گزارش زنده

  1. وزیر کشور ایران: قرارگرفتن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی به ضرر اروپا است

    وزیر کشور ایران در واکنش به تصمیم پارلمان اروپا برای قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی گفته «این تصمیم نشانه افول عقلانیت، سیاست‌ورزی و واقع بینی کشورهای اروپایی است».

    به گزارش ایرنا، احمد وحیدی به اتحادیه اروپا هشدار داده و گفته «بی شک متضرر اصلی این تصمیم به دور از عقلانیت و دور اندیشی، اتحادیه اروپا خواهد بود».

    نمایندگان پارلمان اروپا روز پنچ‌شنبه در قطعنامه‌ای از شورای اروپا و کشورهای عضو این اتحادیه درخواست کرده‌اند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تمامی نیروهای وابسته‌اش - شامل بسیج و سپاه قدس - را در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا قرار دهند.

  2. ریحانه طراوتی به پنج سال حبس محکوم شد

    ریحانه طراوتی

    ریحانه طراوتی، عکاس، برای اتهام‌های «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» مجرم شناخته و به شش سال حبس تعزیری محکوم شده است که براساس قوانین ایران پنج سال از این حکم قابل اجرا است.

    شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی مظلوم، این حکم را صادر کرده است.

    درحکم خانم طراوتی اقداماتی چون «طراحی فعالیت‌های هدفمند در راستای جنبش زنان در ایران» و «ایجاد نیاز‌های کاذب در زنان از طریق تبلیغ جنبش می تو» به عنوان نمونه‌های رفتار مجرمانه او ذکر شده‌اند.

    ریحانه طراوتی یکی از امضاکنندگان بیانیه اعتراض به آزار و خشونت علیه زنان در سینما و تئاتر ایران بود.

    او اردیبهشت ماه بازداشت و پس از دو هفته آزاد شد.

    خانم طراوتی پیش از این هم سابقه به زندان افتادن را داشته است.

  3. پنج نفر در پرونده سها رضانژاد به بی احتیاطی متهم شدند

    IRAN

    دادستان عمومی و انقلاب کردکوی گفته در پرونده گم شدن و مرگ سها رضانژاد زن جوان طبیعت‌گرد، پنج نفر به بی احتیاطی و رعایت نکردن مقررات متهم شده‌اند. خانم سهانژاد در تیرماه ۱۳۹۹ در ارتفاعات جهان نمای کردکوی گم شد و خبر درگذشتش بازتاب گسترده‌ای داشت.

    به گزارش ایلنا، هادی عزیززاده گفته بازپرس براساس نظریه کارشناسی در این پرونده پنج نفر از سرپرستان و اعضای گروه گردشگری را به علت بی‌احتیاطی و رعایت نکردن نظامات دولتی که منجر به مرگ خانم رضانژاد شد، مقصر شناخت.

    آقای عزیززاده گفته در کیفرخواست همچنین از دادگاه خواسته شده است به استناد تبصره ماده ۵۵۱ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ ما به التفاوت دیه نیز از صندوق تامین خسارت‌های بدنی پرداخت شود.

    دادستان عمومی و انقلاب کردکوی گفته انتظار برای مشخص شدن نتیجه آزمایش تشخیص هویت، طولانی شدن اعلام نظر کارشناسی و اعتراض چندباره طرفین به نظریه کارشناسی و صدور نیابت قضایی برای تحقیق از متهمان از علل طولانی شدن صدور کیفرخواست بود.

    سها رضانژاد تیرماه ۱۳۹۹ همراه با یک گروه گردشگری در ارتفاعات جهان‌نمای کردکوی مفقود شد و پیکر او پس از ۲۸ روز جستجو در منطقه چِکِل‌سر جنگل شموشک این شهرستان کشف شد.

    شهرستان کردکوی در ۳۰ کیلومتری غرب گرگان واقع شده است.

