گزارش زنده

  1. احکام سنگین قضایی: فرحناز ناظری،‌ هنرمند نقاش اهل قائم‌شهر به ۱۰ سال زندان محکوم شد

    فرحناز ناظری،‌ نقاش و عکاس اهل قائم‌ شهر
    Image caption: فرحناز ناظری،‌ نقاش و عکاس اهل قائم‌ شهر

    در ادامه احکام سنگینی که برای بازداشت شدگان اخیر صادر شده است، دادگاه انقلاب ساری فرحناز ناظری، هنرمند نقاش ساکن شهر قائم‌ شهررا به ۱۰ سال زندان و دو سال ممنوع الخروجی محکوم کرده است.

    «تحریک مردم به جنگ و برهم زدن امنیت کشور،‌ تبلیغ علیه جمهوری اسلامی و تشویق مردم به فساد و فحشا»،‌ اتهاماتی است که خانم ناظری با آن رو به رو شده است.

    خانم ناظری اواسط آبان ماه در قائم‌ شهر بازداشت شد و پس از بیش از دو ماه زندان با وثیقه سه میلیارد تومانی آزاد شده است.

    به گفته نزدیکانش او در دو هفته اول بازداشت در اداره اطلاعات زندانی بوده است و از حق انتخاب وکیل محروم بوده.

  2. ابراهیم رئیسی: اقدام پارلمان اروپا از روی «استیصال» است

    رئیس جمهور ایران با اشاره به اقدام پارلمان اروپا در تصویب قطعنامه‌ای برای قرار سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی و تحریم آن گفت: «این حرکت از روی استیصال و پس از تلاش‌های ناموفق خیابانی آنها برای ضربه به مردم ایران انجام شد تا بلکه به خیال خود بتوانند ملت ایران را متوقف کنند».

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، ابراهیم رئیسی در جمع وزرا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیروی رسمی و بخشی از سازمان نظامی ایران دانست و گفت: «این اقدام برخلاف قوانین بین‌الملل و منشور سازمان ملل است».

    پارلمان اروپا امروز با صدور قطعنامه‌ای از مقام‌های ایران خواست که به نقض‌ حقوق بشر، اعدام معترضان و سرکوب مخالفان پایان دهد و از اعضای اتحادیه اروپا نیز درخواست کرد ضمن افزایش حمایت از معترضان در ایران، سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی این اتحادیه قرار بدهند.

    پیشتر ستاد کل نیروهای مسلح ایران در واکنش به تصویب این قطعنامه تهدید کرد که «پارلمان اروپا بایستی مراقب عواقب» این اقدام باشد.

    جزییات بیشتر از قطعنامه پارلمان اروپا را اینجا بخوانید.

  3. رویترز: اتحادیه اروپا هفته آینده ۳۷ نفر را در ایران به اتهام نقض حقوق بشر تحریم می‌کند

    در پی تصویب قطعنامه پارلمان اروپا در حمایت از معترضان در ایران،‌ خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع دیپلماتیک گزارش داد که اتحادیه اروپا دوشنبه هفته آینده ۳۷ فرد را به اتهام نقض حقوق بشر به فهرست تحریم‌ها علیه ایران اضافه خواهد کرد.

    این منابع می‌گویند که این چهارمین بسته تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران خواهد بود.

    یکی از این منابع،‌ که یک دیپلمات اروپایی است،‌ گفته که معتقد است باید روی پنجمین بسته تحریم‌ها و مساله قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا کار بررسی را آغاز کنند.

    بر اساس این گزارش،‌ مساله قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی در جلسه هفته آینده وزرای خارجه اتحادیه اروپا اتفاق نخواهد افتاد اما یکی از این منابع امیدوار است که بررسی این مساله آغاز شود.

  4. حمایت از اعتراضات در ایران در هفته مد مردانه در پاریس

  5. آمریکا موضوع دیدار نماینده‌اش با سفیر ایران را تکذیب یا تایید نکرد

    در پی انتشار خبرهایی درباره دیدار رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با سعید ایروانی نماینده جمهوری اسلامی در مقر سازمان ملل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به بی‌بی‌سی فارسی، این خبر را تایید یا تکذیب نکرده‌است.

