۱۴۰۲ آبان ۳۰, سه‌شنبه

 

عنوان اول پیک نت اول آذر

فراز و فرود حوادث

و نگاه پیک نت به آنها

 
 
 

 

 

هنوز برخی خوانندگان پیک نت بصورت پیام از ما سئوال می کنند که چرا برخی سیاست های شما با سیاست های حکومت درباره سوریه و اوکراین و گردش به شرق یکسان است. پاسخ ما بسیار صریح و روشن است و تاکنون نیز چند بار آن را نوشته و تاکید کرده ایم که کافی است به آرشیو پیک نت مراجعه کنید و در باره همین مواضع کلیدی که سئوال کرده اید مطالب متعددی را بخوانید. ما فقط چند نمونه را با ذکر تاریخ در ادامه می آوریم تا دانسته شود که آن سیاستی که ما از آن پیروزی می کنیم، بسیار جلوتر از حکومت بوده است. ما انتظار داریم به تاریخ ها دقت کنید:

پیک نت ۱۶ شهریور ۱۳۹۲- یادداشت سردبیری:

« گاه حوادث مهمی در ایران و منطقه روی میدهد که به یکباره تمام رسانه ها - مطبوعات و سایت ها، فیسبوک و تویتر- تقریبا بصورت یکدست و همراه با جهت گیری آنها را منتشر می کنند. البته این جهت گیری درابتدا توسط رسانه های مهم جهانی و چند رسانه فارسی زبان مانند بی بی سی و اسرائیل و صدای امریکا (هنوز تلویزیون ایران اینترنشنال راه اندازی نشده بود) پخش می شوند. در مورد سوریه ما زیر بار اعلام استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیائی نرفتیم زیرا با سیاست تبلیغاتی امریکا و متحدان آن در ناتو آشنائی داریم. در عراق همین جنجال به پا شد، در لیبی همین نسخه پیچیده شد و در افغانستان نیز به بهانه برکناری طالبانی که مجسمه های بودا در کوه های بامیان را به توپ بسته بود نیروی نظامی پیاده کردند. این که دولت سوریه چه اشتباهاتی کرد و یا نکرد، یک بحث است، این که به بهانه استفاده از سلاح شیمیائی بخواهند سوریه را هم به سرنوشت لیبی وعراق و افغانستان تبدیل کنند یک بحث دیگر. اجازه بدهید، نگاه پیک نت به حوادث و رویدادها و اخبار، نگاه پیک نت باشد و نه کپی زنجیره ای اخباری که همه جا هست و می خوانید و می شنوید.»

پیک نت ۱۹ مرداد ۱۳۹۳:

«امریکا و اروپا در یک بحران عمیق اقتصادی و اجتماعی دست و پا میزنند و در حال پیشبرد یک برنامه جهانی برای حفظ رهبری خود هستند. اساس این برنامه تقویت نیروهای راست افراطی در داخل کشورهای خود و در عرصه جهانی محاصره روسیه و چین و منزوی کردن آنان و در نهایت خلع سلاح و فروپاشاندن این دو کشور است . سرانجام این استراتژی، باید ایجاد یک جهان مبتنی بر حاکمیت اقلیت برده داران در بالا و ملت‌های برده در پایین باشد.

همه جنگ‌ها و درگیری‌های دوران اخیر و از جمله حوادث لیبی، سوریه، عراق، اوکرائین، غزه، پیدایش داعش و طالبان و ایجاد روسیه گریزی، چین هراسی، مسلمان هراسی و تبلیغات مذهبی و سینمایی درباره نزدیک شدن قیامت و پایان جهان و ... همه در نهایت در خدمت این استراتژی است.

دربرابر این استراتژی ناتو، متقابلا تشکیل "سازمان همکاری شانگهای" تلاش چین و روسیه برای شکستن محاصره خود و مقابله با این استراتژی است.

در این دو جبهه، ایران باید جایگاه خود را بیابد. یا درکنار استراتژی امریکا و یا در کنار استراتژی جلوگیری از ادامه رهبری نظامی و اقتصادی امریکا بر جهان و تبدیل ملت ها به بردگان سرمایه داری.»