  4. سازمان لیگ فوتبال ایران برای حضور تماشاچیان در ورزشگاه‌ها شرط گذاشت

    IRAN

    سازمان لیگ فوتبال ایران برای حضور تماشاچیان در ورزشگاه‌ها شرایطی تعیین کرده و گفته است که در صورت اجرای تعهدات باشگاه‌ها و«با هماهنگی نهادهای ذی‌ربط» محدودیت‌ ورود تماشاچیان برطرف می‌شود.

    به گزارش ایسنا، سازمان لیگ فوتبال اعلام کرده برای بررسی حضور تماشاگران در استادیوم‌ها ستادی تشکیل شده و براساس مصوبه امروز این ستاد، «مدیران باشگاه‌ها موظفند هماهنگی لازم با کانون‌های هواداران باشگاه ها به منظور ساماندهی و نظم‌دهی تماشاگران در ورزشگاه ها به عمل آورند».

    بر این اساس همچنین تصمیم گرفته شده که «رییس حراست فدراسیون فوتبال و مدیر روابط عمومی وامور فرهنگی سازمان لیگ فوتبال مسئول هماهنگی با کانون های هواداران باشگاه‌ها برای حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها خواهند بود».

    سازمان لیگ فوتبال توضیح بیشتری نداده که منظور از «هماهنگی لازم با کانون‌های هواداران باشگاه ها» چیست اما از آغاز جنبش اعتراضی در ایران، حدود چهارماه است که ورزشگاه‌ها مجددا به روی تماشاچیان بسته شده است.

    از اسفندماه سال ۱۳۹۸ به دلیل پاندمی کرونا، تمامی رقابت‌های فوتبال در ایران در بخش باشگاهی و ملی بدون حضور تماشاگر برگزار شد و سال گذشته برای اولین بار پس از ۲۰ ماه، ورزشگاه آزادی میزبان تماشاگران بازی استقلال و پرسپولیس بود.

    سازمان لیگ فوتبال ایران درباره حضور زنان در ورزشگاه اشاره‌ای نکرده است. برای نخستین بار در چارچوب مسابقات لیگ برتر، در جریان بازی تیم‌های فوتبال استقلال و مس کرمان، پنجشنبه سوم شهریورماه ، حدود ۵۰۰ نفر از زنان وارد ورزشگاه آزادی شدند.

    مربیان تیم‌های فوتبال چندین بار از خالی بودن ورزشگاه‌ها انتقاد کرده‌اند. یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس در ۲۹ آذرماه گفته بود «یکسری تصمیمات گرفته می‌شود که نه فدراسیون و نه سازمان لیگ دخیل نیستند. این تصمیمات از بالا گرفته می‌شود و ما بی‌خبر هستیم. نمی‌دانم چه زمانی درهای ورزشگاه برای هواداران باز می‌شود. فوتبال برای هواداران است و بدون هواداران فوتبال هیچ لطف و مزه‌ای ندارد».

  5. خبر فوریآرش صادقی با وثیقه آزاد شد

    آرش صادقی

    آرش صادقی، زندانی سیاسی شناخته‌شده، با وثیقه از زندان آزاد شده است.

    رامین صفرنیا، وکیل دادگستری، با اعلام این خبر عکسی از آقای صادقی را هم پس از آزادی منتشر کرده است.

    به دلیل بیماری آرش صادقی حبس او نگرانی بسیاری را برانگیخته بود.

    آقای صادقی پیش از این نیز چند بار به زندان افتاده است.

  6. ملیکا هاشمی، خبرنگار بازداشت شد

    ملیکا هاشمی

    شرق خبر داده است که ملیکاهاشمی، خبرنگار خبرگزاری شهر بازداشت شده است.

    به گزارش شرق خانم هاشمی امروز برای «ارائه توضیحات به دادسرای اوین» رفته بود که همانجا بازداشت شد.

    تا به حال نزدیک به ۷۰ نفر از روزنامه‌نگاران ایرانی در جریان سرکوب اعتراضات جاری بازداشت شده‌اند.

    ایران یکی از بدترین زندان‌های خبرنگاران در جهان است.

  7. رئیس شورای شهر تهران: «رویمان نمی‌شود در مورد هوای پاک چیزی بگوییم، چون کاری انجام نشده»

    IRAN

    مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران می‌گوید «رویمان نمی‌شود در مورد هوای پاک چیزی بگوییم، چون کاری انجام نشده است».

