درست است ؛ خود شاه به انداز ه کافی چپ بود:
اصلاحات ارضی ، حق رأی زنان ، برخوردار شدن کارگران از سود کارخانجات، سپاه دانش، سپاه بهداشت ، تغذیه رایگان ،سواد آموزی و کلاس های اکابر و غیره برنامه های چپ بود که شخص شاه رهبری می کرد و اگر گذاشته بودند بسیاری از مشکلات حل می شد.
ما ایرانیان چپ روسی و چینی و چریک و مجاهد برای آوردن دیکتاتوری پرلتاریا و جامعه بی طبقه توحیدی نیاز نداشتیم.
شاه چپ بومی بود و دیگران چپ وارداتی و ساختهٔ ایدئولوژی جنگ سرد و تحریک روسیه شوروی و اقمارش و البته چین و فلسطینی های الفتحی و جرج حبشی
فضا فضای آنارشیگری و ماجراجویی های بچگانه ای بود که رمانتیسم انقلابی را میدان می داد. مد روز بود فقط هم خاص ایران نبود اما از آناجا که هر چیزی که به ایران وارد می شود در اندک زمانی به بدترین و مخرب ترین نوع آن چیز به خصوص در زمینه های مرامی تبدیل می شود انقلابیگری ایرانیان هم سر از توحش خمینیستی بیرون آورد
