۱۴۰۲ آذر ۹, پنجشنبه

سازمان پزشکان بدون مرز:

جنگ اسرائیل علیه غیرنظامیان است نه حماس/اوضاع غزه، فراتر از بحران

جنگ اسرائیل علیه غیرنظامیان است نه حماس/اوضاع غزه، فراتر از بحران

سازمان پزشکان بدون مرز ضمن فاجعه‌بار خواندن اوضاع نوار غزه اعلام کرد که جنگ رژیم صهیونیستی نه فقط ضد حماس بلکه علیه غیرنظامیان است.

یه گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که جنگ اسرائیل نه فقط علیه حماس بلکه علیه غیرنظامیان فلسطینی است.

این سازمان وضعیت نوار غزه را فاجعه‌بار توصیف کرد که از محدوده بحران‌های انسانی فراتر رفته است.

این نهاد بین المللی تأکید کرد: بازداشت کادر پزشکی و درمانی در نوار غزه ما را شوکه کرده، این در حالی است که حرمت بیمارستان‌ها باید حفظ شود.

در خبری دیگر، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه در مصاحبه با الجزیره گفت: رژیم اشغالگر مسیر ورود کمک‌های پزشکی به غزه را کنترل می‌کند.

وی افزود: حجم کمک‌های پزشکی ارسالی به بیمارستان‌های نوار غزه به حد مورد انتظار نرسید. ما خواستار حفاظت از نظام سلامت در نوار غزه هستیم تا بتواند وظایف خود را انجام دهد.

القدره تأکید کرد: ما باید صدها مجروح را از نوار غزه خارج کنیم تا جان آنها را نجات دهیم.

مدیر منطقه‌ای برنامه جهانی غذا هم اعلام کرد که به بیش از ۶ روز دیگر آتش‌بس برای توزیع ایمن مواد غذایی نیاز است تا از خطر قحطی در نوار غزه جلوگیری شود.

پیش از این، برنامه جهانی غذا هشدار داده بود که با وجود ورود کمک‌ها، وضعیت در نوار غزه همچنان فاجعه بار است و این نشان دهنده خطر بزرگ وقوع قحطی است.

کد خبر 5954357