۱۴۰۳ شهریور ۵, دوشنبه

 پیک نت - Pyknet, [8/26/2024 1:01 PM]



پیک نت - Pyknet, [8/26/2024 1:01 PM]

اقدامی که تاکنون انجام نمی‌شد


روسیه بمباران کیف 

و شهرهای اوکراین را آغاز کرد


روسیه ملاحظاتی را که تاکنون در جنگ اوکراین داشت و از جمله، پرهیز از حمله به شهرهای اوکراین برای جلوگیری از کشتار مردم، روز گذشته این ملاحظه را کنار گذاشت و کیف و شهرهای اوکراین زیر موشک باران گرفت. ورود ارتش اوکراین با هدایت ناتو به خاک روسیه و کشته شدن مردم شهرهای روسیه، رهبری روسیه و شخص پوتین را سرانجام به این نتیجه رساند که ملاحظه را کنار گذاشته و بمباران پایتخت و شهرهای اوکراین را آغاز کند. حمله موشکی و پهپادی روز گذشته روسیه به کیف و شهرهای دیگر اوکراین، وسیع ترین حمله از آغاز جنگ اوکراین ارزیابی شده است. در جریان این بمباران انبارهای مهمات، تاسیسات برق و آبرسانی و برخی مراکز نظامی نیز با موشک زده شد که هنوز گزارش دقیق نتایج آن اعلام نشده است. 

ناتو به همان اندازه از حمله دیروز روسیه غافلگیر و متعجب شد که فرماندهان نظامی ارتش اوکراین، به همین دلیل گفته شده که رئیس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا "سیا" خود را به جمهوری های کوچک هم مرز با روسیه رسانده بلکه بتواند یک جبهه جنگی دیگر از این طریق علیه روسیه باز کند تا بلکه فشار به کیف کاهش یابد.

آنچه که تاکنون درباره حمله روز گذشته منتشر شده نشان میدهد که حمله هوائی از ساعت 6 بامداد به وقت مسکو آغاز شد و به نوشته رسانه‌های اوکراینی مناطق مختلف کیف با موشک زده شد. همزمان با کیف، به شهرهای خارکف، سومی، پولتاوا، وینیتسا، کیرووگراد، دنپروپتروفسک، ایوانو فرانکوفسک، لووف و شهر بندری مهم اودسا نیز حمله موشکی و پهپادی شد. در میان این شهرها، حمله به تاسیسات انرژی اودسا پس از حمله به کیف مهم ترین بخش حمله روز گذشته گزارش شده است.

فیلم های خبری نشان دهنده فرار ساکنان کیف به ایستگاههای مترو شهر است. زلنسکی دلقکی که می خواست اوکراین را تبدیل به اسرائیل دوم کند و به فرمان ناتو و  امریکا کشور را به ورطه نابودی و کشتار کشاند، در یک پیام ویدئوئی که معلوم نیست از کدام زیر زمین فرستاد، وعده داد که بزودی با اف 16 های امریکائی این حمله روسیه را در خاک روسیه پاسخ خواهد داد. پیش بینی می شود که حملات روز گذشته روسیه، امروز نیز ادامه یابد و فرصتی برای تحقق وعده های زلنسکی باقی نماند. بویژه که گزارش های جنگی از منطفه کورسک که ارتش اوکراین وارد آن شده بود نیز حکایت از پیش روی ارتش روسیه و عقب نشینی ارتش اوکراین دارد. برخی نظامیان اوکراین پیش بینی کرده اند که 10 هزار نیروی نظامی زبده ارتش اوکراین که وارد خاک روسیه شده اند، باحتمال بسیار در محاصره قرار گرفته و تلفات سنگینی را متحمل خواهند شد. اگر این پیش بینی تحقق یابد، ارتش اوکراین فروپاشیده و کودتا در خود کیف علیه زلنسکی و برکناری و حتی دستگیری طراحان حمله کورسک نیز بعید نیست.

فیلم: پناه گرفتن مردم در یکی از ایستگاههای مترو کیف


به كانال تلگرام پيك نت بپيونديد: 

https://telegram.me/pyknet