    به گزارش ایسنا، مهدی چمران صبح امروز در مراسمی درباره «بسته حمل و نقل پاک در شنبه امید و افتخار» گفته «نه اینکه نخواهیم کاری انجام دهیم بلکه کار کرده‌ایم اما هنوز کارهای زیادی باقیمانده است».

    آقای چمران گفته: «اینکه چقدر ساختمان‌های بلند جلوی باد را می‌گیرد یا نه؟ و اینکه آیا اساسا این حرف علمی است یا نه؟ را نمی دانیم. هر چند که من فکر می‌کنم این مسئله چندان تاثیری ندارد.»

    این اظهار بی اطلاعی و کم کاری مهدی چمران در حالی است که او از سال ۱۳۸۲ به تناوب در شورای شهر تهران مسئولیت داشته است.

    طی هفته های گذشته مدارس شهرهای ایران به ویژه تهران به دلیل مدیریت مصرف گاز و آلودگی هوا تعطیل بودند و امروز و فردا نیز مدارس تهران به دلیل آلودگی هوا تعطیل است.

    بررسی‌ها نشان می‌دهد از آغاز مهرماه تا سه شنبه ۲۷ دی ماه، مدارس شهر تهران در ۳۸ روز فعال بوده و به صورت حضوری فعالیت داشتند و بر اثر آلودگی هوا ۲۲ روز مدارس شهر تهران و بسیاری از کلان‌شهرها تعطیل بوده‌اند.

    براساس آخرین اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز- شنبه، اول بهمن ماه ۱۴۰۱- شاخص کیفیت هوا در تهران روی عدد ۱۴۷ و وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

  8. شکستن سنگ مزار یکی از کشته‌شدگان جمعه خونین زاهدان

    تصاویری که از سنگ مزار صلاح الدین گمشادزهی منتشر شده، حاکی از شکسته شدن آن است.

    تخریب سنگ قبرهای قربانیان خشونت دولتی در ایران سابقه‌ای طولانی دارد و در ماه‌های اخیر نیز برخی از کشته‌شدگان اعتراضات قربانی «جنازه دزدی» و بی احترامی به محل دفنشان بوده‌اند.

  9. نیروی دریایی سپاه پاسداران دو شناور «حامل سوخت قاچاق و مواد مخدر» را توقیف کرد

    رئیس کل دادگستری هرمزگان از توقیف یک شناور «حامل ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق» توسط نیروی دریایی سپاه خبر داد.

    به گزارش ایسنا، مجتبی قهرمانی گفته ۵ نفر در این رابطه دستگیر شدن. بر این مبنا اگر جرم آنها ثابت شود علاوه بر جریمه نقدی و مجازات حبس به ضبط اموال ناشی از جرم نیز محکوم می‌شوند.

    آقای قهرمانی گفته سوخت‌های کشف شده، تحویل شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی شده و به چرخه توزیع قانونی بر می‌گردد.

    همچنین «سپاه نیوز» ازقول فرمانده «پایگاه دریایی امام علی» چابهار خبر داده نیروی دریایی سپاه پاسداران یک شناور «حامل مواد مخدر از نوع تریاک به وزن تقریبی یک تن» را توقیف کرده است.

  10. حزب چپ ایران: سپاه ارگان اصلی سرکوب و سازمانی تروریستی است

    حزب چپ ایران با انتشار بیانیه‌ای سپاه پاسداران را «ارگان اصلی سرکوب» دانسته و خواهان «تروریستی» دانستن سپاه و افزایش فشار سیاسی و اقتصادی بر آن شده است.

    در این بیانیه همزمان آمده: «قرارگرفتن سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی، نباید مجوزی برای دخالت نظامی باشد. برای ما، تحریم سپاه و قرار دادن آن در لیست تروریستی، از جنبه‌ی سیاسی و اقتصادی مطرح است نه نظامی. ما مخالف دخالت نظامی بوده و هستیم.»

