۱۴۰۳ فروردین ۱, چهارشنبه

 

دعوت روسیه از کارمند سابق وزارت خارجه آمریکا به نشست شورای امنیت سازمان ملل

شورای امنیت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2024
اشتراک
روسیه کارمند سابق وزارت خارجه آمریکا را به جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اوکراین دعوت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل در تلگرام خود گفت که روسیه از متیو هو کارمند سابق وزارت خارجه آمریکا به عنوان سخنران در نشست شورای امنیت سازمان ملل که قرار است روز جمعه با موضوع تامین تسلیحات غربی به کی‌یف برگزار شود دعوت کرده است.
پولیانسکی گفت: ما یک سخنران بسیار جالب را به جلسه جمعه (22 مارس) خود در مورد اوکراین دعوت کردیم یعنی متیو هو. این یک تحلیلگر سیاسی مستقل است که در حال حاضر معاون مدیر شبکه رسانه ای آیکن هاور است. او یک کاپیتان سابق تفنگداران دریایی، یک مقام وزارت خارجه در افغانستان، یک کهنه سرباز جنگ عراق و یکی از اعضای ارشد هیئت افتخاری مرکز سیاست بین الملل است. او گفت که هو در سال 2009 در اعتراض به تشدید جنگ در افغانستان توسط ایالات متحده از وزارت خارجه استعفا داد.
پولیانسکی خاطرنشان کرد: متیو هو عضو هیئت مدیره بسیاری از سازمان‌ها در سراسر جهان است، از جمله Veterans for Peace و Peace Beyond، و یکی از اعضای وابسته متخصصان در زمینه اطلاعات و فکر سالم است.
پیش از این، پولیانسکی اظهار داشت که هیچ یک از تامین کنندگان تسلیحات رژیم کی‌یف نباید از مسئولیت فرار کنند و این موضوع در نشست آتی شورای امنیت سازمان ملل نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.