بخشی از ما ایرانیان بویژه در طبقه متوسط مثل مرغ نیم بسمل بال بال میزنیم نه از ریشه حاکمیت کورش بزرگ اطلاع درستی داریم و نه از ریشه جشن وارداتی هالووین .به کورش بزرگ یک جانبه نگریسته ولی هرگز نخواسته ایم بدانیم هنگامیکه کوروش در جنگی بدست ماساژتها که قومی ایرانی بودند اسیر شد و بقول هردوت " تومیریس "ملکه ماساژتها سر کوروش را برید و در تشتی از خون انداخت و گفت تو که اینقدر خون دوست داشتی بنوش تا سیر شوی .اما هالووین یک جشن شیطانپرستانه است .اما هالوین هم ریشه در خرافات و فرهنگ وحشیانه آنگلوساکسونها دارد هالووین یک جشن شیطانپرستانه است. ریشههای آن در فرهنگ باستانی سلتیک سامهین (SAMHAIN) است که آغاز زمستان و پایان تابستان را نشان میدهد. این زمانی
است که مرگ و زندگی به یکدیگر نزدیکترند متاسفانه عده ایی ایرانی فکر نمیکنند و هر آشغال مادی و معنوی را که غرب تولید میکند حتی اگر زهر قاتل باشد با کمال میل نوش میکنند .
سنتها ، جشنها ولحظات بسیار با شکوه وپر افتخاری در تاریخ وفرهنگ ایرانی وجود دارد که عمق و ریشه مردمی هزاران ساله دارد چرا انها را مطالعه و پیروی نکنیم .