    بهمن کلباسی،‌ خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی می‌گوید که وزارت خارجه آمریکا این مساله را تکذیب نکرده و به نظر می‌رسد که چنین دیداری رخ داده و پیامی منتقل شده و مقامات آمریکایی نمی‌خواهند تایید کنند.

    امروز،‌ پنجشنبه ۲۹ دی ماه،‌ دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد هم در گفتگو با رسانه‌های ایران این خبر را رد کرده و گفته است که «هیچ مذاکراتی با هیچ یک از مقامات آمریکایی انجام نشده است.»

    نمایندگی جمهوری اسلامی گفته است: «سفیر ایران در سازمان ملل با چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی و دانشگاهی مختلفی دیدار دارد اما مذاکره‌ای با مقامات آمریکایی نداشته است.»

    تلویزیون ایران اینترنشنال در خبری اختصاصی از چند نوبت دیدار رابرت مالی و سعید ایروانی خبر داده است.

  6. در ایران «۱۷۹ هزار کودک ۶ تا ۱۲ ساله بازمانده از تحصیل» شناسایی شده است

    معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ایران می‌گوید براساس اطلاعات سامانه «سیدا» و سازمان ثبت احوال ایران، ۱۷۹ هزار کودک ۶ تا ۱۲ ساله بازمانده از تحصیل در سراسر کشور شناسایی شده که ۲۰ هزار نفر از آنان در مقطع ابتدایی به کلاس‌های درس بازگردانده شدند.

    به گزارش ایرنا، معصومه نجفی پازوکی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر گفته مساله بازماندگان از تحصیل در سه فاز شناسایی، جذب و نگهداشت برنامه‌ریزی می‌شود و تاکنون بیش از ۹۵ درصد کودکان شناسایی شده بازمانده از تحصیل پیگیری کننده دارند و اکنون شناسایی حدود ۸۰ درصد از این کودکان انجام و دلیل بازماندگی آنها از تحصیل مشخص شده است.

    سایت «سیدا»، سامانه‌ای است که از سوی آموزش و پرورش برای معلمان و مدیران مدرسه طراحی شده تا از این طریق نمرات دانش آموزان و سوابق تحصیلی آنان در این سامانه ثبت شود.

  7. تماس تلفنی روسای جمهوری ایران و روسیه: دومین تماس تلفنی طی ۹ روز گذشته

    کاخ کرملین از تماس تلفنی ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهور روسیه با ابراهیم رئیسی،‌ همتای ایرانی او خبر داد.

    این دومین گفتگوی تلفنی این دو طی ۹ روز گذشته است.

    بر اساس بیانیه کاخ کرملین وضعیت سوریه و همکاری در بخش حمل و نقل و انرژی از محورهای این گفتگو بوده است. خبرگزاری رویترز می‌گوید در بیانیه کاخ کرملین به مساله جنگ اوکراین اشاره نشده است.

    رویترز می‌گوید از زمان حمله روسیه به اوکراین،‌ ایران به شریک مهمی برای روسیه تبدیل شده است.

    ایران ارسال پهپادهای نظامی به روسیه را تایید کرده است اما گفته که فرستادن این پهپادها مربوط به قبل از جنگ اوکراین بوده است.

  8. گزارش نرگس محمدی از بندعمومی زنان زندان اوین و فهرست نام زندانیان

    نرگس محمدی

    نرگس محمدی، فعال حقوق بشر از بندعمومی زنان زندان اوین و وضعیت زنان زندانی گزارشی تهیه کرده است و فهرستی از اسامی آنها را منتشر کرده است.

    بر اساس این گزارش که در صفحه اینستاگرام او منتشر شده آمده که در بند عمومی زنان زندان اوین «۶۱ زندانی زن» زندانی هستند که نام «۵۸ نفر» آن ها در این گزارش آمده است.

    براساس این گزارش از «۵۸ نفر از این زندانیان زن، ۵۷ نفر تجربه حبس در سلول‌های انفرادی بندهای امنیتی را داشته اند» که مجموع مدت زمان حبس در سلول های بندهای امنیت اطلاعات و سپاه پاسداران در دوره ها و بازداشت های متعدد برای این «۵۷ زندانی، بیش از ۸۳۵۰ روز است.»

