۱۴۰۲ دی ۹, شنبه

 

  • بین الملل
  •  

  • غرب آسیا و آفریقای شمالی
  • ۹ دی ۱۴۰۲، ۲۳:۰۹
    •  
    •  
    •   

    دِ نشنال:

    «حماس به طور مبنایی با طرح مصر برای پایان جنگ موافقت کرده است»

    «حماس به طور مبنایی با طرح مصر برای پایان جنگ موافقت کرده است»

    یک نشریه انگلیسی زبان روز شنبه فاش ساخت که رهبران حماس به طور مبنایی با طرح پیشنهادی مصر برای پایان جنگ موافقت کرده‌اند.

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره لبنان، یک نشریه انگلیسی زبان در گزارشی فاش کرد که رهبران حماس به طور تلویحی و مبنایی با طرح پیشنهادی مقام‌های مصری برای پایان دادن به جنگ موافقت کرده‌اند.

    پایگاه خبری «دِ نشنال» به نقل از منابع آگاه فاش کرد که «رهبران حماس به شکل اصولی و مبنایی پیشنهادهای طرف مصری برای پایان دادن به جنگ با اسرائیل را پذیرفته‌اند.»

    در این گزارش آمده است که «پیش‌نویس نهایی توافق پیشنهادی مصر احتمالاً حاوی مفادی است که رسانه‌ای نخواهد شد که از جمله آن می‌توان به جزئیات سرنوشت حکمرانی آتی در غزه و تضمین‌های امنیتی اسرائیل از حماس برای عدم تکرار حمله هفتم اکتبر اشاره کرد.»

    به گزارش نشریه اماراتی دِ نشنال، در شرایطی که گفت‌وگوهای فشرده‌ای از سوی طرف مصری با رهبران حماس برای توافق پایان دادن به جنگ در جریان است، رژیم صهیونیستی با حمله زمینی و تهاجم هوایی به شهر خان یونس در جنوب نوار غزه، طی ۲۴ ساعت گذشته، دست کم ۲۰۰ غیر نظامی را شهید کرده است.

    از سوی دیگر، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز شنبه خبر داد که از هفتم اکتبر تا کنون، در پی حمله‌های رژیم صهیونیستی، ۲۱ هزار و ۶۷۲ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و ۵۶ هزار و ۱۶۵ نفر هم زخمی شده‌اند.

    خبرگزاری سما به نقل از القدره گزارش داد، امروز و در هشتاد و پنجمین روز از حمله‌های صهیونیست‌ها به نوار غزه، رژیم اشغالگر ۱۴ کشتار انجام داده است که ۱۶۵ نفر شهید و ۲۵۰ زخمی بر جای گذاشته.

    وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از قربانیان حملات صهیونیست‌ها، زنان و کودکان هستند، تصریح کرد: در پی حمله تل‌آویو به کادر درمان، ۳۱۲ نفر به شهادت رسیدند.

    این مقام فلسطینی ادامه داد: اسرائیل عمداً ۱۴۲ مرکز درمانی را هدف قرار داده و ۲۳ بیمارستان و ۵۳ مرکز پزشکی را از مدار فعالیت خارج کرده است. ۹۹ نفر از کادر درمان هم بازداشت هستند.

    وی ضمن هشدار نسبت به خطر قحطی برای یک میلیون و ۹۰۰ هزار آواره که نیازمند آب، غذا و دارو هستند، گفت: ۵۰ هزار زن باردار در مراکز اسکان، از سو تغذیه رنج می‌برند و بیش از ۹۰۰ هزار کودک هم با سرمای شدید و قطحی مواجه هستند.

    کد خبر 5980869