۱۴۰۲ دی ۵, سه‌شنبه














۶ دی ۱۴۰۲

pyknet100@gmail.com




ایران پیوست به "اورآسیا"

رئیس کل بانک مرکزی راهی مسکو شد










در اوج روسیه ستیزی غربگرایان ایران که هنوز نمی خواهند بپذیرند که جهان علیرغم تکانه های عظیم به سوی چند قطبی شدن پیش می رود و آقایی امریکا و دلار رو به پایان است، توافق تجارت آزاد ایران و اورآسیا امضاء شد و رئیس کل بانک مرکزی ایران برای ایجاد همآهنگی راهی مسکو شد. مطبوعات و مفسران آنها به بهانه یک جمله ای که از دهان لاوروف در کنفرانس مراکش در باره سه جزیره خارج شده، همچنان بر طبل روسیه ستیزی می کوبند و نمی خواهند بپذیرند که اگر اتحاد روسیه و ایران در عرصه نظامی و همکاری اقتصادی با چین نبود، امریکا تا حالا دست به انواع ماجراجوئی های نظامی درایران زده بود. غربگرایان ایران حتی در همین چند روز که سرگرم ترکتازی علیه روسیه در تمام روزنامه ها و رسانه های ایران بودند، نشان دادند که چه دست بالائی در رسانه های داخل کشور دارند و سیاست گردش به شرق با چه دشواری و موانعی روبروست. و این تازه، غیر از اکثریت قریب به اتفاق روحانیونی است که هنوز بر این تصورند که روسیه کمونیست است و نباید به آن نزدیک شد.

پس از نهائی شدن پیوستن کامل ایران به اورآسیا،؛ پوتین گفت:

توافق تجارت آزاد ایران- اوراسیا نقش مهمی در تقویت روابط فی مابین اعضای این پیوند اقتصادی دارد. با این پیوستن تقریبا انواع کالاها بدون عوارض گمرکی به بازار ایران دسترسی خواهد شد.

خبرگزاری های ایران یک روز پس از اعلام خبر امضای پیوستن ایران به اورآسیا خبر داد که رئیس‌کل بانک مرکزی به منظور افزایش همکاری‌های پولی و بانکی با روسیه و همچنین تقویت مناسبات در چارچوب توافقنامه تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در صدر هیئتی فنی راهی مسکو شد.

آن دست های پشت پرده که مطبوعات و رسانه های ایران را بر محور روسیه ستیزی می گردانند، از این قراردادها، سفر و پیوندها بیمناکند و آینده اقتصاد انگلی و تجاری خود را در خطر می بینند.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet

پیک نت ۲۷ دسامبر ۲۰۲۳