۱۴۰۲ اردیبهشت ۱۳, چهارشنبه

 

مقام ارشد بهداشتی کاخ‌سفید از «تنهایی عمیق» خود و عوارض «اپیدمی تنهایی» گفت

دکتر ویوِک مورتی، جراح عمومی آمریکایی، نسبت به «اپیدمی تنهایی» و عوارض آن در این کشور هشدار داده است
توضیح تصویر،

دکتر ویوِک مورتی، جراح کل آمریکا، نسبت به «اپیدمی تنهایی» و عوارض آن در این کشور هشدار داده است

  • نویسنده,کاترین آرمسترانگ و بِرند دِباسمَن جِی‌آر
  • شغل,بخش خبر بی‌بی‌سی

یک مقام ارشد بهداشتی دولت آمریکا هشدار داده است که این کشور با یک «اپیدمی تنهایی» مواجه است که خطر سلامت و عوارض جسمانی آن به اندازه کشیدن ۱۵ نخ سیگار در روز است.

دکتر ویوِک مورتی به بی‌بی‌سی گفته است که خود او از جمله میلیون‌ها آمریکایی است که «احساس عمیق تنهایی» را تجربه کرده است.

آقای مورتی دارای مقام رسمی «جراح کل آمریکا» است که تقریبا معادل سخنگوی اصلی دولت آمریکا در امور بهداشت عمومی محسوب می‌شود.

مقامات بهداشتی آمریکا اکنون خواستار آن شده‌اند که موضوع «انزوای اجتماعی» به اندازه چاقی یا سوءمصرف موادمخدر جدی تلقی شود.

تصور می‌شود که تقریبا ۵۰ درصد از مردم آمریکا دچار این مشکل باشند.

دکتر مورتی در مصاحبه‌اش گفت که مبارزه خود او با تنهایی دقیقا طی دوره تحصیل جراحی عمومی و همچنین درست پس از اتمام این دوره در آوریل ۲۰۱۷ رخ داده بوده است.

دکتر مورتی گفت: «در آن مدت از خانواده و دوستانم غافل شده بودم و فکر می‌کردم تمرکز همزمان روی کار و روی خانواده و دوستان خیلی سخت است».

او گفت: «من واقعا از پیامد آن رویه رنج می‌بردم، احساس تنهایی عمیقی که من را برای هفته‌ها درگیر کرد، که بعدش هم به ماه‌ها کشید».

گزارش شده است که «تنهایی» خطر مرگ زودرس را تقریبا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد. دلیل آن نقش تنهایی در بروز بیماری‌هایی مانند دیابت، حملات قلبی، بیخوابی و زوال عقل است.

بر اساس یک توصیه‌نامه جدید در مورد سلامت، فقدان ارتباط اجتماعی با پیشرفت تحصیلی کمتر و عملکرد بدتر در شغل مرتبط است.

دکتر مورتی گفت که تنهایی یک «چالش عمیق بهداشت عمومی» است که «ما باید در مورد آن صحبت کنیم» و به آن بپردازیم.

«احتمالا افراد از دانستن این واقعیت متعجب شوند که افزایش خطر مرگ زودرس، که با کمبود ارتباط اجتماعی مرتبط است، برابر با خطری است که ما از سیگار کشیدن روزانه می‌بینیم، و حتی بیشتر از خطری است که در ارتباط با چاقی مفرط مشاهده می‌کنیم.»

احساس تنهایی با همه‌گیری کووید، در همه گروه‌های سنی تشدید شد

منبع تصویر،GETTY IMAGES

توضیح تصویر،

احساس تنهایی، با همه‌گیری کووید، در همه گروه‌های سنی تشدید شد

احساس تنهایی با همه‌گیری کووید، که باعث شد بسیاری از مردم حلقه‌های اجتماعی خود را کوچکتر کنند، تشدید شده است.

در این گزارش مشورتی به پژوهشی اشاره شده است مبنی بر این که اندازه حلقه‌های اجتماعی شرکت‌کنندگان در تحقیق از ژوئن ۲۰۱۹ تا ژوئن ۲۰۲۰ به طور متوسط ۱۶ درصد کاهش یافته است.

دکتر مورتی برای مقابله با این موضوع خواستار تلاشی جمعی برای «ترمیم بافت اجتماعی کشور» به منظور «ننگ‌زدایی از مشکل تنهایی و تغییر رویکرد فرهنگی و سیاستی» شده است.

او در این گزارش مشورتی، یک استراتژی را معرفی می‌کند که دارای شش ستون است، از جمله تلاش برای تقویت زیرساخت‌های اجتماعی در گروه‌های اجتماعی است، کاری که باید تا حدی با درگیر کردن سیستم‌های بهداشت عمومی صورت گیرد.

این گزارش مشورتی خواستار «سیاست‌های عمومی حامی پیوند» است که با یاری گرفتن از یک برنامه پژوهشی برای کمک به رفع شکاف‌های موجود در داده‌های پیرامون اثرات انزوای اجتماعی ایجاد می‌شوند.

این استراتژی، همچنین نیاز به شفافیت بیشتر در داده‌ها از سوی شرکت‌های فناوری و نیز اصلاح محیط‌های دیجیتال را برجسته می‌کند.

سلامت روان

منبع تصویر،GETTY IMAGES

توضیح تصویر،

سلامت روان

علاوه بر این، دکتر مورتی گفت که «گام‌هایی هست که افراد شخصا می‌توانند در این راستا بردارند»، مانند گذراندن ۱۵ دقیقه با عزیزان، اجتناب از استفاده از وسایل و حواس‌پرتی هنگام صحبت با مردم، «و جستجوی راه‌هایی برای کمک به یکدیگر».

او گفت: «کمک [به دیگران] خود یک پادزهر قدرتمند برای مشکل تنهایی است. همه اینها می‌توانند کارساز باشند.»

کارین ژان-پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه گفت که این گزارش مشورتی بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر دولت بایدن برای پرداختن به سلامت روان است. ماه مه، ماه «آگاهی از سلامت روان» در ایالات متحده آمریکا است.

در حالی که انتشار این گزارش مشورتی برای افزایش آگاهی سلامت روان صورت گرفته است، تاکنون هیچ وعده جدیدی در مورد بودجه فدرال برای مبارزه با این مشکل داده نشده است.