۱۴۰۳ مهر ۲۰, جمعه

 

آیا آب قلم و پای مرغ غضروف ساز است

آیا آب قلم و پای مرغ غضروف ساز هستند

آیا آب قلم و پای مرغ غضروف ساز هستند

آیا آب قلم و پای مرغ غضروف ساز است

در این مقاله میخواهیم در رابطه بااین سوال که آیا آب قلم و پای مرغ غضروف ساز است یک سری مطلب را ارائه دهیم. شاد این سوال برای هر فرد در طول زندگی خود به وجو آمده باشد. که قدیمی ها بر اساس تجربیات خود در گذشته یا سخنانی که از دیگران شنیده اند. جواب این سوال را توضیح میدادند. اما در این مقاله میخواهیم به صورت علمی و براساس یافته های پزشک جواب این سئوال را برای شما عزیزان و همراهان گرامی مطرح کنیم.

در این مقاله همراه ما باشید.

آیا آب قلم و پای مرغ غضروف سازاست

بر اساس تحقیقات پزشکی و یافته های متخصصین ارتوپد این باور ها نادرست است. این مواد غضروف را ترمیم نخواهد کرد.

آب پاچه ژلاتین است اما پروتئین این ماده جز پروتئین های قوی محسوب نخواهد شد. حتی میتوان بیان کرد که پروتئین این ماده از پروتئین های موجود درمرغ و ماهی کمتر است. اما این مواد حاوی اسید های چرب اشباع و اسید اوریک است. که این مصرف این مواد در سن بالا بسیار مشکل ساز است. البته باید بیان کنیم که غضروف گاو در مقابل غضروف های دیگر همانند مرغ و گوسفند کمی در این زمینه بهتر عمل کرده است.اما در هیچ یافته علمی اثبات نشده است که پاچه، قلمه و پای مرغ غضروف ساز است.

پای مرغ و خواص آن

پای مرغ کمتر از شش درصد(۶%) پروتئین، ویتامین آ و ویتامین دی دارد. به همین دلیل پای مرغ را نمیتوانیم یک ماده مغذی در نظر بگیریم.

آیا آب قلم و پای مرغ غضروف ساز هستند

آیا آب قلم و پای مرغ غضروف ساز هستند

چه مواد غذایی غضروف ساز است

  • انجیر: استفاده از انجیر به مدت ۴۰ تا ۱۲۰ روز در هر وعده به اندازه ۷عدد مصرف کنید.
  • سنجد: روزی ۲۱ عدد به صورت دانه دانه و جدا میل بفرمایید. تا کاملا سنجد با بزاق شما ترکیب شود.
  • ترکیب پوردسنجد، شیروعسل: ترکیب بسیار مقوی و غضروف سازکه حتی در زمین های قدیم هم یک معجون فوق العاده به حساب می آمد. و خوراکی است که علاوه بر خاصیت غضروف سازی درکاهش درد مفاصل ودرمان شکستگی هم تا حدودی موثر واقع شده است.

طرز تهیه : یک قاشق غذا خوری پودر سنجد آسیاب شده را همراه با هسته به همراه یک لیوان شیر و یک قاشق غذا خوری عسل مخلوط کرده و میل نمایید.

  • بامیه(سبزیجات): این ماده غذایی سرشار از ویتامین های مقوی و ضروری شامل: آ(A)، سی(C) و مواد معدنی مختلفی همانند: کلسیم  و پتاسیم است. این میوه حاوی مواد آنتی اکسیدان است که با اثرات مخرب رادیکالهای آزاد در بدن مبارزه خواهد کرد.

خواص بامیه چیست

بامیه حالت قلیایی بدن را افزایش خواهد داد. و این میوه دارای خواص ضد التهابی است. در نتیجه مصرف بامیه تاکنون از نظر علم پزشکی برای حفاظت از غضروف ها و کاهش التهاب مفاصل بسیار موثر واقع شده است. و پزشکان مصرف این ماده را به شدت به عنوان جایگزینی برای پای مرغ، پاچه و قلم توصیه خواهند کرد.