    در این گزارش اسامی این «۵۷ زندانی»‌ به همراه اطلاعاتی از میزان زندانی بودن در انفرادی، میزان محکومیت و مدت زمان گذرانده شده از زمان محکومیت همه ذکر شده است.

    از نکات دیگر این گزارش این است که در میان این «۵۸ زندانی، برخی به بیماری‌هایی جدی و خطرناکی مبتلا هستند که تحمل حبس را برایشان دشوار کرده و شرایط بیماری شان روز به روز حادتر می شود.»

  9. شهردار مشهد با حکم قضایی از کار تعلیق شد

    عبدالله ارجائی، شهردار مشهد با حکم دستگاه قضایی ایران تعلیق شد و تا زمان رسیدگی به پرونده‌اش از حضور در محل کار منع شده است.

    سخنگو و نایب رئیس شورای اسلامی مشهد ضمن تایید این خبر گفته که در اولین زمان ممکن نسبت به انتخاب سرپرست شهرداری مشهد اقدام خواهیم کرد.

    رسانه های ایران جزئیاتی از علت برکناری او و پرونده قضایی او منتشر نکردند.

  10. واکنش ستادکل نیروهای مسلح به قطعنامه پارلمان اروپا: «عقب‌نشینی نمی‌کنیم، مراقب عواقب آن باشید»

    ستاد کل نیروهای مسلح ایران در بیانیه‌ای اقدام پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست «سازمان‌های تروریستی» را محکوم کرد و نسبت به عواقب آن هشدار داد.

    به گزارش ایسنا، ستاد کل نیروهای مسلح در این بیانیه، این نهاد اروپایی را «پارلمان درمانده اروپا» خطاب داده و مصوبه امروز را «مضحک» خوانده است.

    این بیانیه گفته شده اگر نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه نبود «چه بسا دولت‌های اروپایی، امروز تحت سیطره و پرچم داعش بودند و سران آن به بردگی گرفته می‌شدند».

    ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفته «اقدام اخیر پارلمان اروپا، علاوه بر اینکه بدعتی در قواعد و مقررات بین المللی است، امنیت، آرامش و صلح منطقه ای و جهانی را تحت تاثیر قرار خواهد داد که پارلمان اروپا بایستی مراقب عواقب آن باشد».

    در پایان این بیانیه تاکید شده «نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صیانت از امنیت، منافع ملی و آرمانهای بلند انقلاب اسلامی و مقابله مستمر با تروریست‌های دست پرورده آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی با اینگونه تلاشهای بی‌حاصل هرگز عقب نشینی نخواهند کرد و در آینده نزدیک دولت‌های متخاصم نیز در خواهند یافت، این بار هم در محاسبات خود دچار خطا و اشتباه شده اند.

    پارلمان اروپا امروز با صدور قطعنامه‌ای از مقام‌های ایران خواست که به نقض‌ حقوق بشر، اعدام معترضان و سرکوب مخالفان پایان دهد و از اتحادیه اروپا خوست سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد. قطعنامه پارلمان اروپا الزام‌آور نیست.

  11. نیروهای امنیتی مانع برگزاری مراسم بزرگداشت مهدی بازرگان شدند

    IRAN

    بنیاد فرهنگی مهدی بازرگان با صدور اطلاعیه‌ای از جلوگیری از برگزاری مراسم سالگرد درگذشت مهدی بازرگان خبر داد.

    در این اطلاعیه گفته شده «به دستور مقامات امنیتی برگزاری مراسم بیست و هشتمین سالگرد زنده یاد مهندس مهدی بازرگان که قرار بود روز جمعه ۳۰ دی‌ماه بطور محدود در فضای دفتر انجمن اسلامی مهندسین برگزار شود، لغو شده است».

    مهدی بازرگان، از بنیانگذاران نهضت آزادی ایران بود. آقای بازرگان که از هواداران و معتمدان روح‌الله خمینی در جریان انقلاب بود، با حکم بنیانگذار جمهوری اسلامی به مقام نخست وزیر دولت موقت منصوب شد.

    او پس از استعفا از مقام نخست وزیری به یکی از منتقدان اصلی جمهوری اسلامی تبدیل شد و همراه یاران خود در نهضت آزادی زیر فشارهای گوناگون سیاسی، مغضوب جریان حاکم بر جمهوری اسلامی شد.

