۱۴۰۲ دی ۶, چهارشنبه

 

هشدار استاندار تهران به مسوولان؛

الحاق به بافت روستاهای استان تهران تبدیل به سوداگری زمین نشود

الحاق به بافت روستاهای استان تهران  تبدیل به سوداگری زمین نشود

تهران- استاندار تهران گفت:با توجه به سیاست‌های بارگذاری جمعیت در استان تهران، مسوولان دقت کنند که الحاق به بافت روستاها تبدیل به سوداگری زمین نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری عصر چهارشنبه در سیزدهمین جلسه کارگروه زیربنایی استان تهران که با حضور میر محمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی، جبرئیل برادری رئیس سازمان جهاد کشاورزی و فرمانداران، شهرداران، مدیران کل استان تهران که در سالن جلسات استانداری تهران برگزار شد، با اشاره به الزام بارگذاری و پوشش جمعیت روستاهای استان تهران و الحاق به بافت روستاها، اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های بارگذاری جمعیت در استان تهران، جهاد کشاورزی و مسکن و شهرسازی استان باید دقت بیشتری الحاق به روستاها تبدیل به سوداگری زمین نشود.

وی با تاکید بر فراهم کردن امکانات رفاهی و خدمات به روستاهای استان خطاب به دبیرخانه کارگروه، گفت: توجه داشته باشید که باید میزان الحاق به بافت روستاها متناسب با جمعیت پذیری روستا باشد و در آینده با معضلاتی همچون عدم فراهم کردن گاز، آب، برق، حمل و نقل رو به رو نشویم.

فخاری افزود: حفظ بافت و اصالت با ارزش روستایی همواره امری ضروری است و حفظ هویت زیستی و طبیعی روستاها و تقویت اصالت‌های فرهنگی و بومی و فراهم کردن امکانات ثبات ساز برای محرومیت زدایی و حفظ کالبد بومی روستاها در طرح هادی روستایی امری لازم است.

بر اساس این گزارش در این جلسه پرونده‌های مربوط به خارج از حریم ارسالی توسط فرمانداری شهرستان‌های شمیرانات و اسلامشهر و موارد مربوط به حریم شهرهای باغستان، رباط کریم شهریار وحیدیه، صفادشت، ملارد، صباشهر، شریف آباد، فردوسیه و چهاردانگه بررسی و در تعدادی از موارد نیز تصویب شد.

کد خبر 5978631