۱۴۰۲ شهریور ۲۷, دوشنبه

 

رونالدو در ایران ؛ هجوم هواداران به هتل، مدیر عامل پرسپولیس به ستاره‌های رقیب هدیه داد

رونالدو در تهران

منبع تصویر،GPA

  • نویسنده,علی آخوندان
  • شغل,بی‌بی‌سی

کریستینانو رونالدو، ستاره پرتغالی تیم النصر عربستان، همراه با سایر اعضای این تیم با پروازی اختصاصی، ریاض را ترک کرد و وارد تهران شد. تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی از هجوم علاقمندانش به هتل محل اقامت این بازیکن خبر می‌دهد.

پرسپولیس فردا در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی میزبان النصر است. به گفته‌ رسانه‌های ایران بازیکنان النصر امروز عصر در ورزشگاه آزادی که کارگران مشغول بازسازی آن هستند، تمرین می‌کنند و در هتل اسپییناس، یکی از اقامتگاه‌های لوکس تهران، ساکن خواهند شد.

گذشته از حضور ستاره بزرگ فوتبال دنیا در تهران، آن چه نظر بعضی از منتقدان را جلب کرده است، «ذوق‌زدگی» و «اقدامات غیر متعارف» مسئولان حکومتی در رابطه با این بازیکن نامدار است.

با قرعه‌کشی بازی‌ها و قطعی شدن حضور رونالدو در تهران، به نظر می‌رسد که مسابقه‌ای برای «خودشیرینی» پیش چشم کاپیتان تیم ملی پرتغال و «مناسب جلوه دادن شرایط کشور» در نظر او میان مسئولان حکومتی جمهوری اسلامی درگرفته است.

رد شدن از پست Instagram
اجازه نشان دادن محتوای Instagram را می دهید؟

این مطلب شامل محتوایی از Instagram است. قبل از بارگیری این محتوا از شما اجازه می گیریم، زیرا ممکن است این سایت ها از کوکی ها و یا سایر انواع فن آوری استفاده کنند. می توانید سیاست Instagram را درباره کوکی ها و سیاست مربوط به حفظ حریم خصوصی را پیش از موافقت بخوانید. برای دیدن این محتوا روی "موافقت و ادامه"‌کلیک کنید.

توضیح ویدیو،توضیح: بی بی سی مسئول محتوای سایت های دیگر نیست.

پایان پست Instagram

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، حضور باشگاه‌های عربستانی در ایران را «محصول مدیریتش» دانست. او ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ به خبرنگاران گفته بود: «مسلما اگر تلاش‌ها و رایزنی‌های بنده نبود این اتفاق نمی‌افتاد و ما شاهد حضور ستاره‌هایی مانند رونالدو در ایران نبودیم.»

همشهری، رسانه شهرداری تهران، نیز امروز نوشت: « شهرداری تهران در اقدامی شایسته، بنرهایی در مسیر فرودگاه تا هتل نصب کرده و به رونالدو و تیم النصر خوش‌آمد گفته است. شرکت ایرانسل نیز اعلام کرده سیم کارت های بدون فیلتر اعضای تیم النصر به آنها اهدا شده است تا اقامتی راحت در ایران داشته باشند.»

پیش از این شماری از چهره‌های سرشناس ایران در شبکه‌های مجازی به انتقاد از رفتار تبعیض‌آمیز مسئولان حکومتی در برابر رونالدو پرداختند و گفتند که باید با ملت ایران هم رفتاری مشابه صورت بگیرد.

در یکی از این واکنش‌ها پرویز پرستویی، بازیگر سینما، در پستی انتقادی گفته که: «کل سفر رونالدو و کاروان النصر به تهران حتی ۴۸ ساعت هم طول نخواهد کشید. اما کل کشور دلشوره حفظ آبرو دارد.»

او در ادامه تلاش مسئولان از جمله در زیباسازی مسیر فرودگاه و حل مشکل فیلترینگ را به فیلم «میهمان مامان»، ساخته داریوش مهرجویی، تشبیه کرده و خطاب به مسئولان گفته: «چه ساختید که حالا این‌همه نگران حضور موقت یک میهمان سرشناس هستید؟»

هجوم مردم به هتل اسپیناس، محل اقامت رونالدو و سایر بازیکنان تیم النصر عربستان

منبع تصویر،SOCIAL MEDIA

توضیح تصویر،

هجوم فوتبالدوستان به هتل اسپیناس، محل اقامت رونالدو و سایر بازیکنان تیم النصر عربستان

از پادکست رد شوید و به خواندن ادامه دهید
صفحه ۲
صفحه ۲

در این برنامه با صاحب‌نظران درباره مسائل سیاسی و اجتماعی روز گفت‌ و‌ گو می‌کنیم.

پادکست

پایان پادکست

پس از حضور رونالدو در هتل اسپیناس تهران، تصاویر منتشر‌شده در شبکه‌های اجتماعی هجوم گروهی از مردم به محل اقامت این بازیکن را نشان می‌دهند. گروهی از هواداران این بازیکن هم دیده می‌شوند که وارد هتل شده‌اند و نام او را را فریاد می‌کشند.

پیش از این باشگاه پرسپولیس هم گفت که دو فرش ابریشم، همراه با لوح یادبود با امضای رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس، به رونالدو و سادیو مانه هدیه داده شده است.

در بیانیه باشگاه پرسپولیس آمده است: «دو تخته قالیچه نفیس دستبافت تمام‌ابریشم قم را همراه با لوح یادبود و با امضای رضا درویش به کریستیانو رونالدو و سادیو‌ مانه اهدا شد. این فرش از آن جهت خاص‌تر شده است که آن را به صورت اختصاصی برای این بازیکن بافته‌اند و در بخشی از آن، عبارت CR7 به صورت بافته‌شده دیده می‌شود.»

هدیه دادن علنی به ستاره‌های حریف از طرف مدیرعامل یک باشگاه، آن هم روز قبل از بازی رسمی در این سطح، اقدامی «بی‌نظیر و شگفت‌انگیز» در دنیای فوتبال است.

به این ترتیب فردا یحیی گل‌محمدی و بازیکنان پرسپولیس باید در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیمی بروند، که رئیس‌شان یک روز قبل به ستاره‌هایش فرش و لوح یادبود داده است.

در ادامه خبرهای مربوط به این بازی اعلام شد که باشگاه النصر به فدراسیون فوتبال ایران گفته حاضر به انجام تمرین آخر خود در ورزشگاه آزادی پیش از دیدار با پرسپولیس نیست.

خبرگزاری ایسنا می‌گوید، این احتمال وجود دارد که دلیل این تصمیم استقبال عجیب مردم از رونالدو و سایر ستاره‌های تیم باشد و باشگاه النصر نخواسته برای خارج شدن از هتل و رفتن به ورزشگاه آزادی ریسک کند.