۱۴۰۲ دی ۹, شنبه

https://chat.whatsapp.com/C7tR65oc7n98wYrBjkGkKs

*بیت رهبری نهادی بس مسئول اما مجهول!* ✅

🔻مسئولان دفتر می گویند برخی از گزارشها را به رهبری منتقل نمی کنند چون باعث دپرس شدن و افسردگی ایشان می شود! 

✍مهدی نصیری 

یکی از مهمترین و موثرترین نهادهای حکمرانی در ایران دفتر و بیت رهبری است با دهها معاون و مدیر و کارشناس و کارمند. 
دیگر نهادهای حکومتی در برابر این نهاد، خاضع و مطیعند و قدسیت رهبری که ناشی از یک سوء تفاهم و بلکه بدعت عجیب اعتقادی در مورد جایگاه دینی ولی فقیه با عنوان «نیابت خاص امام زمان» است، به مدیران و کارمندان این نهاد نیز سرایت کرده است!  

بسیاری از صاحب نظران مستقل که سالها در نظام، فعال و مدیر و صاحب منصب بوده اند، در مورد فروپاشی و به هم ریختگی قریب الوقوع نظام سیاسی، گمانه زنی هایی معتبر با شواهد فراوان ارائه می کنند و هشدار می دهند اما ظواهر، حکایت از آن دارد که دستگاه رهبری به بقای نظام و جزیره ثبات بودن ایران (این تعبیری است که جیمی کارتر در فردا روزی (۱۰ دیماه) در سال ۵۶ در تهران درمورد نظام شاهنشاهی بر زبان آورد) اطمینان دارند، هر چند این احتمال نیز کاملا قابل اعتناست که این نهاد نیز به خطیر بودن اوضاع پی برده اما راه برون رفتی از آن نمی یابد و ترجیح می دهد راه گذشته را وَلو با سقوط به قعر دره ادامه دهد، گویا درد این راهبرد از اعلام اشتباه و برگشت از مسیر غلط گذشته کمتر است! 

در میان ناظران مطلع، این بحث وجود دارد که آیا این راهبرد رهبری ناشی از ضعف اطلاع وی از واقعیت امور است یا اطمینان (غیرقابل فهم برای ناظران) به درست و الهی و امام زمانی بودن روند کنونی حکمرانی است و یا ترکیبی از هر دو؟  
اما هر کدام از این سه گزینه که باشد، مسئولیت معاونان و مدیران دستگاه رهبری که وظیفه اطلاع رسانی و تصمیم سازی برای آیت الله خامنه ای را دارند، در رسیدن نظام به این نقطه تیره و تار و بحرانی، غیرقابل انکار و اغماض است.  
در اوایل دهه هشتاد روزی در محوطه بیت و دفتر رهبری با یکی از روزنامه نگاران شاخص اصولگرا برخورد کردم که با دلخوری و نگرانی گفت الان در جلسه ای بودم که مسئولان دفتر گفتند برخی از گزارشها و اطلاعات را به رهبری منتقل نمی کنند چون باعث دپرس شدن و افسردگی ایشان می شود! 

امام علی ع در عهد نامه حکومتی مالک اشتر به وی می گوید : 
«مالک! بین تو و مردم، حجابی جز صورتت نباید باشد». 
البته واضح است که در این دوران آنچه کار ارتباط مردم و جامعه با حاکمان را سامان می دهد رسانه های آزاد و نهادهای مدنی است که جایشان در ایران امروز خالی است اما با این وجود نقش وزارت دربار و دستگاه رهبری در این زمینه، بسیار حساس و مهم است. 
این نهاد می تواند با مهندسی اطلاعات و مدیریت ملاقاتها و دیدارها، مانع از درک درست رهبری از امور و یا عکس آن شود. 

بسیار تفاوت وجود دارد بین این که ملاقات کنندگان عمومی با رهبری افرادی دست چین شده باشند که برای زیارت و سردادن تکبیرهای تایید آمیز به سخنان وی می روند یا آن که کسانی از متن مردم و همه اقشار و گرایشها به دیدار بروند و فرصت دیالوگ و پرسش و نقد را داشته باشند؛ چیزی که در تمام سالهای پس از انقلاب بسیار به ندرت و به طور ناقص اتفاق افتاده است. 
در دیدارهای خصوصی هم در حد بسیار بالایی این مهندسی و کنترل وجود داشته و بارها در مورد هر دو رهبر نظام شنیده شده است که بعضا کسانی که جرات و جسارت نقد صریح را یافته اند، در حین ملاقات و یا پس از آن مورد توبیخ و سرزنش اعضای دفتر واقع شده اند.

