۱۴۰۲ آذر ۵, یکشنبه

 


 

بغرنج ترین  انتخابات ریاست جمهوری در امریکا

هوش مصنوعی، صداقت

رابرت کندی را تائید خواهد کرد؟

 
 
 

 

 

انتخابات ریاست جمهوری امریکا، درهاله ای از پیش بینی ها، حوادث و پیامدها و فضای ابرآلوده جهانی برگزار خواهد شد. اوضاع چنان ناپایدار و درحال تغییر است که برخلاف تمام دوره های انتخابات امریکا، اکنون هیچ نظر سنجی نمی تواند پیش بینی کند که کار انتخابات ریاست جمهوری امریکا به کجا خواهد کشید. حتی ترامپ و طرفداران او هم متوجه شده اند که دیگر نمی توان به نظر سنجی ها اعتماد کرد زیرا تبلیغات انتخاباتی نمی تواند مانند گذشته تکلیف صندوق های رای را تعیین کند. هوش مصنوعی می تواند با افشای آینده وعده های انتخاباتی همه چیز را به هم بزند. به همین دلیل "برایسون ژیلت" که قبلاً روی کمپین‌های "جو بایدن" و سناتور "الیزابت وارن" کار می‌کرد، به ABC News  گفت است هوش مصنوعی می تواند همه تلاش  های تبلیغاتی کمپین های انتخاباتی را بی اثر کند.

بدین ترتیب است که ترامپ هم علیرغم  همه تلاشی که می کند امید چندانی به بازگشت به کاخ سفید ندارد وتکلیف بایدن هم معلوم تر از سرنوشت ترامپ است.

شاید سخنان رابرت کندی نیز راه بجائی نبرد، هرچند که ممکن است با یک چرخش سیاسی- اقتصادی در  امریکا شانس او برای رفتن به کاخ سفید بیش از بقیه باشد. او در تازه ترین اظهارنظر انتخاباتی اش گفته است:

«من بیشتر پایگاه های نظامی آمریکا در خارج از مرزهای ایالات متحده را جمع خواهم کرد. اگر مردم آمریکا من را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند، من روند برچیدن امپراتوری نظامی آمریکا را آغاز خواهم کرد.»

کندی که حساب خود را از دو حزب دمکرات و جمهوریخواه جدا کرده و در سالگرد شصتمین سال ترور عمویش "جان اف کندی" سخنرانی می کرده، همچنین گفته است: من وظیفه ارتش امریکا را به "عملکرد واقعی" آن، یعنی حفاظت از کشور باز می گردانم. من به "سیاست بی پروا و جنگ طلبانه و تحریک آمیز نسبت به چین و روسیه پایان میدهم. تعداد سربازان ارتش را کاهش میدهم.»

آیا هوش مصنوعی در پیش بینی آینده رابرت کندی و وعده هایش تحقق این نظرات او را تائید خواهد کرد؟ تا زمان انتخابات، هوش مصنوعی چند گام بلند دیگر در جهان پیش خواهد رفت؟