۱۴۰۲ آذر ۱, چهارشنبه

 

روسیه شکست نخواهد خورد؛ دنبال طرح جایگزین باشیم!

نخست‌وزیر مجارستان با اذعان به ناکامی راهبرد اتحادیه اروپا ضد روسیه در جنگ اوکراین خواستار طرح جایگزین در برابر کرملین شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «ویکتور اوربان»، نخست‌وزیر مجارستان تاکید کرد: «استراتژی اتحادیه اروپا در رابطه با جنگ اوکراین ناکام مانده است و روسیه شکست نخواهد خورد و به همین دلیل اتحادیه اروپا باید به دنبال طرح جدیدی باشد.»

بر پایه این گزارش، اوربان افزود: «مجارستان از ابتدا تحرکات روسیه علیه اوکراین را محکوم می‌کرد اما واکنش غرب به آن هم اشتباه بود.»

وی تصریح کرد: «استراتژی ما چیست؟ اوکراینی‌ها در جبهه می‌جنگند و پیروز می‌شوند و روس‌ها در میدان نبرد شکست می‌خورند. واقعیت چیست؟ اوکراینی‌ها می‌جنگند و می‌میرند. ما به چه چیزی رسیده‌ایم؟ روسیه شکست نخواهد خورد و هیچ چیز در سیاست‌هایش تغییر نخواهد کرد، بنابراین باید واقع‌بین باشیم و به سمت طرح جایگزین حرکت کنیم.»

اوربان اظهار داشت: «اتحادیه اروپا هنوز چنین طرحی ندارد. به جای بازنگری در استراتژی، بروکسل پیشنهاد می‌کند که کمک‌های نظامی و مالی به کیف ادامه یابد.»

وی ادامه داد: «با این حال، ارسال مبالغ مالی به اوکراینی‌ها به هیچ وجه معنایی ندارد و به نتیجه‌ای نمی‌رسد.»

نخست وزیر مجارستان تاکید کرد: «تنها راه برای توقف تلفات غیرمنطقی، آتش‌بس فوری و آغاز مذاکرات صلح برای دستیابی به توافق برای حل و فصل مناقشه اوکراین است.»

کد خبر 5947683