    این حزب سیاسی، که عمدتا از اعضای سابق سازمان فداییان خلق در خارج از ایران تشکیل می‌شود، با اشاره به نقش سپاه در اقتصاد و سیاست خارجی و برنامه اتمی تایران، گفته: «سپاه در واقع، بازوی اصلی ولی فقیه است و هیچ نظارتی بر اقدامات و برنامه‌های آن وجود ندارد و هم‌چون خود ولی فقیه و دستگاه رهبری جمهوری اسلامی نهادی است غیر پاسخگو».

  11. «زلف بر باد بده»

    بنری در تهران آویزان شده که خطاب به زنان ایرانی می‌گوید با نمایش موهایشان حکومت را نابود کنند.

    روی این بنر نوشته شده: «زلف بر باد بده تا بدهی بر بادش»

    اعتراضات جاری با حجم گسترده‌ای از شعارنویسی و نمایش بنرهای این چنینی همراه بوده است.

  12. قالیباف در حمایت از سپاه به دیدار حسین سلامی رفت

    IRAN
    Image caption: محمدباقر قالیباف با حسین سلامی دیدار کرد

    در پی تصویب قطعنامه پارلمان اروپا و درخواست تروریسی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رئیس مجلس ایران به ستاد فرماندهی سپاه پاسداران رفت.

    به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در دیدار با حسین سلامی گفته در صورت اقدام شورای اروپا علیه سپاه، مجلس شورای اسلامی «با قاطعیت برخورد خواهد کرد».

    فرمانده سپاه پاسداران نیز پس این دیدار گفته «ما هرگز از چنین تهدیداتی و حتی عمل نسبت به آن نگران نیستیم».

    حسین سلامی گفته «به اروپایی ها توصیه می‌کنیم که تکرار اشتباهات گذشته خود را مرتکب نشوند و اگر دچار اشتباه شوند، باید پیامد اشتباه خود را بپذیرند».

    او با اشاره به اقدامات سپاه پاسداران در منطقه گفته «اگر مجاهدت‌های مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نبود، قطعاً آتشفشان تروریستی که توسط آمریکایی‌ها ایجاد شد، دامنگیر اروپایی‌ها می‌شد و امنیتی که امروز در اروپا حاکم است، از بین می رفت».

    نمایندگان پارلمان اروپا روز پنچ‌شنبه در قطعنامه‌ای از شورای اتحادیه اروپا و کشورهای عضو این اتحادیه درخواست کرده‌اند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تمامی نیروهای وابسته‌اش - شامل بسیج و سپاه قدس - را در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا قرار دهند.

  13. هشدار درباره کاهش بودجه تامین دارو و شیر خشک در سال ۱۴۰۲

    صف در داروخانه

    محمد حیدری، رئیس سازمان غذا و دارو، از «کاهش شدید» بودجه این سازمان در سال آینده خورشیدی خبر داده و گفته با این وضعیت «قطعا تامین‌ در این حوزه‌ها به مشکل می‌خورد.»

    آقای حیدری گفته: «متاسفانه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ اعتبارات مربوط به یارانه شیر خشک، یارانه کاهش فرانشیز و داروهای صعب‌العلاج و طرح دارویاری به شدت کاهش پیدا کرده و حتی از اعتبارات امسال هم پایین‌تر است.»

    او همچنین فاش کرده است که بخشی از بودجه اختصاص یافته به تامین دارو در سال جاری عملا به این سازمان داده نشده است.

    محمد حیدری گفته: «میانگین سالیانه ارز تخصیصی به دارو و تجهیزات پزشکی در چهار سال اخیر معادل ۳.۲ میلیارد دلار بوده است که امسال ۱.۶ میلیارد دلار آن را به صورت ارزی دریافت کردیم و قرار بود که مابقی آن را به صورت ریالی دریافت کنیم.»

    به گفته او از حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان بودجه باقی‌مانده در سال جاری، تنها ۵ هزار میلیارد تومان آن به سازمان غذا و دارو داده شده است.

    وضعیت تامین دارو در ایران در ماه‌های اخیر رو به وخامت گذاشته است.