در هر صورت، معاونان و مدیران دستگاه رهبری ـ که اغلب سالیان طولانی در این نهاد مسئولیت دارند و کمتر تغییر یافته اند ـ در فردای جمهوری اسلامی و فروریختن ساختار سیاسی، که نمی دانیم یک سال دیگر است یا پنج سال دیگر اما به دلیل شواهد و سنتهای تاریخی و فکتهای عینی و میدانی و منطقه ای و داخلی و خارجی می دانیم که محتوم است، باید پاسخگوی مردم و جامعه باشند و توضیح دهند که چرا مسئولیت خود را در قبال جلوگیری از رسیدن نظام به نقطه سقوط که خسارتهای جبران ناپذیری بر ملت و سرزمین و دنیا و دین و حال و آینده آنان تحمیل کرد، انجام ندادند و وقتی که رهبری در سخنانش از قله ها سخن گفت به او زنهار ندادند که اکثریت ملت ـ به استثنای اقلیتی که تکبیرگویان در پای سخنان رهبری نمایندگان آنان هستند ـ وقتی این ادعاها را می شنوند مبهوت می شوند و هر چه به عرصه های مختلف جامعه می نگرند، جز بحران و دره نمی بینند. 

اگر دفتر رهبری ترتیبی می داد که سخنان رهبری نه صرفا در حسینیه بیت و صدا و سیما با آب و تاب پخش می شد بلکه در ایستگاهها و واگنهای مترو نیز پخش و واکنش مردم دیده وضبط می گردید و به اطلاع خطیب محترم می رسید، شاید عمق فاصله نگاه رهبری و دستگاهش به امور با نگاه اکثریت مردم، روشن و بحرانی بودن اوضاع مکشوف می شد. 

*طوفانِ شیراز را به جویندگانِ آگاهی معرفی نمائید*👇🏻

TOOFANE SHIRAZ 19
https://chat.whatsapp.com/C7tR65oc7n98wYrBjkGkKs

TOOFANE SHIRAZ 18
https://chat.whatsapp.com/Cz0navAHSj7A8lE3zEaDOr

TOOFANE SHIRAZ 17
https://chat.whatsapp.com/G7c5gnzmx4p1TPehxyWXW6

TOOFANE SHIRAZ 16
https://chat.whatsapp.com/DBbWlwZKYCU6dcbEyKSNKz

TOOFANE SHIRAZ 15
https://chat.whatsapp.com/Fdk1fEdlkOU6q6m3ds8Eua

TOOFANE SHIRAZ 14
https://chat.whatsapp.com/KbZfuvwuPjXGs5ADwh84Jq


TOOFANE SHIRAZ 13
https://chat.whatsapp.com/FQ5x0t8s5915zKDFiPwsZe

TOOFANE SHIRAZ 12
https://chat.whatsapp.com/BNbVDo97rCPAAx1J9mqxkv

TOOFANE SHIRAZ 11
https://chat.whatsapp.com/BAqXcL2z87nBjfEgTIUcfO

TOOFANE SHIRAZ 10
https://chat.whatsapp.com/DISvZ8YbXbe1osgYHvnSVr

TOOFANE SHIRAZ 9
https://chat.whatsapp.com/GEEfgVtl3XN1TKzntJxPoF

TOOFANE SHIRAZ 8
https://chat.whatsapp.com/DIOwmhzbsthAXacOtBUylY

TOOFANE SHIRAZ 7
https://chat.whatsapp.com/LWbBXyi5RBu8FmsDOrXNys

TOOFANE SHIRAZ 6
https://chat.whatsapp.com/LO89mJ69VCEDUvjpRs9B8L

TOOFANE SHIRAZ 5
https://chat.whatsapp.com/Gs65WqlzEY792WogCLWz2E

TOOFANE SHIRAZ 4
https://chat.whatsapp.com/L7EfhYjyJVSAajPTeivul7

TOOFANE SHIRAZ 3
https://chat.whatsapp.com/GLK2xF0cQfO2TfM3DAGX6M

TOOFANE SHIRAZ 2
https://chat.whatsapp.com/LDuldIbCw8iIdRZ7tbgb25

TOOFANE SHIRAZ 1
https://chat.whatsapp.com/KZ8fCQzQBST4jTaf3u7fFa

*کانال تلگرام طوفانِ شیراز* 

https://t.me/TOOFANE_SHIRAZ