۱۴۰۲ دی ۳, یکشنبه

 

وزیر امور خارجه ایران: مدارک مستند داریم، در هفت اکتبر سیستم سیاسی و نظامی اسرائیل فروپاشی کرد

طرح ساخت دیوار سیمانی جدید توسط اسرائیل در مرز غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.12.2023
اشتراک
امروز با حضور نمایندگان رسمی دولت ‌ها از ۴۰ کشور، نمایندگانی از بخش ‌های غیر دولتی، اندیشکده‌ ها و علمای دینی از ۲۹ کشور در تهران حضور داشتند تا موضوع فلسطین را در قالب کنفرانس بین المللی تهران در خصوص فلسطین بررسی کنند.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در این کنفرانس گفت:
توجه ما تاکید بر آینده فلسطین از زبان تشکل‌ها و مجامع بین‌المللی بود، فلسطین متعلق به فلسطینیان است و برخی کشورها به ویژه در روزهای اخیر تلاش می‌کنند به جای مردم فلسطین و ملت غزه تصمیم بگیرند، این خطایی است که در سالیان گذشته آمریکا و متحدانش انجام دادند لذا پس از توقف جنایت جنگی باید، احقاق حقوق فلسطینیان از مسیر حق تعیین سرنوشت توسط فلسطینیان مورد تاکید قرار بگیرد.
ریشه مسئله فلسطین به ۷۵ سال قبل و موضوع اشغالگری باز می‌گردد.
فلسطینیان در غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2023
آیا سازمان ملل مسئول کمک های ناکافی به غزه است؟
باسم نعیم، وزیر سابق بهداشت فلسطین امشب در کنفرانس بین‌المللی تهران در خصوص فلسطین گفت: غزه در حال حاضر در حال گذراندن دو فصل است یک فصل قهرمانی و فصل دیگر فجایعی که می‌بینیم. شاهد این فجایع هستیم و برای اولین بار در تاریخ به صورت زنده شاهد کشتار کودکان و بمباران‌ها هستیم و شاهدیم که جهان هیچ‌کاری در قبال این جنایت‌کاران که نسل‌کشی را مرتکب می‌شوند، انجام نمی‌دهد. هدف اصلی این کشتارهای وحشتناک را می‌دانیم و هدف از این پاکسازی و کشتار جمعی از بین بردن مقاومت در فلسطین نیست بلکه هدف اصلی آنها اخراج مردم فلسطین از سرزمین خود است. وزیر سابق بهداشت فلسطین افزود: دو گزینه را در برابر ما قرار دادند یا می‌روید یا می‌میرید ما به آنها پاسخ دادیم یا آزادانه زندگی می‌کنیم یا ایستاده در دفاع از خاک و کرامت و عزت خود جان می‌سپاریم.
حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
همگی شاهد بودیم که پس از چانه زنی‌های فراوان شورای امنیت سازمان ملل متحد سرانجام روز گذشته ارسال کمک‌ های بین ‌المللی به غزه را تصویب کرد اما آمریکا حاضر نشد توقف جنایت علیه غزه را بپذیرد و با این بند موافقت کند، ما مدارک مستند داریم که در هفت اکتبر سیستم سیاسی و نظامی اسرائیل به طور کامل فروپاشی کرد اما ماشین کشتار آمریکا در غزه شروع به کشتار کرد، هدف اصلی اسرائیل انتقال تمام اهالی غزه به بخش ‌هایی از صحرای سینا در مصر بود اما از نظر آمریکا و اسرائیل تداوم موضوع غزه امکان ‌پذیر نیست لذا صحبت از خروج آبرومندانه آمریکا از غزه است، اسرائیل اعلام کرده بود که عملیات را تا نابودی کامل حماس ادامه می‌دهد اما امروز حماس طرف مذاکره برای آتش بس و آزادی اسرا هستند.
وی در خصوص تلاش آمریکایی های برای توقف گسترش جنگ با پادرمیانی ایران بیان کرد:
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2023
واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران به وتوی مجدد قطعنامه آتش بس در غزه توسط آمریکا
اکنون در منطقه سطحی از گسترش جنگ را شاهدیم که بسیاری از کشورها با پیام‌هایی به ما اشاره کردند که گسترش جنگ توسط ایران کنترل شود، حزب‌الله لبنان راسا تصمیم گیری کرد تا نیروهای خود را در حمایت از غزه ارسال کنند، مقاومت یمن در حمایت از غزه اقداماتی را انجام داد، ما بارها پاسخ دادیم که در حوزه گسترش جنگ اقداماتی که گروه‌های مقاومت انجام می‌دهند کاملاً وابسته به آنها است، ما هرگز نه به آنها دستور داده‌ایم و نه دستور خواهیم داد.
یمنی‌ ها خود توانمند هستند و تجهیزات نظامی قوی دارند ما به صراحت به طرف‌های غربی و آمریکایی‌ها بارها اعلام کردیم که در ماجرای سردار سلیمانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و اقدام کرد و با ۱۳ موشک بالستیک نقطه زن عین الاسد را هدف قرار داد و مسئولیت آن را پذیرفت.
حمایت ما در موضوع فلسطین روشن است، ما گروه نیابتی در منطقه نداریم این گروه‌ های نیابتی که آمریکا از آنها یاد می‌کند در راستای امنیت منطقه و کشورشان اقدام می‌کنند.