    مقام‌های حکومت تحریم‌های آمریکا را به عنوان تنها دلیل وضعیت آشفته بازار دارو عنوان می‌کنند، اما بسیاری از ناظران فساد و ناکارآمدی نهادهای داخلی را نیز در این زمینه موثر می‌دانند.

  14. وزیر ارتباطات ایران: «خبرهای خوشی در راه است»، اینستاگرام و واتساپ فعلا رفع فیلتر نمی‌شوند

    عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات ایران گفته است اینستاگرام و واتساپ فعلا رفع فیلتر نمی‌شوند.

    آقای زارع پور در کنار دادن خبر ادامه فیلتر واتساپ و اینستاگرام که میلیون‌ها کاربر در ایران دارند گفته است «انشالله» خبرهای خوشی در دو روز آینده خواهید شنید.

    وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی از رفع فیلتر کلاب هاوس در روزهای آینده خبر داده ولی گفته است دو پلت‌فرم اینستاگرام و واتس اپ که با مصوبه نهادهای امنیتی مسدود شدند، فعلا مشمول این اتفاق (رفع فیلتر) نیستند و در این زمینه نهادهای امنیتی تصمیم گرفتند.

    وزیر ارتباطات ایران در حالی به «خبر خوش» اشاره کرده که میلیون‌ها ایرانی برای کار و کسب درآمد از واتساپ و اینستاگرام استفاده می‌کنند و فیلتر کردن این دو آنها را از درآمد محروم کرده و ضربه جدی به اقتصاد مردم وارد کرده است.

    آقای زارع پور در مورد اختلال اینترنت ایران در چند روز گذشته گفت در دو روز چهارشنبه و پنجشنبه «یکی دو ساعت» اختلال داشتیم که برطرف شده است.

    این در حالی است که ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی از اختلال شدید در اینترنت خبر داده که آنها را حتی از انجام کارهای معمولی بازداشته است.

  15. زیباکلام: ادامه سیاست‌های اشتباه همیشگی، ابعاد تظاهرات بعدی را بسیار گسترده‌تر می‌کند

    صادق زیباکلام در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته است بسیاری از مدیران جمهوری اسلامی، اعتقادی به وجود بحران در ایران ندارند و آنها معتقدند (که اعتراضات سراسری) چالشی بود که تمام شد و رفت.

    استاد دانشگاه تهران گفته است از سال ۸۸ به بعد، حرکات اعتراضی در ایران مدام رادیکال‌تر شده‌اند.

    آقای زیباکلام گفته است به نظر او دلایلی که اعتراضات اخیر را شکل دادند تمام نشده‌اند. او گفته است «معتقدم که تداوم سیاست‌های اشتباه همیشگی، ابعاد و زوایای تظاهرات بعدی را بسیار گسترده‌تر خواهد کرد.»

    آقای زیباکلام به روزنامه اعتماد گفته است «اگر هیچ تغییر و اصلاحی به وجود نیاید و نظام کماکان همان سیاست‌های گذشته را دنبال کند، راه به جایی نخواهیم برد. من از الان برای آینده نظام دچار ترس و وحشت هستم.»

  16. دستور وزیر ورزش ایران برای پیگیری ادعای تعرض جنسی در یک مدرسه فوتبال در مشهد

    حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان ایران دستور بررسی و پیگیری گزارش‌ تعرض جنسی در یک مدرسه فوتبال در شهر مشهد را صادر کرده است.

    گزارش شده به دنبال تجمع شماری از خانواده‌های بازیکنان یک باشگاه فوتبال مقابل ساختمان هیات فوتبال استان خراسان رضوی به علت تعرض به فوتبالیست‌های نوجوان، وزیر ورزش خواهان بررسی این موضوع شده و گفته است در صورت صحت، با عوامل آن «با قاطعیت» برخورد شود.

    طبق این گزارش‌ها، ۱۵ نفر از والدین بازیکنان به حراست اداره کل ورزش و جوانان استان مراجعه کرده‌ و از تعرض مربیان به فرزندان خود شکایت کرده‌اند.

