۱۴۰۱ آبان ۲۷, جمعه

رخشان بنی اعتماد کارگردان شناخته شده سینمای ایران با انتشار ویدئویی که در آن حجاب ندارد به مرگ کیان پیرفلک، کودکی که در جریان تظاهرات سراسری در ایران کشته شد، واکنش نشان داد.

کیان پیرفلک، کودک ۹ ساله اهل ایذه شبانگاه ۲۵ آبان،‌ در حالی که با مادر، پدر و برادر خردسالش در خودرو و در حال بازگشت به خانه خود در ایذه بودند،‌ هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

پدر کیان پیرفلک هم هدف سه گلوله قرار گرفته و در بیمارستان است. درباره حال آقای پیرفلک خبرهای ضد و نقیضی منتشر شده است.

خانم بنی اعتماد در این ویدئو با چشمانی گریان می‌گوید: «اگر تا امروز خفقون گرفتم و حرفی نزدم، هیچ دلیلی نبود جز عاطفه مادری و عاشقی بی عار. به خودم اجازه حرف زدن ندادم تا مبادا حمایت من از اعتراض به حق جوونا، باعث کشته شدن حتی یک نفر بیشتر بشه. ولی خشونت شما پایان و مرزی نداره. سرتاسر این سرزمین خون جوونا و بچه‌ها مثل گنجشکای پرپر شده همه‌جا ریخته. صبر تا کی؟ طاقت تا کجا؟ حکومت بر ملتی داغدار و داغ دیده و زخم خورده و بی سلاح و بی جواب، چه فضیلت و ارزشی داره؟»

کارگردان فیلم‌های روسری آبی، بانوی ادیبهشت و زیر پوست شهر، در انتهای ویدئو می گوید: «امیدوارم، فقط امیدوارم اگه خون این همه جوون در طول همه این سال ها شما رو به خودتون نیاورده، مرگ کیان ۹ ساله معصوم تا ابد خواب رو از چشماتون بگیره».