۱۴۰۱ آذر ۷, دوشنبه

فوتبال پرتغال و اروگوئه؛ فردی با شعار «احترام به زنان ایرانی» داخل زمین دوید

تماشاگری که در بازی اروگوئه و پرتغال وسط زمین دوید

منبع تصویر، Reuters

امروز (دوشنبه ۲۸ نوامبر) چهار بازی از مرحله گروهی جام جهانی برگزار شد. برزیل و پرتغال با پیروزی مقابل حریفان صعودشان به مرحله حذفی را قطعی کردند. کامرون ۳-۳ با صربستان مساوی کرد و کره جنوبی ۲-۳ مقابل غنا شکست خورد.

تیم ملی پرتغال با پیروزی ۰-۲ مقابل اروگوئه در ورزشگاه لوسیل صعودش به مرحله یک‌هشتم نهایی را قطعی کرد.

گل اول این بازی در دقیقه ۵۴ زده شد. برنو فرناندز توپ را سانتر کرد و رونالدو با پروازی بلند برای سر زدن به سمت توپ رفت. توپ وارد دروازه شد و در حالی که رونالدو شادی پس از گل پررنگی داشت، فیفا گل را به نام فرناندز ثبت کرد و گفت که توپ به سر رونالدو نخورده است.

گل دوم پرتغال اما بسیار مشکوک بود. توپ در حال رد شدن از بین پاهای خوزه گومز بود اما در حالی که بازیکن اروگوئه داشت روی زمین می‌افتاد، توپ به دستش خورد.

رونالدو و برونو فرناندز

منبع تصویر، Getty Images

علیرضا فغانی، داور ایرانی بازی پس از دیدن تصاویر ویدئویی تصمیم به اعلام خطای پنالتی کرد. تصمیمی که به گفته کارشناس داوری تلویزیون بی‌بی‌سی «بسیار سختگیرانه» بود. برنو فرناندز پشت ضربه رفت و به آسانی توپ را گل کرد.

این هافبک منچستر یونایتد به این ترتیب در پنج بازی اخیر کشورش روی ۸ گل (۵ گل و ۳ پاس گل) تاثیر مستقیم داشته است.

این بازی همچنین در نیمه دوم به دلیل دویدن یکی از تماشاگران به داخل زمین لحظاتی متوقف شد. مردی که داخل زمین دوید در دستش پرچم رنگین کمانی گرفته بود و پشت پیراهنش نوشته شده بود «احترام به زنان ایرانی» و جلوی آن شعار «اوکراین را نجات دهید»، دیده می‌شد.