۱۴۰۲ دی ۲, شنبه

 

دست زدن بی بی سی برای حسین شریعتمداری

کیهان هم به جمع مطبوعات

نقاره زن ضد روس پیوست

 
 
 

 

 

روز گذشته، روزنامه کیهان هم به جمع نقاره زنان ضد روسی در مطبوعات ایران پیوست و مطلبی هم حسین شریعتمداری در باره ابراز نظر روسیه در کنفرانس مراکش درباره جزایر سه گانه سر قلم رفت. ایشان روسیه را به خیانت متهم کرده و خواهان عذر خواهی رسمی و علنی بابت آن اظهار نظر روسیه شد. نه جزیره ای به کسی داده شده و نه جزیره ای از کسی گرفته شده، اظهار نظری مشابه اظهار نظر رهبر چین در سفر به عربستان مبنی بر حل اختلاف با گفتگو مطرح شده اما روسیه ستیزان داخلی که در دسته کاخ سفید سینه می زنند، فرصت را برای تخریب خیالی اتحاد روسیه و ایران آغاز کردند. ظاهرا هم روسیه و هم چین، برای دور نگهداشتن کشورهای خلیج فارس از قرار گرفتن در کنار امریکا و اسرائیل در شرارت های جاری نظامی آنها، چیزی می گویند و ماجرا را حواله میدهند به گفتگو میان طرفین، اما غربگرایان داخلی سوژه را قاپیده اند.

بلافاصله پس از سر قلم رفتن حسین شریعتمداری در کیهان، تلویزیون بی بی سی، به یکباره برای ایشان دست زد و ضمن تاکید بر این که کیهان سخنگوی رهبر جمهوری اسلامی گفت و نوشت:

«آقای شریعتمداری گفته است دولت روسیه که مدعی استقلال است، «مرتکب خطایی نابخشودنی شده و (این کار) رنگ خیانت دارد. مدیر مسئول روزنامه کیهان، اقدام روسیه را «پلشت و غیر قانونی» خوانده و از وزارت امور خارجه ایران خواسته از روسیه بخواهد «رسما و علنا» پوزش بخواهد و بر حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه در خلیج فارس تاکید کند.»

از قدیم گفته اند ببین چه کسی برایت دست می زند تا بدانی چه گفته و یا نوشته ای!

اما از مبادا یک نکته فراموش شود. درست در اوج روسیه ستیزی مطبوعات و رسانه های داخلی که کیهان هم که بدش نمی آید خود را سخنگوی رهبر جمهوری اسلامی تبلیغ کند، رهبر جمهوری اسلامی با جمعی از مردم کرمان دیدار داشت. او دراین دیدار مطابق معمول سخنرانی کرد و عمدتا علیه اسرائیل و امریکا و جنایاتی که در غزه مرتکب می شوند گفت، بی آنکه کوچکترین اشاره ای به ماجرای سه جزیره و موضع گیری روسیه در این بار بکند.