چند نکته جالب درباره قلم گاو و گوسفند

  • عضله ها را تقویت می کند
  • استخوان ها را تقویت می کند

  • در حفظ سلامت دندان ها موثر است

  • عملکرد کلیه ها و غدد فوق کلیوی را بهبود می دهد

  • سیستم ایمنی را تقویت می کند

  • به سلامت مفصل ها کمک می کند

  • روند پیری را کند می کند

  • عملکرد مغز را بهبود می بخشد

  • به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند

  • مواد مغذی مورد نیاز زنان را تامین می کند

  • باعث تندرستی می شود

  • مواد مغذی به بدن می رساند

  • تاثیر فوق العاده آب قلم برای سلامت بدن

تاثیر مصرف آب قلم و عصاره پای مرغ

تاثیر مصرف آب قلم

تاثیر مصرف آب قلم

بسیاری از متخصصان و پزشکان تاکید دارند که مصرف ترکیبات خاصی مانند عصاره قلم و عصاره پای مرغ می تواند برای سلامت بدن به ویژه غضروف ها مفید واقع گردد. بعضی از مواد غذایی به گونه ای در بدن عمل می‌ کنند که می‌ توانند باعث تقویت بخش های خاصی شوند که دقیقا آب قلم و پای مرغ در شمار مواد خوراکی هستند که تاثیر مستقیمی بر سلامت غصروف های بدن خواهند داشت، به همین دلیل متخصصان هنگام شکستگی استخوان و آسیب به مفاصل و غضروف ها به افراد توصیه می‌ کنند که آب قلم و یا عصاره پای مرغ را میل نمایند.

آب قلم و پای مرغ  پس از پخت حالت چسبناکی دارند و اگر در دمای محیط قرار بگیرند حالتی شبیه به ژله خواهند گرفت. اگر شما بتوانید در صورت بروز هر گونه درد و یا آسیب در ناحیه غضروف ها از این ماده ژلاتینی با کیفیت استفاده کنید، قطعاً سبب بهبود درد و سفت شدن مفاصل شود.

عصاره ای که از استخوان گاو، گوسفند و پای مرغ تولید میشود حاوی مقادیر بسیار زیادی آمینو اسید، کلسیم و کلاژن است که به  سلامت غضروف‌ ها، پوست، ناخن و کاهش درد مفاصل کمک شایانی می کنند.

خواص پای مرغ برای سلامت غضروف ها

به طور کلی مصرف مواد خوراکی مانند پای مرغ در کشور ما بسیار کم و محدود است، در حالی که بسیاری از متخصصان و پزشکان توصیه دارند تا عصاره پای مرغ را در همه غذاهایی که امکان دارد استفاده کرده تا بتوانید از خواص ارزشمند آن استفاده نمایید.

از آنجا که عصاره پای مرغ حاوی مقادیر بسیار زیادی پروتئین و انواع ویتامین‌ های حیاتی بدن است، بهتر است به طور مرتب این ماده ارزشمند را در رژیم غذایی خود و کودکانتان بگنجانید. شما می توانید از طریق عصاره پای مرغ ویتامین A، ویتامین D، کلسیم، منیزیم و انواع اسیدهای چرب را به بدنتان برسانید و دیگر نیازی به انواع مکمل های دارویی نخواهید داشت. همواره باید بدانید که عصاره پای مرغ غضروف ساز کاملاً طبیعی می باشد.

فواید مصرف آب قلم و پای مرغ

شاید برایتان جالب باشد بدانید که پای مرغ و عصاره قلم خواص شگفت انگیزی دارند که اگر بتوانید به طور مرتب از آن استفاده کنید در کوتاه مدت می توانید بسیاری از بیماری‌ ها و آسیب‌ های جسمانی را درمان کرده و حتی می‌ توانید از این عصاره های ارزشمند به عنوان عاملی برای پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری ها استفاده کنید.

یکی از مهمترین خواص ارزشمند پای مرغ و عصاره قلم جلوگیری از پوکی استخوان می باشد. این عصاره های شگفت انگیز برای درمان راشیتیسم و نرمی استخوان گزینه مناسبی خواهند بود. اگر فردی بر اثر عوامل ژنتیکی، کهولت سن، اضافه وزن وغیره دچار آسیب در ناحیه مفصل و غضروف شده باشد می تواند با مصرف آب قلم و عصاره پای مرغ تا حد بسیار زیادی آسیب های پیش آمده را نیز بهبود ببخشد.‌

آب قلم و عصاره پای مرغ برای پیشگیری و درمان بسیاری از آسیب‌ ها، شکستگی ها، دیسک کمر و هرگونه آسیب در غضروف های بدن مناسب خواهد بود و می توانند برای درمان سرما خوردگی، کاهش ضعف جسمانی و رفع خشکی پوست و ناخن موثر باشند.

بهترین متخصص ارتوپد در تهران

دکتر مجید قربان زاده پزشک و متخصص در زمینه ارتوپد بسیار به نکات تغذیه ایی در غضرف سازی و درد مفاصل اشاره کرده است. و این امر را یکی از راهکار های جلوگیری از مشکلات جدی در آینده می شمارد. برای دریافت مشاوره و نوبت جهت ویزیت توسط دکتر مجید قربان زاده میتوانید. در این روزهای کرونایی از طریق سایت به صورت آن لاین اقدام کرده. و در صورت لزوم بعد از انجام مشاوره توسط دکترمجید قربان زاده به مطب ایشان واقع در مرزداران تهران مراجعه بفرمایید.

برای دریافت نوبت از طریق سایت به لینک مربوطه مراجعه بفرمایید. و از طریق تماس با ما موجود در سایت با مطب ایشان جهت نوبت دهی تماس حاصل فرمایید.