفت که هاضمه انقلاب فساد و ظلم را نمی‌پذیرد و افزود: "این موضوع مثل کسی است که غذای مسمومی را بخورد اما هاضمه انسان سم را نمی‌پذیرد. هاضمه انقلاب اسلامی ضدظلم و ضد فساد است."

امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه در میان راهپیمایان مراسم ۲۲ بهمن

منبع تصویر، Isna

توضیح تصویر،

امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه در میان راهپیمایان مراسم ۲۲ بهمن

ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنرانی خود گفت که ایران در زمینه سیاسی "مستقل‌ترین کشور روی زمین است" اما درباره استقلال اقتصادی افزود که هنوز "راه زیادی باقی مانده است."

آقای رئیسی گفت: "همه ظرفیت‌ها برای استقلال اقتصادی آماده است، اما برخی از نگاه‌های غلط و برخی از دلهره‌ها و برخی از نسخه‌هایی که تناسبی با نسخه‌های انقلاب اسلامی نداشت، موجب برخی از عقب‌ماندگی‌ها شده است."

او بار دیگر از واکسیناسیون سراسری علیه بیماری کرونا در ایران به عنوان دستاورد دولت خود یاد کرد و گفت: "کرونا مردم را بسیار رنج می‌داد. روزی که دولت را آغاز کردیم، ۷۰۰ خانواده در روز داغدار می‌شدند." اما امروز شرایط متفاوت شده است.

آیت الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی زمستان سال گذشته ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی را ممنوع اعلام کرد، اقدامی که باعث تاخیر دسترسی مردم به واکسن شد اما با آغاز کار دولت ابراهیم رئیسی، رهبر جمهوری اسلامی در اظهارات متفاوتی گفت واکسن به هر شکل ممکن باید تامین و در اختیار مردم قرار بگیرد.

راهپیمایی ۲۲ بهمن

منبع تصویر، ILNA

توضیح تصویر،

راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران؛ قرار بود راهپیمایی برگزار نشود و فقط به صورت موتوری و خودرویی باشد

شعار مرگ بر مفسد اقتصادی در مراسم ۲۲ بهمن و "قطع پخش زنده"

میثم مطیعی، از مداحان محبوب آیت الله خامنه ای در برنامه امروز در مراسم ۲۲ بهمن در میدان آزادی گفت: "حق مردم به خدا زندگی قسطی نیست، حق مردم نه زمین بازی و دست اندازی است، حق مردم نه چنین صنعت خودروسازی است."

که حاضران در محل شعار دادند که "مرگ بر مفسد اقتصادی." و آقای مطیعی هم با تایید این شعار می‌گوید: "مرگ بر مفسد اقتصادی، این شعاری است که همه مردم ایران بر سرش اجماع دارند."

پس از این اظهارات پخش زنده از تلویزیون ایران قطع شد. برخی از رسانه ها در ایران این گمانه زنی را مطرح کردند که قطع پخش زنده به این شعار مربوط بوده است.

قرار بود که امروز به دلیل شیوع کرونا و افزایش روزانه شمار مبتلایان و جان باختگان راهپیمایی در شهرهای قرمز از جمله تهران فقط به صورت موتوری و خودرویی باشد، اما بر اساس تصاویر تعدادی از مردم پیاده در این مراسم شرکت کردند.

سال گذشته هم به دلیل شیوع کرونا راهپیمایی ۲۲ بهمن به صورت موتوری و خودرویی برگزار شد.