۱۴۰۲ آذر ۷, سه‌شنبه

 AF

با عرضه غلات روسیه به ایران موافقت شد

روس سلخوزنادزور: شرایطی برای صادرات غلات روسیه به ایران ایجاد شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.11.2023
اشتراک
نشست توافقی غلات با حمایت سازمان عمومی "تجارت روسیه" و مرکز صادرات روسیه برگزار شد.
به گزارش اسپوتنیک، شرکت تولید و صادرات "ای پی تی" نووسیبیرسک، بخشی از گروه شرکت های روسی کریدور جدید خشکی غلات) قرارداد همکاری با شرکت لجستیک ایرانی "شرکت بازرگانی لجستیک اورآسیا" (IranEurasia Trading and Logistics)برای صادرات غلات روسی به ایران به امضا رساند.
در بیانیه این شرکت آمده است که سند راهبردی در چارچوب سفر رسمی هیئت جمهوری اسلامی ایران به مسکو با حضور یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، کاظم جلالی سفیر فوق العاده و تام الاختیار ایران در روسیه و محمدرضا کلایی مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی سرخس امضا شد. این نشست با حمایت سازمان عمومی "Business Russia" و مرکز صادرات روسیه برگزار شد.
این بسته تجاری با هدف توسعه مفهوم لجستیک "غله پلاس" - ساماندهی عرضه طولانی مدت غلات از فدراسیون روسیه به جمهوری اسلامی ایران و کشورهای دوست است.
ایران روسیه پرچم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2023
همکاری ایران و روسیه در چه حوزه‌هایی انجام می‌شود؟
شرکت بازرگانی و لجستیک ایرانی اوراسیا منطقه ویژه اقتصادی سرخس است. این یکی از مراکز کلیدی تجارت خارجی در شمال شرق ایران است: مهمترین مسیر ترانزیتی کشورهای آسیای مرکزی و خاورمیانه از سرخس می گذرد.
بر اساس این سند، تحویل در مقیاس بزرگ غلات به ایران در ظروف مخصوص غلات که بخشی از "ناوگان غلات زمینی" هستند، انجام می‌شود و کالاهای مصرفی و محصولات غذایی در جهت مخالف در همان کانتینرهای ویژه تحویل داده می‌شوند.
علاوه بر این، این توافق مستلزم ایجاد تأسیسات مشترک زمینی غلات و تأسیسات زیرساختی حمل و نقل و لجستیک در منطقه ویژه اقتصادی سرخس از جمله استفاده از تجربیات و فناوری‌های پیشرفته روسیه توسط روسیه و ایران است.
شرکت بازرگانی ولجستیک ایرانی اوراسیا یکی از بزرگترین اپراتورهای ریلی ایران است و وظیفه تخلیه و بارگیری، ترانزیت و انبارداری را در منطقه ویژه اقتصادی سرخس را بر عهده دارد.
شرکت روسی خاطرنشان کرد: قرارداد امضا شده با هدف تضمین امنیت غذایی فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران، افزایش مبادلات تجاری دوجانبه و همچنین کمک عملی به توسعه کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال - جنوب - یکی از جهت‌های اولویت‌دار سیاست حمل و نقل دو کشور است.