۱۴۰۳ مرداد ۳۰, سه‌شنبه

 

پلمب موسسه برگزارکننده آزمون‌های زبان آلمانی در تهران

گوته

منبع تصویر،MIZAN

ساختمان‌های «موسسه آموزش زبان آلمانی» در تهران واقع در خیابان‌های یخچال و دیباجی جنوبی پلمب شده‌اند. این موسسه برگزارکننده آزمون‌های رسمی «انستیتو گوته» در ایران است.

میزان، خبرگزاری قوه قضائیه گفت «دو شعبه از مراکز غیرقانونی وابسته به دولت آلمان که با نقض قوانین کشور، مرتکب اعمال غیرقانونی متعدد و تخلفات گسترده مالی شده بودند، با دستور مقام قضایی تعطیل شدند.»

میزان همچنین گفت: «گزارش‌هایی از تخلفات سایر مراکز وابسته به آلمان در کشور دریافت شده که تحقیقات در این مورد در جریان است.»

برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که تعطیلی این موسسه در زمان برگزاری آزمون بوده است.

تصاویری هم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در آنها تعدادی خودرو نیروی انتظامی مقابل یکی از ساختمان‌های این موسسه توقف کرده‌اند و ماموران در حال کندن تابلوی آن هستند.

آزمون زبان آلمانی گوته یک آزمون بین‌المللی است که موسسه غیرانتفاعی گوته آلمان در بسیاری از کشورهای جهان برگزار می‌کند. داشتن آن برای تحصیل و یا مهاجرت به کشورهای آلمانی زبان مانند آلمان، اتریش و سوئیس الزامی است.

به گزارش کانال تلگرامی نورنیوز، این «اقدامی متقابل برای بستن مراکز فرهنگی و اسلامی در آلمان است.»

انجمن فرهنگی اتریش در تهران هم امروز اعلام کرد تا پنجم شهریور مراجعه حضوری نخواهد داشت.

عبدالرضا داوری، فعال رسانه‌ای اصولگرا، در تاریخ ۴ مرداد در شبکه ایکس نوشته بود: «اکنون که دولت آلمان، مرکز اسلامی هامبورگ، وابسته به جمهوری اسلامی را تعطیل کرده است، دولت جمهوری اسلامی هم باید بصورت متقابل، انستیتو گوته، که موسسه فرهنگی و آموزشی وابسته به سفارت آلمان در تهران است را تعطیل نماید.