۱۴۰۲ دی ۸, جمعه

 


 

با بمباران "کیف"

تشدید جنگ اوکراین

برای نشستن پشت میز مذاکره

 
 
 

 

 

امریکا، در یک تغییر استراتژی جنگی در اوکراین، طرح تقسیم اوکراین را تلویحا پذیرفته و به زلنسکی نیز پیشنهاد کرده که زمینه مذاکرات با روسیه را فراهم کند اما پیش از اعلام آتش بس، باید ارتش اوکراین دستآوردهائی داشته باشد تا بتوان سر میز مذاکره چانه زنی کرد. به همین دلیل در روزهای گذشته ارتش اوکراین تمام نیروی خود را در برخی نقاط کم اهمیت در جبهه های شرق این کشور بسیج کرده و خلبان های ناتو، با اف 16 ها از خاک رومانی برخاسته و نقاطی را در همین منطقه بمباران کرده اند تا زمینه پیش روی برای ارتش اوکراین فراهم کنند.

ظاهرا، روسیه با آگاهی از این دو تاکتیک برای استراتژی مذاکرات، حملات هوائی و موشکی خود را به طرف پایتخت اوکراین "کیف" متمرکز کرد و روز گذشته رسانه های اوکراینی از موشک باران شهر بندری "اودسا"، شهرهای "دنپروپتروفسک"، "خارکوف"، "کونوتوپ"، منطقه "خملنیتسکی" و بالاخره "کیف" خبر دادند. ظاهرا روس ها نیز دارند خود را آماده مذاکرات می کنند و برای داشتن دستی پر تر از گذشته، تهاجم به شهرهای یاد شده و حتی کیف را آغاز کرده اند.

همزمان با یورش های تازه روسیه به شهرهای شرقی و جنوبی اوکراین، گزارش شده که روز گذشته 20 نظامی انگلیسی در بمباران های روسیه کشته شدند. همین آمار باندازه کافی گویای نقش مستقم ناتو در جنگ اوکراین است، البته در کنار سیل سلاح و کمک های مالی که طی دو سال به اوکراین رسانده شده است.

عکس: استقرار نظامی ها در خیابانهای کیف


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۳۰ دسامبر ۲۰۲۳