۱۴۰۲ دی ۱۰, یکشنبه

 سه خبر کوتاه از ایران

  • محمد مهدی اسماعیلی وزیر ارشاد گفت: «سند موسیقی را بعد از ۴۵ سال به تصویب شورای عالی فرهنگی رساندیم و در روزهای آینده توسط رییس جمهور ابلاغ خواهد شد.» او گفت سند موسیقی «مبتنی بر نظر فقها و اقتضائات اجرایی می‌شود» و سند سینما، تئاتر و هنرهای تجسمی هم «در حال پیگیری است.» سند موسیقی ملی ۲۸ آذر در شورای‌عالی انقلابی فرهنگی تصویب شد.
  • ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه گفت: «میزان غنی‌سازی هسته‌ای هم بیش از گذشته به لحاظ حجم و هم به لحاظ درصد غنی‌سازی افزایش بی‌سابقه‌ای پیدا کرده و تا سطح ۶۰ درصد غنی‌سازی صورت می‌گیرد و حجم مواد غنی شده اورانیوم بیش از گذشته افزایش یافته است.» هفته پیش محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، گزارش آخر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ادامه غنی‌سازی شصت درصدی را تایید کرده اما گفته بود ذخیره اورانیوم با غنای شصت درصد افزایش نیافته است.
  • حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت این کمیسیون با «افزایش ۲۵ درصدی متوسط حقوق شاغلین و بازنشستگان در لایحه قانون بودجه سال ۱۴۰۳ موافقت کرده است.» این کمیسیون همچنین با افزایش یک‌دهم درصد مالیات بر ارزش افزوده مخالفت اما تامین ۷۰ همت (هزار میلیارد تومان) برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را تصویب کرده است. این مصوبات باید در صحن علنی مجلس و بعد در شورای نگهبان تایید شوند.