    این سیاستمدار شناخته شده ایرانی در ۳۰ دی ۱۳۷۳ درگذشت.

  12. حمایت داریوش اقبالی،‌ خواننده سرشناس ایرانی از رضا پهلوی

  13. خبر فوریپارلمان اروپا با اکثریت قاطع «قطعنامه ایران» را تصویب کرد

    هانا نویمان، از نمایندگان آلمان در پارلمان اروپا از تصویب قطع نامه ایران در پارلمان اروپا خبر داد.

    او درباره مفاد قطعنامه تصویب شده در توییتی نوشت: «افزودن سپاه پاسداران به فهرست گروه‌های تروریستی و گسترش تحریم‌ها علیه ایران، حمایت از معترضان در ایران و محافظت از ایرانیان مهاجر.»

    ۴۷۲ نماینده پارلمان اروپا به این قطعنامه رای مثبت دادند و فقط ۱۹ رای منفی داشته است.

    پارلمان اروپا به شدت از برخورد حکومت ایران با اعتراضات اخیر انتقاد کرد و میگوید که رفتار حکومت ایران با مردمش مذاکرات احیای برجام را به خطر انداخته.

    هشتگی که برای حمایت از قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا استفاده شده (#RGCterrorists) امروز از مرز ۱۱ میلیون بار گذشت.

  14. گزارش‌ها از «لو رفتن» سوالات کنکور؛ سازمان سنجش احتمال تقلب را رد کرد

    IRAN

    همزمان با برگزاری آزمون سراسری کنکور در ایران، رسانه‌های داخلی از احتمال تکرار تقلب و خارج شدن سوالات به بیرون خبر دادند اما رئیس سازمان سنجش آموزش می‌گوید «هیچ مسئله‌ای در زمان برگزاری آزمون گروه علوم‌تجربی اتفاق نیفتاده است و متخلفان کنکور هیچ توفیقی پیدا نکرده‌اند تا به اهداف خود برسند».

    اعتماد آنلاین در گزارشی نوشته با وجود قطع یا اختلال گسترده اینترنت در ایران «باز هم عکس‌هایی بی‌نام و نشان با ادعای لو رفتن سوالات کنکور چند دقیقه بعد از آغاز آزمون منتشر شد».

    اقتصاد انلاین نیز در گزارشی مدعی شد «دقایقی از شروع کنکور نگذشته است که سوالات کنکور در فضای مجازی در حال توزیع است».

    با وجود چنین گزارش‌هایی عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در دانشگاه صنعتی شریف، به خبرنگاران گفته «دستگیری‌ها در ارتباط با کنکور در سال جاری بسیار خوب است. فعالیت‌های سازمان سنجش منجر به خلع سلاح‌ شدن متخلفان شده اما این اقدامات را هیچ‌گاه رسانه‌ای نمی‌کنیم».

    او گفته «یک گروه از فروشندگان تجهیزات در گرگان و ۸۳۷ شبکه که توسط ۵۴ نفر اداره می‌شدند و مدعی فروش سؤال بودند، دستگیر شدند.»

    رئیس سازمان سنجش آموزش با بیان اینکه «وسایل عکاسی به اندازه یک دکمه پیراهن است» افزود: «این دستگاه‌ها با دستگاه‌های ایکس ری هم قابل کشف شدن نیست.»

    او گفته تاکنون به رغم «تلاش زیادی» که صورت گرفته، هیچ عکسی ارسال نشده است.

    او گفته برای تقلب در آزمون از سیستم‌ها و دوربین‌های پیشرفته فوق جاسوسی استفاده می‌شود وبرای مقابله با این سیستم‌ها ۲۸۰۰ دستگاه آشکار ساز داریم اما همین سیگنال یاب نیاز به زمان برای شناسایی دارد در مقابل دستگاه‌های شبه جاسوسی سریع عمل نمی‌کند.

    چند سال است که درباره صحت برگزاری کنکور و لو رفتن سوالات این آزمون مطالبی در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

    سال گذشته گفته شد سوالات کنکور به قیمت یک میلیارد تومان فروخته شده است.

