۱۴۰۲ آبان ۲۹, دوشنبه

 

نتانیاهو در محاصره

شکاف و اختلاف

در دولت و حکومت اسرائیل

 
 
 

 

شکاف و اختلاف در بدنه دولت و حکومت اسرائیل روز به روز بیشتر می شود و حلقه محاصره تنانیاهو که می خواست غزه را محاصره کند، تنگ تر می شود. چند نمونه را بخوانید:

 

آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع پیشین اسرائیل و عضو کنست (پارلمان اسرائیل) گفت: ما در جنگ جبهه شمال شکست خورده‌ایم.

سیمانتوف، تحلیلگر امور عربی در شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل نیز اعلام کرد: حزب‌الله به استفاده از میدان شمال به حملات نظامی ادامه خواهد داد تا تغییری عملیات جنگی در نوار غزه روی بدهد. اسرائیل قادر نیست حماس را به طور کامل از بین ببرد. نابودی حماس و خارج کردن آن از محور حماس- ایران- حزب‌الله- سوریه در دستور کار نیست.

آنچه در مرزهای شمالی و شهرک‌های شمالی رخ می‌دهد، یک وضعیت غیر قابل تحمل است. هیچ کسی در آنجا نمانده است و هیچ کسی نیز قصد بازگشت به آنجا را ندارد و این دستاوردی برای حزب‌الله لبنان است.

تالی گوتلیف، عضو کنست از حزب لیکود نیز گفت: حزب‌الله لبنان ما را مسخره می‌کند و هر زمانی که بخواهد به ما حمله می‌کند.

آموس یدلین، رئیس سابق شعبه اطلاعات نظامی اسرائیل نیز گفت: در شمال وضعیت به نفع حزب‌الله لبنان است. حزب‌الله جنگ فرسایشی را علیه ما شروع کرده است و ده‌ها هزار اسرائیلی را مجبور کرده تا از خانه و شهرک ها فرار کنند و بازگشت آنها به شمال یک چالش بسیار بزرگ است.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل نیز اعلام کرد: بسیاری از اسرائیلی‌ها با رضایت خودشان از شمال خارج نشده‌اند بلکه مجبور منطقه را ترک کرده اند و نگران بازگشت به شهرک‌ها هستند.