۱۴۰۳ مهر ۱۷, سه‌شنبه

 


 

سرمقاله راه توده 942

درس هائی که همه از جنگ

غزه و لبنان باید گرفته باشند

 
 

    

جنگ غزه و در ادامه آن، جنگ لبنان درس های بزرگی برای ایران و ایرانی داشت و صد البته برای حاکمیت، اگر به یک جمع بندی استراتژیک از نتایج و هزینه های انسانی رویدادهای این دو جنگ رسیده باشد و یا برسد.

این جنگ ها و جنایاتی که اسرائیل مرتکب شده و ادامه هم دارد و قدرت موشکی که ایران از خود نشان داد، باید درس های بزرگی برای امریکا و اسرائیل و بطور کلی غرب برانداز از یکسو و برای براندازان رویاپرور ایران از سوی دیگر داشته باشد. آنچه که امریکا و اسرائیل در غزه و لبنان مرتکب شدند و درحال ادامه آن هستند، باید به خوش باروی ها و خوش بینی های اکثریت وسیعی از مردم ناراضی از حکومت هم خاتمه داده باشد. این که مشکلات داخلی را با بهره گیری از امکانات و موقعیت ها؛ خود مردم باید حل کنند و دندان امید به خارج را بکشند.

این حوادث، همچنین نشان داد که چرا باید از قدرت نظامی کشور دفاع کرد و مشوق آن نیز بود. امری که نه تنها فعالان سیاسی خارج از کشور، بلکه درداخل کشور هم از آن غافل بودند و با رویدادهای لبنان و غزه باید آن غفلت به هوشیاری تبدیل شده باشد. اگر نبود قدرت موشکی ایران و توان اتمی ایران، سفره لبنان و غزه را در ایران هم پهن کرده بودند. انتقادهای بسیاری به حاکمیت و سیاست های داخلی اش وارد است، اما بی خردی است اگر نخواهیم اعتراف کنیم که قدرت نظامی و موشکی و اتمی ایران بعنوان بازوان توانمند بازدارندگی ایران، مدیون پیش بینی و درایت آرام و بی تظاهر و تبلیغ چند ده ساله رهبر جمهوری اسلامی و برجسته ترین فرماندهان و کارشناسان سپاه است.

سیاست راه توده، در پایبندی به مشی توده ای، پیوسته حامی این توانمندی و درایت بوده و آن را بارها در راه توده مطرح کرده است. در چارچوب همین سیاست است که بارها نوشته وتاکید کرده ایم که نباید سپاه را آلوده به اقداماتی کرد که نتایجی جز نارضائی و دور شدن مردم از سپاه ندارد. در همین چارچوب بارها تکرار کرده ایم که هیچ نیازی به رجزخوانی های نظامی نیست و باید بدون تظاهر و شعار بر قدرت نظامی ایران افزود و درعین حال فکری هم برای دهان گشاد و بی مسئولیت بسیاری از روحانیون نیز کرد. همچنان که برای بی مسئولیتی رسانه هائی که لجام گسیخته، آشکارا علیه دوستان و متحدان ایران تبلیغ می کنند و غیر مستقیم چشم امید به غرب و دشمنان ایران را تبلیغ. بر این مجموعه مشکلات و ضعف ها، باید اشاره ای مستقیم به ضعف امنیتی و اطلاعاتی حکومت نیز کرد که بر اثر همین ضعف، ضربات سنگینی به ایران و ایرانی وارد آمد. از جمله ترورها و از کف رفتن نظامیان برجسته کشور، دانشمندان برجسته اتمی، سرقت اسناد موشکی و اتمی و رسوخ و شکل گیری پنهان شبکه های جاسوسی اسرائیل در نهادهای کلیدی. جبران این ضعف ها، همان درس هائی است که می توان از حوادث لبنان و غزه گرفت.