  15. سپاه پاسداران از بازداشت ۹ نفر از پیروان مکتب عرفان حلقه در همدان و تویسرکان خبر داد

    سپاه پاسداران استان همدان از بازداشت ۹ نفر در همدان و تویسرکان خبر داد و می‌گوید که این افراد از پیروان مکتب عرفان حلقه هستند.

    به گزارش ایسنا،‌ علی‌اکبر کریم‌پور،‌ معاون روابط عمومی سپاه انصار حسین استان همدان میگوید که «۹ نفر از فعالان» مکتب عرفان حلقه در استان همدان «احضار و پس از تفهیم اتهام،‌ دستگیر شدند.

    به گفته آقای کریم‌پور، این افراد به اتهام «فعالیت‌های غیرقانونی و آموزش‌های انحرافی» در زمینه فرا درمانگری، شفابخشی، تشعشع دفاعی، ترک اعتیاد بازداشت شدند.

    جریان‌های مذهبی و عرفانی متفاوت با جریان‌ حکومتی در ایران همواره هدف برخوردهای قضایی و امنیتی بوده‌اند.

    محمدعلی طاهری، بنیانگذار عرفان حلقه، سال‌ها در ایران زندانی بود و برایش حکم اعدام صادر شده بود. بعدا حکم اعدام او لغو و به گفته وکیلش او با سپری کردن مدت محکومیت از زندان آزاد شد و از ایران خارج شد.

  16. اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی علیه ایران: رویترز از احضار سفیر ایران در کره جنوبی خبر داد

    محمد بن زاید، رئیس امارات، و یون، رئیس جمهوری کره جنوبی - یون گفته است که خطر ایران برای امارات مانند خطر کره شمالی برای کره جنوبی است
    Image caption: محمد بن زاید، رئیس امارات، و یون، رئیس جمهوری کره جنوبی - یون گفته است که خطر ایران برای امارات مانند خطر کره شمالی برای کره جنوبی است

    یک روز پس از آنکه سفیر کره جنوبی در تهران در اعتراض به سخنان یون سوک یول، رئیس جمهور کره در امارات به وزارت خارجه ایران احضار شد،‌ خبرگزاری رویترز از احضار سفیر ایران در سئول خبر داد.

    آقای یون اوایل هفته جاری در سفر رسمی به امارات در دیدار با ۱۵۰ سرباز کره جنوبی که در امارات مستقر هستند گفت که «ایران بزرگترین دشمن و تهدید علیه امارات است.»

    آقای یون با مقایسه رابطه امارات با ایران و رابطه کره جنوبی و کره شمالی گفت: «دشمن امارات،‌ کشوری که بزرگترین تهدید علیه آن است،‌ ایران است و دشمن ما هم کره شمالی است. به همین دلیل ما در وضعیت مشابه امارات هستیم.»

    وزارت امور خارجه کره جنوبی روز سه‌شنبه گفته بود که اظهارات اخیر یون سوک‌یول، رئیس جمهوری، در مورد ایران در جریان سفر به امارات متحده عربی «ارتباطی به روابط سئول و تهران ندارد».

    روابط ایران و کره جنوبی بر سر پول‌های بلوکه شده ایران در این کشور اخیرا با تنش همراه بوده است.

  17. کمپین فعالین بلوچ از ایستگاه‌های بازرسی در مناطق مختلف زاهدان،‌ به ویژه اطراف مسجد مکی خبر داد

    در هفته‌های گذشته پس از نماز جمعه به امامت مولوی عبدالحمید در شهر زاهدان تظاهرات شده است
    Image caption: در هفته‌های گذشته پس از نماز جمعه به امامت مولوی عبدالحمید در شهر زاهدان تظاهرات شده است

    براساس گزارش‌ها از زاهدان، نیروهای امنیتی برای جلوگیری از ادامه راهپیمایی‌های اعتراضی در روز جمعه، ایستگاه‌های بازرسی در مناطق مختلف شهر و اطراف مسجد مکی،محل اقامه نمازجمعه دایر کرده‌اند.

    کمپین فعالین بلوچ به نقل از منابع محلی گزارش داده، نیروهای نظامی در مناطقی چون شیرآباد، کشاورز، جام جم، خیام، بازار مشترک و کوثر اقدام به برپایی ایست و بازرسی حتی در مقابل منازل مسکونی شهروندان بلوچ کرده‌اند.