  17. هشدار وزارت آموزش و پرورش ایران درباره «افت تحصیلی نگران کننده» دانش آموزان

    وزارت آموزش و پرورش ایران در مورد افت تحصیلی نگران کننده دانش آموزان هشدار داده است.

    بیانیه این وزارتخانه به دنبال تعطیلی مکرر مدارس در ایران در چند ماه اخیر صورت می‌گیرد.

    اعتراضات سراسری و آلودگی شدید هوا باعث شده در ماه‌های اخیر مدارس در نقاط مختلف کشور تعطیل شده یا کلاس‌ها به صورت غیر حضوری برگزار شوند.

    وزارت آموزش و پرورش ایران گفته است «هیچ روشی جایگزین آموزش و تربیت حضوری در محیط مدارس نخواهد بود.»

    در این بیانیه آمده است «متأسفانه، با غیر حضوری شدن مکرر مدارس در سال تحصیلی جاری ناشی از تغییرات حاد و اضطراری شرایط جوی، برودت هوا، آلودگی هوا و … در برخی از نقاط کشور و احتمال استمرار غیر حضوری شدن کلاس‌های درس، حسب تقاضای جمع کثیری از مدیران، معلمان، اولیا و دانش‌آموزان عزیز، از روز شنبه اول بهمن ماه ۱۴۰۱ فعالیت مدارس با اولویت کلاس‌های حضوری و در شرایط اضطراری بر اساس تصمیمات استانداران محترم بصورت غیرحضوری مطابق برنامه هفتگی و آموزشی مطابق بودجه بندی برنامه درسی (دروس) ادامه می‌یابد.»

    در ادامه این بیانیه آمده «آموزش و پرورش با هشدار درباره افت تحصیلی نگران کننده دانش آموزان و ایجاد مانع در تحقق اهداف آموزشی و تربیتی دوره‌های تحصیلی ناشی از تعطیلات پی درپی مدارس و وقفه‌های طولانی مدت در اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های درسی و آثار، تبعات و پیامدهای کوتاه مدت و بلند مدت مربوطه، اعلام می‌دارد هیچ روشی جایگزین آموزش و تربیت حضوری در محیط مدارس و کلاس‌های درس نخواهد بود و ضمن احترام به مراجع تصمیم‌گیر و اجرای مصوبات ایشان مطابق قوانین موضوعه، تاکید دارد که آموزش‌های مجازی پاسخگوی همه نیازهای دانش آموزان نبوده و جهت برقراری عدالت تربیتی و بهبود کیفیت آموزشی و پرورشی بر فعالیت مدارس به صورت حضوری تاکید دارد و معتقد است غیر حضوری شدن مدارس باید به عنوان آخرین راه حل درنظر گرفته شود.»

  18. دخالت در سبک زندگی خصوصی مردم به نفع حکومت ایران است یا به ضرر آن؟

    مصاحبه با حسین قاضیان، جامعه‌شناس و پژوهشگر علوم اجتماعی، از واشنگتن درباره شکاف میان حکومت و مردم درباره سبک زندگی مورد پسند آنها و خواسته‌های معترضان

    Video content

    Video caption: انتقاد وزیر کشور از سبک زندگی معترضان؛ آیا حکومت در صدد دخالت بیشتر در حریم خصوصی مردم است
  19. کوچه‌های خشم ١٤: ایران غرق انقلاب است

    کوچه‌های خشم، عنوان برنامه‌ هفتگی چشم‌انداز بامدادی رادیو بی‌بی‌سی است که شنبه‌ها پخش می‌شود، در این برنامه فرج بال‌‎افکن به بررسی تازه‌ترین سروده‌ها و ترانه‌های اعتراضی می‌پردازد. در این قسمت آثار و گفتاری از ماه منیر ندیم، صابر و سیاوش از گروه پژواک، آرش رهبری از گروه تارانتیست و سرودی به یاد محسن شکاری پخش می‌شود.

    Video content

    Video caption: کوچه‌های خشم، برنامه‌ی هفتگی چشم‌انداز بامدادی رادیو بی‌بی‌سی است که شنبه‌ها پخش می‌شود