 پیک نت ۵ شهریور ۱۳۹۲- یادداشت سردبیری:

«آنچه در سوریه می گذرد، ویرانی این کشور است. تاسیسات شهری، ساختمان ها، کارخانه ها و زیرساخت های اقتصادی سوریه بسرعت ویران می شود و دست هائی که آتش را برپا کرده اند، اکنون با خیالی آسوده در انتظار ویرانی باز هم بیشتر سوریه اند.  مخالفت با جمهوری اسلامی مبادا ما را همسو با خواست های اسرائیل و امریکا در منطقه کند. این تصور باطل است که اگر اسد از جا کنده شود خامنه ای از جا کنده می شود! تغییرات در ایران برعهده مردم ایران است. هوشیار باشیم.»

پیک نت ۱۸ تیرماه ۱۳۹۴ :

«سوریه در آستانه فاجعه ایست که شاید در آینده آن را نه حتی با عراق، بلکه با افغانستان بتوان مقایسه کرد. این سرنوشتی است که اسرائیل و امریکا در درجه اول و سپس کشورهای بزرگ اتحادیه اروپا با کمک ترکیه برای این کشور رقم زده اند. 50 درصد خاک این کشور اکنون زیر کنترل داعش است. ارتباط عراق با سوریه قطع شده و بدین ترتیب دست های ایران برای کمک رسانی به حزب الله لبنان و سوریه کوتاه شده است. این که جمهوری اسلامی خوب است یا بد است، مورد بحث نیست. اسرائیل سازمانده اصلی داعش است و پس از لبنان و سوریه می خواهد با ایران روبرو شود. رساندن ابزار نظامی به سوریه و جلوگیری از فاجعه مهم است، و پیش از آنکه مخالفت خود با جمهوری اسلامی را برجسته کنید روی ضرورت حمایت از ارتش سوریه متمرکز شوید. ما شک نداریم که روسیه در این زمینه پیشگام است و نقش اصلی را تاکنون ایفاء کرده و می کند، اما چرا نباید واحدهای نظامی ایران در سوریه وارد عمل شوند؟ مقاومت و جلوگیری از فاجعه کار مردم سوریه است. در مورد یمن نیز پیش از آن که مسئله شیعیان حوثی برای ما مطرح باشد، یک جنبش نارضائی وسیع مطرح است."

پیک نت ۳۱ مرداد ۱۳۹۶:

«هر کس میتواند نظر خود را براساس اطلاعات و بینش و دانسته های خود داشته باشد؛ چنان که پیک نت داشته و دارد و تاکنون در چند یادداشت سردبیری با صراحت آن را اعلام کرده است. ما از حضور نظامی – بویژه رساندن سلاح به ارتش سوریه و شبه نظامیان طرفدار دولت- از همان ابتدا قویا دفاع و حتی آن را توصیه کردیم و می کنیم و اعزام نیروی نظامی به آن کشور با هدف مقابله با داعش را تائید کرده و می کنیم.

در سیاست ورزی نمی توان روی چند صندلی نشست. یعنی باید با صراحت تکلیف خود را با رویدادها روشن کرد و آن را اعلام و تبلیغ کرد تا نیروی خود را در طول زمان و با آشکار شدن واقعیات بیابد. این روش پیک نت بوده و هست و به همین دلیل قصد هیچگونه بحث و مجادله و پیام نویسی و پاسخ نویسی را نداریم و مانند بسیاری از موارد دیگر معتقدیم باید یک نظر و صحت یک خبر را بدست زمان سپرد تا درستی و یا حتی نادرستی آن برای خوانندگان و یا حتی نویسندگان و گردانندگان پیک نت آشکار شود.

 (در تمام این مقالات و موضع گیری ها، ما برخی حواشی آنها را که مشمول زمان شده و یا بر حسب رویدادهای روز مطرح شده، حذف کردیم و جان کلام را به اختصار برایتان باز نویسی کردیم. در صورت تمایل می توانید طبق تاریخ های اعلام شده به آرشیون پیک نت مراجعه کرده و کل مقالات را بخوانید. ما سعی خواهیم کرد در روزهای آینده به همینگونه که در بالا خواندید، موضع گیری های پیک نت درباره جنگ اوکراین و فعالیت اتمی در ایران و دفاع از قدرت نظامی ایران و جنبش اعتراضی نیمسال دوم سال ۱۴۰۱ را هم برایتان جمع کرده و با ذکر تاریخ منتشر کنیم)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۲ نوامبر ۲۰۲۳