    یک منبع مطلع به گزارشگر کمپین گفته «نیروهای نظامی ایست و بازرسی‌ها رو به صورت حلقه‌وار برپا کردند که مسجد مکی و مصلای مکی زاهدان در محاصره آنها قرار گرفته است».

    طبق این گزارش، در مسیرهای ورودی به شهر زاهدان نیز ایست و بازرسی‌هایی برپا شده است. همچنین نیروهایی نظامی موانع و جدول‌هایی را نیز در مکان هایی که ایست و بازرسی برپا شده، گذاشته اند که تردد برای خودروها و شهروندان را سخت کرده است.

    از زمان آغاز جنبش اعتراضی در ایران، هر هفته پس از نماز جمعه در زاهدان راهپیمایی اعتراضی علیه حکومت برگزار می‌شود.

  18. پلیس بین‌الملل ایران: سارقین از صندوق‌های امانات بانک ملی از ترکیه مسترد شدند

    هادی شیرزاد، رییس پلیس بین‌الملل ایران گفته است که دو نفر از متهمین اصلی «بزرگترین سرقت قرن کشور» از ترکیه به ایران مسترد شدند.

    به گزارش خبرگزاری ایسنا، این دو نفر از متهمین اصلی سرقت از صندوق امانات یکی از شعب بانک ملی تهران در خردادماه امسال بودند که، به گفته پلیس، بعد از ارتکاب جرم به خارج از کشور متواری شدند.

    آقای شیرزاد گفته است که پلیس بین‌الملل این دو نفر را «در یکی از کشورها شناسایی کرد که بعد از انجام اقدامات قضایی در آن کشور بازداشت و «طی یک فرآیند پلیسی - قضایی-دیپلماسی در ساعات اولیه بامداد امروز به کشور مسترد شدند».

    در خردادماه امسال گزارش شد که افرادی با ورود به بانک ملی شعبه دانشگاه تهران، تعدادی از صندوق‌های امانات را باز کرده و محتویات آنها را به سرقت بردند. نحوه انجام این سرقت در آن زمان ابهاماتی را در مورد عاملان اصلی به همراه داشت.

    رییس پلیس بین‌الملل ایران گفته است که پس از این سرقت، از طریق پلیس بین‌الملل مشخص شد که این افراد در ترکیه هستند و برای بازگرداندن آنان اقدام شد.

    او گفته است که شب گذشته، این دو متهم با همکاری پلیس کشور ترکیه از طریق مرز هوایی فرودگاه‌ امام خمینی به ایران برگردانده و تحویل مراجع قضائی شدند.

  19. رابرت مالی با وزیر خارجه هلند درباره ایران گفتگو کرد

    رابرت مالی، نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، با ووبکه هوسترا، وزیر خارجه هلند ملاقات و درباره ایران با این گفتگو کرده است.

    آقای مالی در توییتر خود نوشته «دیدار سازنده با وزیر امور خارجه هنلد؛ در مورد اقدامات مشترک برای مقابله با نقض حقوق بشر ایران و مقابله با ارسال سلاح به روسیه برای استفاده در جنگ تجاوزکارانه وحشیانه علیه اوکراین صحبت کردیم».

  20. وزارت کشور ایران برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده می‌شود

    به گزارش خبرگزاری ایسنا، احمد وحیدی، وزیر کشور، گفته است که ستاد انتخابات کشور فعالیت خود را برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۲ شروع کرده است.

    او گفته است که «در حال حاضر ستاد انتخابات کشور کارهای خود را با استان‌ها برای تمهید مقدمات و برنامه‌ریزی برای برگزاری انتخابات انجام می‌دهد».

    احمد وحیدی افزوده است که ستاد انتخابات کشور «تعامل با استان‌ها» را برای برگزاری انتخابات دنبال می‌کند.

    براساس این گزارش، انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت همزمان در ۱۱ اسفندماه سال آینده برگزار می شود.

    مجلس فعلی در خرداد ۱۳۹۹ کار خود را آغاز کرد و در نتیجه، باید دوره بعدی مجلس در سال ۱۴۰۳ آغاز شود.