۱۴۰۱ اسفند ۱۱, پنجشنبه

 ادامه واکنش روحانیون قم به مسمومیت دانش‌آموزان؛ ناظم‌زاده قمی می‌گوید «شما آبروی دین و روحانیت را برده‌اید»

IR

اصغر ناظم‌زاده‌ قمی از مدرسین حوزه علمیه قم به مسمومیت دانش‌آموزان واکنش نشان داده و گفته ازبرخورد ماموران حکومتی با مادر یکی از دانش‌آموزان «به خود لرزیدم و اشک ماتم ریختم».

آقای ناظم‌زاده قمی ازاساتید خارج حوزه علمیه قم، در پیامی که در وب سایتش منتشر شده گفته «هرگز فکر نمی کردم کار جمهوری اسلامی به اینجا بکشد که مردان نامحرم با زنی که فریادش از غم و اندوه مسمومیت فرزند یا هم نوعش بلند است، یکی دهان او را بگیرد و دیگری موهای سرش را با شدت ازپشت بکشد تا او را ساکت نمایند».

او با بیان این که در زمان شاه نیز چنین مواردی وجود نداشته، خطاب به مسئولین گفته وقتی افراد لباس شخصی هر کاری بخواهند در ملاء عام می توانند بکنند و کسی جلودار آنها نباشد‌ وای به حال کسانی که دستگیر شده و در زندان و دور از چشم مردم به سر می برند.

آقای ناظم‌زاده قمی با بیان اینکه «شما آبروی دین و روحانیت را برده‌اید و روحانیون نمی توانند سربلند کنند» گفته «لج بازی با مردم، حرف درمانی و شعار، تحمیق و تحقیر، توجیه کردن و گناه را بر گردن دشمن داخلی و خارجی انداختن، بس است».

حسین نوری همدانی از مراجع تقلید شیعه نیز امروز در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی گفته «اولین کار شما برخورد قاطع و دستگیری عوامل مسمومیت مدارس و قلع و قمع نمودن عاملان این حوادث است».

آقای نوری همدانی گفته «مسمومیت تعدادی از دانش آموزان شده است یکی از دغدغه های مردم شده است».

امروز عبدالله جودی آملی و جعفر سبحانی از مراجع تقلید قم نیز خواستار روشن شدن مساله مسمومیت دانش‌آموزان شدن و ان را «رعب‌آور» خواندند.

همچنین محمد بطحایی، وزیر پیشین آموزش و پرورش درباره مسمومیت دانش‌آموزان به شرق گفت: این رفتارها بی‌شباهت به رفتار بوکوحرام در نیجریه نیست. در آنجا دختربچه‌ها را از مدرسه می‌دزدیدند اما در اینجا امنیت روحی و روانی صدها نفر را به خطر می‌اندازند.

با گذشت حدود سه ماه از آغاز مسمومیت دانش‌آموزان در ایران، هنوز مقام‌های رسمی دلیل مسمومیت آنها را اعلام نکرده‌اند.

تلویزیون دولتی ایران امروز «بی‌احتیاطی راننده تانکر حامل ماده پتروشیمی» را عامل مسمومیت دانش‌آموزان دبیرستانی در جاجرود اعلام کرد.