۱۴۰۲ آبان ۳۰, سه‌شنبه

 

صفحه اولپیوندهای پیکبايگانی پيک

اول آذر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در آستانه قبول آتش بس ۵ روزه

شتاب نتانیاهو برای

آخرین جنایات و ویرانی ها 
 
 

 

 

هیتلر در واپسین لحظات عمر، وقتی مطمئن شد که شکست خورده و اگر بازداشت شود باید در یک دادگاه بین المللی محاکمه شده و درباره جنایاتی که مرتکب شده پاسخ بگوید و سرانجام نیز اعدام شود، به پیشواز این سرنوشت پایانی خود رفت و خودکشی کرد. آیا نتانیاهو چنین سرنوشتی را انتخاب خواهد کرد. مقاومت او در برابر فشاری که برای آتش بس به او وارد می آید، نشان میدهد که او نگران سرانجامی است که هیتلر از آن بیم داشت. آنچه که به فرمان او ارتش اسرائیل در غزه مرتکب شد،  مشابه جنگ ویتنام  و بمباران عراق و لیبی است.

روزگذشته "راشاتودی" گزارش داد که بزودی آتش بس ۵ روزه اعلام خواهد شد. دو طرف جنگ با آن موافقت کرده اند.

ارتش اسرائیل قرار است نیروهایش را به مرزهای پیش از جنگ غزه بازگرداند و یک کریدور میان بخش‌های جنوبی و شمالی این منطقه ایجاد شود. بدنبال این آتش بس قرار است مذاکره برای آزادی اسرای اسرائیلی و احتمالا زندانیان فلسطینی آغاز شود. بسیار بعید است که یک طرف مذاکره نتانیاهو باشد بلکه جانشین او این مذاکرات را باید هدایت کند. وزارت خارجه قطر اعلام کرد که میانجیگری دوحه برای آتش‌بس میان حماس و اسرائیل به مرحله نهایی رسیده و نتایج توافق بزودی اعلام می شود.

خبرگزاری "آکسیوس" به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که اسرائیل قرار است  به ازای هر اسیر اسرائیلی سه اسیر فلسطینی را از زندان آزاد کند. اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز گفته است که  به آتش بس با اسرائیل نزدیک است.