۱۴۰۲ دی ۴, دوشنبه

 

پوتین در یک مصاحبه

من ساده لوحانه و خوشباورانه

به غربی ها اعتماد کرده بودم

 
 
 

 

 

پوتین رئیس جمهور روسیه ، پس از شرکت در اجلاس سالانه حزبِ "روسیۀ واحد"  در مصاحبۀ با "پاول زاروبین" خبرنگار اختصاصی شبکۀ تلویزیونی " و گ ت اِر کا"، دو مورد تاریخی را یادآور شد. نخست این که روسیۀ بدون استقلال، وجود نخواهد داشت و دوم این که دوران خوش باوریِ توام با ساده لوحی بیش از حد  نسبت همتایان غربی اش سپری شده است.

پوتین گفت: تصور ساده‌ لوحانه‌ای داشتم نسبت بر تصوری که جهان به اصطلاح متمدن در مورد روسیه داشت. اما  روسیه  اکنون به کشوری کاملاً متفاوت تبدیل شده است. دیگر هیچ تقابل ایدئولوژیکی وجود ندارد اما آنها از جدایی طلبی و تروریسم در روسیه دست برنداشتند.

من به عنوان رئیس  FSB این را دیدم، اما ساده لوحانه معتقد بودم که این صرفاً تصورات است. اما بعدها متوجه شدم که واقعیت همین است و بتدریج به یقین صد در صد رسیدم.

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی آنها فکر کردند بهتر است مدتی صبور باشند تا بتدریج " روسیه ویران شود." . آنها فکر می کنند کشور ما بزرگ است و با استانداردهای اروپایی همخوانی ندارد، زیرا دارای بزرگترین قلمرو در جهان است با جمعیت نسبتاً زیاد در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی. آنها فکر کردند که نیاز نیست روسیه به این بزرگی باشد و بهتر است - همانطور که برژینسکی سیاستمدار معروف آمریکایی پیشنهاد کرد - آن را به پنج قسمت تقسیم کنیم و آنها را جدا جدا  تابع خود کرده و از منابع آن استفاده کنیم. قسمت هائی که دیگر وزن و اعتباری نخواهند داشت و اراده مستقلی هم نخواهد داشت. آنها امکان دفاع از منافع ملی خود را به روشی که یک کشور متحد روسیه انجام می دهد، نخواهند  داشت. من بعدها این را درک کردم.  رویکرد اولیه من کاملا ساده لوحانه بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۶ دسامبر ۲۰۲۳