اقتصاد و تجارتآسیا
ادغام دو شرکت هوندا و نیسان برای بقا در شرایط متغیر بازار
به گزارش رسانههای ژاپنی، هیئت مدیره دو شرکت خودروسازی هوندا و نیسان روز دوشنبه ۲۳ دسامبر جلسات خود را برای این مذاکرات بر سر برنامه ادغام با یکدیگر برگزار کردند و سپس در یک نشست خبری مشترک همراه با میتسوبیشی که شریک تجاری نیسان است، حضور یافتند.
اینترنت بدون سانسور با سایفون دویچه وله
ترکیب این سه برند ژاپنی سومین خودروساز بزرگ جهان پس از تویوتا و فولکسواگن، از نظر فروش خودرو خواهد بود. این تغییرات همچنین بزرگترین بازسازی صنعت خودروسازی از زمان تأسیس استلانتیس در سال ۲۰۲۱ است.
استلانتیس یک کنسرن خودروسازی چندملیتی است که از برندهای مختلف از جمله آبارت، آلفارومئو، سیتروئن، فیات، جیپ، کرایسلر، لانچیا، مازراتی، اوپل و پژو تشکیل شده است. استلانتیس سال گذشته میلادی پس از گروه فولکسواگن، تویوتا و گروه هوندا چهارمین خودروساز بزرگ جهان بوده است.
بیشتر بخوانید: سازنده سبکترین خودروهای تندرو
چالشهای پیش روی هوندا و نیسان
هوندا و نیسان به دنبال تقویت خود از جمله با ایجاد یک شرکت هلدینگ مشترکاند، زیرا با چالشهای فزایندهای از سوی تسلاو رقبای چینی روبهرو هستند. پس از اینکه فروش نیسان در بازارهای کلیدی چین و ایالات متحده کاهش یافت، این شرکت ماه گذشته برنامهای برای کاهش ۹۰۰۰ شغل و ۲۰ درصد از ظرفیت تولید جهانی خود اعلام کرد.
دویچه وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید
نحوه همکاری دو شرکت در زمینههای تحویل خودروهای هیبریدی هوندا به نیسان و استفاده مشترک از کارخانه خودروسازی نیسان در بریتانیا از جمله مسایل مورد بحث است. شرکت خودروسازی فرانسوی رنو، که بزرگترین سهامدار نیسان است، گفته که آماده همکاری است و تمام پیامدهای ادغام را بررسی خواهد کرد.