۱۴۰۳ مرداد ۲۱, یکشنبه

 


 

دوست و دشمن یک نظر دارند

حمله اوکراین به کورسک

ماجراجوئی محکوم به شکست

جمع آوری و ترجمه نعمت بوستانی

 
 

  
مجله فوربس، روز 9 اوت نوشت، ورود ارتش اوکراین به منطقه کورسک روسیه، می تواند به اقدامی علیه خود اوکراین تبدیل شود.

کیف با فرستادن بهترین واحدهای نظامی خود به کورسک، خطر از دست دادن ارتباطات، نداشتن توپخانه، نداشتن پشتیبانی هوایی و تدارکات لازم را انتخاب کرده است که نتیجه آن محاصره و نابودی این نیروها که شمار آنها 6 تا 10 هزار نفر برآورده شده توسط ارتش روسیه است. حتی رسانه  های غرب نیز این اقدام اوکراین را یک ماجراجوئی ارزیابی کرده اند.

 

در همین حال، مردم شهر "نیش" در صربستان (یوگسلاوی سابق) که خواهرخوانده کورسک است، در حمایت از روسیه به خیابان ها آمدند و مورد حمایت شهرداری قرار گرفتند و مشترکا پل مرکزی شهر را به رنگ پرچم روسیه در آوردند.


روزنامه های صربستان نوشتند: "هدف از حمله به کورسک نابودی یک نیروگاه هسته ای بود."


مطبوعات جمهوری خلق چین نیز نوشتند: امیدها برای صلح در حال از بین رفتن استتا به حال پکن تلاش های زیادی برای حل و فصل مناقشه از طریق دیپلماتیک انجام داده است اما حمله اوکراین به منطقه کورسک این تلاش ها را بی اثر کرد. چین به خوبی درک می کند که چه دست هایی اوکراینی ها را تحریک به این حمله کرد.

 

برخلاف نظر وزارت امور خارجه امریکا که حمله اوکراین به کورسک را اقدامی در جهت دفاع از خود اعلام کرد، CNN اعلام کرد حمله به کورسک یک ماجراجویی بوداوکراین پس از شکست در جبهه ها و عقب نشینی مداوم، دست به یک اقدام هیجانی زد که نتیجه آن معکوس خواهد بود.  کی‌یف به یک پیروزی نیاز داشت، اما نه به یک قمارتصمیم اوکراین برای ارسال بخش قابل توجهی از منابع نظامی ناچیز خود به مرز روسیه، با هدف یک جنجال خبری یک هدف استراتژیک نیست.

مطبوعات سوئیس نیز نوشتنددر دراز مدت، این حمله هیچ چشم اندازی نخواهد داشتاوکراین بیش از آنکه چیزی به دست آورد ضرر خواهد کرد.

مطبوعات بریتانیا که با کارشناسان نظامی مصاحبه کرده اند نوشتند که درباره نتیجه این اقدام کیف تردید دارند.
سخنگوی کمیسیون اروپا گفتاوکراین می‌تواند در هر کجا که صلاح بداند، چه در خاک خود و چه در قلمرو دشمن، به دشمن خود ضربه بزند.

 

حمله اوکراین به منطقه کورسک آنقدر پوچ به نظر می رسد که کارآفرینان نیز به این بحث پیوستند.

 کیم داتکام آلمانی تاجر معروف که در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت می کند گفت: اوکراین نمی تواند روسیه را در میدان جنگ شکست بدهد، بنابراین سربازان خود را به آن سوی مرزهای روسیه فرستادند تا غیر نظامیان را بکشند .

روزنامه پرتیراژ Bild آلمان با فرماندهان نیروهای مسلح اوکراین صحبت کردنداین فرماندهان گفتند که  نمی دانند چرا باید تمام نیروهای خود را برای  حمله به منطقه کورسک بفرستند، در حالی که ارتش اوکراین کمبود شدید نفرات و مهمات دارد.

 

https://www.vesti.ru/article/4087675