۱۴۰۱ اسفند ۱۶, سه‌شنبه

 کرباسچی: چون علیه رهبری نمی‌توانند چیزی بگویند علیه هم‌میهن حرف می‌زنند

روزنامه هم‌میهن

غلامحسین کرباسچی مدیر مسئول روزنامه هم‌میهن انتقادات به صفحه اول این روزنامه را «حمله‌های بی اهمیت» کسانی خوانده که از گفته‌های آیت‌الله علی خامنه‌ای درباره مسمومیت‌های زنجیره‌ای دختران دانش‌آموز «عصبانی» شده‌اند.

برخی از طرفداران حکومت ایران در شبکه‌های اجتماعی از شماره امروز روزنامه هم‌میهن و صفحه اول آن انتقاد کرده‌اند. آنها انتشار عکس علی خامنه‌ای در کنار تیتر «جنایت بزرگ» را حمله غیرمستقیم به رهبر جمهوری اسلامی ایران تفسیر کرده‌اند.

وب سایت جهان‌نیوز نزدیک به علیرضا زاکانی شهردار تهران و از چهره‌های اصول‌گرا نوشت انتشار «عکس غیررسمی» از آقای خامنه‌ای همراه با تیتر «جنایت بزرگ»، «قطعا مغرضانه و توهین آمیز است» و خواهان برخورد قوه قضائیه با این روزنامه شد.

این درحالیست که علی صالحی دادستان تهران برای مدیران هم‌میهن به دلیل «نشر مطالب غلط درباره ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان» اعلام جرم کرده است.

آقای کرباسچی در واکنش به این انتقادها گفته «چون علیه رهبری نمی‌توانند چیزی بگویند علیه هم‌میهن حرف می‌زنند. وگرنه هر عقل سلیمی تیتر روزنامه هم‌میهن را مشاهده کند متوجه می‌شود ماجرا چیست».

«جنایت بزرگ» از گفته‌های رهبر جمهوری اسلامی درباره مسمومیت دختران دانش‌آموز گرفته شده است. او دیروز برای اولین بار پس ازحدود سه ماه در این باره اظهار نظر کرد.

آقای خامنه‌ای این مسمومیت‌ها را «یک جنایت بزرگ و غیر قابل اغماض» خواند و خواستار اشد مجازات برای عاملان شد.