۱۴۰۲ مهر ۷, جمعه

 


 

مصاحبه با دبیراول سفارت روسیه

تحصیل دانشگاهی در روسیه

برای داوطلبان ایرانی مجانی است

 
 
 

 

در ایران شرکت هائی برپا شده که با کلاه گذاری سر خانواده جوانانی که طالب تحصیل در دانشگاههای روسیه هستند، از آنها اخاذی می کنند. از طرف روزنامه فرهیختگان مصاحبه ای با دبیر اول سفارت روسیه در تهران انجام شد تا از نحوه تحصیل در روسیه اطلاعات دقیق بدست آورده شود.

"یلیا ولادیمرونا ووتینووا"، دبیر اول سفارت روسیه در این گفتگو با قاطعیت گفت که بورسیه دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های روسیه، صد در صد رایگان است و دانشجویان داوطلب باید بدانند که به هیچ واسطه‌ای احتیاج ندارند و خودشان می‌توانند مستقیم برای پذیرش در دانشگاه‌های روسیه به سایت رسمی دولت روسیه مراجعه کرده و ثبت‌ نام کنند.

دبیراول سفارت روسیه که فارسی را به آسانی صحبت می کند، در این مصاحبه اضافه کرد:

برخی از دانشجویان می‌گویند شرکتی به ما معرفی کنید تا کارهای ثبت‌نام ما را انجام دهد. من از این درخواست برخی دانشجویان تعجب می‌کنیم. به آنها می‌گوییم خودتان می‌توانید به‌ راحتی، بی‌ واسطه و رایگان ثبت ‌نام کنید. برخی از این دانشجویان در کمال تعجب تاکید که شرکت‌ها کار را خوب بلد هستند و حتما ما را ثبت‌نام می‌کنند. روسیه به دانشجویان بورسیه خوابگاه رایگان میدهد و حتی کمک‌هزینه هم شامل حال آنها می شود. ثبت نام این داوطلبان زیر نظر خود من است و می گویم که برای ثبت و برخورداری از این امکانات به هیچ واسطه ای نیاز نیست و دانشجویان مستقیم اقدام کنند.