۱۴۰۲ دی ۴, دوشنبه

 


 

سفر وزیر خارجه طالبان به ایران

یافتن راه حلی، برای

بازگشت مهاجرین افغان

 
 
 
 
 

 

امیرخان متقی وزیر خارجه حکومت طالبان که برای مذاکرات سیاسی و اقتصادی به ایران سفر کرده در دیدار با نمایندگان تشکل‌های مهاجران افغان در شهر مشهد، ضمن تشکر از ایران به خاطر میزبانی پناهجویان افغان گفت:

افغان‌هایی که در چند دهه گذشته به کشورهای مختلف هجرت کرده‌اند، در زمینه‌های علمی و فکری به مدارج بالایی رسیده‌اند و اکنون وقت آن رسیده که در کشور خود خدمت کنند. اکنون امنیت در سراسر افغانستان برقرار شده است. در سال‌های اخیر، افغانستان تنها کشوری بوده که ارزش پول ملی آن در مقابل دلار افزایش داشته است.

این دیدار در کنسولگری افغانستان در مشهد برگزار شد. وزیرخارجه طالبان و گروه همراه وی، در تهران با عبداللهیان وزیر خارجه دولت رئیسی دیدار و مذاکره کرد. درباره جزئیات این مذاکرات  خبری منتشر نشده اما حدس زده می شود که ایران تلاش می کند همه نوع همکاری را با حکومت طالبان بکند تا بلکه در آن کشور امکان شغل و درآمد فراهم شود و مهاجرین افغانستان به کشورشان باز گردند. یعنی منطقی ترین راه حل، بجای موضع گیری  های تهدید آمیز و حتی تحقیر آمیز اخیر درباره مهاجرین افغانستان در ایران که باحتمال بسیار از خارج کشور نیز بدان دامن زده می شود تا این گروه از مهاجرین تبدیل به سیاهی لشگر جنگ داخلی درایران تبدیل شوند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۶ دسامبر ۲۰۲۳